Minkä ikäiselle Harry Potterit on tarkoitettu?

"vieras"
Ikäraja 11v. Meillä keskimmäinen poika on nyt 7v ja vuosi sitten on eka kertaa katsonut eli kun on osannut ne tekstit lukea. Ei järkeä katsoa ennen kuin tekstit osaa lukea, että tietää mistä kyse.

Kyseessä hyvän ja pahan taistelu ja hyvä voittaa, joten ei paha. Onhan ne aika pelottavia kuitenkin, joten riippuu lapsesta sopiiko katsoa. Eilen katsottiin feeniksin kilta, kun käytiin kirjastosta hakemassa. Pojat 10v ja 7v tykkäs tosissaan ja minä myös.
 
"vieras"
Meillä on katsonut 10 ja 7 vuotiaat, aikuisten kanssa, on juteltu jälkeen päin eivät pelänneet ja ymmärsivät että se on satua. Tää uusin mietityttää (nyt 11v kävi sen leffassa katsomaassa) nuoremman kanssa mietitään sit kun se tulee DVD:lle kun siihen alun perin piti tulla K13 eli siinä on jotain erillaista kuin aikaisemmissa
 
kuka
niistä elokuvista välittää?

Kirjat ovat hyviä näin nelikymppisellekin. Useamman kerran olen lukenut sekä englanniksi että suomeksi. Odotan, että lapset oppivat lukemaan ja löytävät aikanaan Pottermaailman ;)

ps. olen leffatkin nähnyt. Katsoihan nuo, mutta eivät kovin ihmeellisiä.
 
"Nuuh"
Ikärajat voi tarkistaa valtion elokuvatarkastamon sivuilta.

Ne ekat leffat on vissiin 7 ikärajalla. Tämä viimeinen on selvästi pelottavampi ja raaempi kuin edelliset, mun mielestä siinä on liian alhainen ikäraja.
 

Yhteistyössä