Minkä ikäiselle eka kännykkä?

Tuli tuosta "eka saunalahteni"-mainoksesta mieleen, että minkäikäiselle olette hankkineet kännykän? Kun mainoksesta välittyi sellainen kuva, että ekaluokkalainen olisi kyseessä jolla pitäisi jo puhelin olla. Onko se nykymaailmassa jo niin?
 
Sandra
Meillä tyttö vasta pieni, mutta olen tota joskus ajatellut. Miten ekaluokkalaiseen saa yhteyden kun tulee koulusta kotiin ja vanhemmat vielä töissä jos ei ole kotipuhelinta tai omaa kännykkää lapsella? Kyllä mä varmaan jo ekaluokkalaiselle hommaisin, mutta ei sitä vielä välttämättä kouluun tarvitsisi viedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä tokalle menevä harjoittelee puhelimen käyttöä.Mun vanha nokia 5210 käytössä.
meillä sama tilanne, puhelin tosin on uusi. Mutta edullisin peruspuhelin, jonka avulla on tarkoitus tavoittaa tytär, joka joutuu toisinaan tulemaan tyhjään kotiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä tokalle menevä harjoittelee puhelimen käyttöä.Mun vanha nokia 5210 käytössä.
meillä sama tilanne, puhelin tosin on uusi. Mutta edullisin peruspuhelin, jonka avulla on tarkoitus tavoittaa tytär, joka joutuu toisinaan tulemaan tyhjään kotiin.
Sama juttu täällä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tällipaju:
Kannattaa todella harkita tarkkaan, tarvitseeko lapsi kännykkää. Kännykän vaaroista erityisesti alle 12-vuotiaiden terveydelle ei tarkkaan tiedetä.
Tiedetäänkö kännykän vaaroista kenenkään terveydelle riittävästi ;)

Kyllä mun lapsi saa kännykän viimeistään sitten kun viettää joitakin aikoja yksin kotona. Uskon että kouluun alkaessa siis. Harvalla lankapuhelimiakaan enää on, niin täytyy joku yhteys pystyä saamaan tarvittaessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tällipaju:
Kannattaa todella harkita tarkkaan, tarvitseeko lapsi kännykkää. Kännykän vaaroista erityisesti alle 12-vuotiaiden terveydelle ei tarkkaan tiedetä.
minusta on tärkeämpää, että lapsi on tavoittettavissa, onhan häntä kuitenkin mahdollistaa opastaa ns. kohtuukäyttöön kännykällä.
 
Jos ei lankapuhelinta ole ja vanhemmat töissä, niin pakkohan lapseen on saatava yhteys.
Yleensä tämä tapahtuu silloin kun lapsi aloittaa koulun. Eihän nuo silloinkaan paljon yksin ole (esim. tunti ennen kouluun lähtöä), mutta ompahan joku millä hoputtaa vaatteet niskaan ja menoksi :)
 
liinatukka
Meillä tulee olemaan viimeistään sitten kun menee ensimmäiselleä luokalle. Voi olla, että ostan jo aiemmin.

Millä sitä muuten lapsen tavottaisi, kun oman kännykkä kulkee mukana? Vaikka siitä jotain säteilyä tulisi olisi hölmöä jättää niin hyvä turva/yhteydenpitovälinen yksin olevaan lapseen hankkimatta.
Usein ne lapsetkin haluavat äiteilleen töihin pirauttaa.
 
kakkonen sai ekaluokalla kun alkoi olla joskus osan iltapäivää yksin tai meni yksin harrastuksiin. Nuorin taas sai vasta kolmosella kun ei tarvinnut olla yksin.
Silloin kun kännykkää oikeasti tarvitaan ja lapsi alkaa ominpäin liikkua koulumatkaa ja harrastuksissa.
ja lapset osaa hyvin hallita kännykän käyttönsä, laskut alle kympin kummallakin.
 
Kun meni ekalla niin poika sai ekan kännyn, vaikka mä olinkin vauvan kanssa kotona niin kuitenkin alkoi harjoitella yksin liikkumista ensin koulumatkoja ja sitten vähän pidemmällä kuin omalla kadulla asuvien kavereiden luo. Silloin oli hyvä kun oli puhelin matkassa niin sai poikaan tarvittaesa yhteyttä ja toisin päin että hän pystyi soittamaan meille.
 
Poika sai ekan kännykkänsä viime viikolla, ehtii nyt harjoitella sen käyttöä ennen kuin koulut alkaa. Ja hyvä myös silleen että kun on kavereilla niin saa tarvittaessa kiinni. Ja tarkat säännöt on et miten sitä puhelinta käytetään, ainakin toistaiseksi niitä on noudatettu...
 

Yhteistyössä