Minkä ikäiseksi imetit julkisesti? entä ei julkisesti?

  • Viestiketjun aloittaja "Kyselyä"
  • Ensimmäinen viesti
Miksi ihmeessä koit tarpeelliseksi lopettaa julki-imetyksen? Ymmärrän jos joku ei haluaisi tyyliin 3-vuotiasta imettää kummaksuvien katseiden pelossa, mutta että 2kk vauvaa?

Itse imetin lastani vuoden ja ihan julkisesti. Tosin harvemmin enää loppuvaiheessa tuli sellaista julki-imetystilannetta kun imetin enää lähinnä aamulla ja illalla.
 
Esikoista reilu 9kk ja kuopusta olen imettänyt kohta vuoden, ihan yhtälailla julkisesti kuin "yksityisesti". En siis revi tissiä pöydälle ravintolassa mutta ihan hyvin voin imettää lapsen niin anoppilassa kuin kahvilassa niin ettei ihoa paljon vilku. Lasketaanko se julki-imetykseksi kun tuntuu joillekin olevan kriteerinä se että tissi näkyy vähintään kokonaan :D
 
9+5 täällä
Imetin julkisesti 9kk ja siihen jatkoksi ei julkisesti 5kk. Lapsi lähti 9kk iässä kävelemään ja mun mielestä kävelevän lapsen imetys julkisesti on jo vähän hassua eikä ton ikäiselle muutenkaan enää tule niin yllättäen nälkä että just sitä rintamaitoa pitäs saada, johan sen iäinen syö paljon muutakin ja juo mukin reunasta.
 
Tönt
pakko myöntää että kun tää neljäs oli 1.5v niin mua vähän nolotti imettää. onneks sain vieroitettu niin että imetin vaan kotona kerran päivässä (ennen nukkumaan menoa). 1v8kk imetys loppui kokonaan. huh!
 
Julkisesti, eli siis muiden nähden esim. kauppakeskuksessa?

Poika on nyt 10kk enkä ole imettänyt julkisesti kuin kaksi kertaa, kerran ulkona puun juurella ja toisen kerran lastenhoitohuoneessa, jossa oli muitakin. Muutoin olen imettänyt ja imetän edelleen kotona tai lastenhoitohuoneessa muiden katseiden ulottumattomissa. Ei ole mun juttu imettää julkisesti, vaikka imetys luonnollinen asia onkin.

Niin juu, sairaalassa tuli imetettyä aika estottomasti, mutta sitä nyt oli hormonihöyryissä. :)
 
Viimeksi muokattu:
"Kyselyä"
Miksi ihmeessä koit tarpeelliseksi lopettaa julki-imetyksen? Ymmärrän jos joku ei haluaisi tyyliin 3-vuotiasta imettää kummaksuvien katseiden pelossa, mutta että 2kk vauvaa?

Itse imetin lastani vuoden ja ihan julkisesti. Tosin harvemmin enää loppuvaiheessa tuli sellaista julki-imetystilannetta kun imetin enää lähinnä aamulla ja illalla.
Julkinen imetys ei vaan ollut minun juttu.
 
040608
Kaikkia kolmea lasta olen imettänyt 1v2kk-1v4kk ja ihan julkisesti koko imetysajan. Jos on tarve ollut imettää julkisesti niin sit on imetetty. Mut vuoden paikkeilla varmaan harvemmin on enää ollut tilanteita jossa olis pitänyt julkisilla paikoilla imettää, mut esim kerhossa tai kylässä kyllä ihan "loppuun saakka".
 
Kaikkia kolmea lasta olen imettänyt 1v2kk-1v4kk ja ihan julkisesti koko imetysajan. Jos on tarve ollut imettää julkisesti niin sit on imetetty. Mut vuoden paikkeilla varmaan harvemmin on enää ollut tilanteita jossa olis pitänyt julkisilla paikoilla imettää, mut esim kerhossa tai kylässä kyllä ihan "loppuun saakka".
Tätä voisin peesata oikeastaan kokonaan, paitsi että keskimmäistä imetin 1v10kk. Julkisesti imetin jos tarve niin vaati.
 
äiti 44 v
[QUOTE="Kyselyä";23196461]Minä imetin parisen kuukautta julkisesti. Ei julkisesti 3kk. Eli en pitkään.[/QUOTE]

Imetin julkisesti reilut kolme vuotta/per lapsi ja ei-julkisesti yhtä pitkään. Miksi sitä pitäisi joltakulta peitellä? Onko imettäminen rikos?
 

Yhteistyössä