Minkä ikäinen voi nukkua puoliparvessa?

Alkuperäinen kirjoittaja j:
järkevä kysymys..eiköhän tuo oo ihan yksilöllistä.
No mikä tässä maailmassa EI ois yksilöllistä? Enkä mä mielestäni mitään sellaista tietoa nyt hakenut, että kun lapsi on 2v8kk3vk4pv ja muutaman tunnin päälle, on hän valmis puolipåarveen, vaan sellaisia suuntaa antavia kokemuksia.

Riippuu varmaan ihan täysin lapsesta ja siitä, miten rauhallinen nukkuja on =)

Meillä neiti 4v on nyt nukkunu vajaan viikon kerrossängyn yläpetillä. Kerrossänky ei ole mitenkään hirmu korkeaa mallia. Hyvin uskalsin laittaa, kun neiti nukkuu rauhallisesti ja on päiväkodissa esim. jo paljon pienempänä nukkunu päikkärit "isojen" petissä ylhäällä. Niin ja varmuuden vuoksi kerrossänky on nyt alkuun samassa makkarissa meidän sängyn kanssa ja itse nukun koiran unta (eli olen kroonisesti uneton ). Joten herään jos yrittää esim. kammeta alas kesken unien.

Alkuperäinen kirjoittaja Kelliskä:

Meillä neiti 4v on nyt nukkunu vajaan viikon kerrossängyn yläpetillä. Kerrossänky ei ole mitenkään hirmu korkeaa mallia. Hyvin uskalsin laittaa, kun neiti nukkuu rauhallisesti ja on päiväkodissa esim. jo paljon pienempänä nukkunu päikkärit "isojen" petissä ylhäällä. Niin ja varmuuden vuoksi kerrossänky on nyt alkuun samassa makkarissa meidän sängyn kanssa ja itse nukun koiran unta (eli olen kroonisesti uneton ). Joten herään jos yrittää esim. kammeta alas kesken unien.
Ok...onko sulla enempi huolena se alastulo unenpöpperössä, kuin putoaminen laidan yli? Meinaan että me ollaan korottamassa laitaa entisestään, jotta yli ei pääse yöllä putoamaan. Ainoa siis mikä pohdituttaa, on se että missä iässä alastulo sujuu kunnolla esim. yöllisen pissahädän yllättäessä :)

Meillä tuo 3½ vuotias nukkuu kerrossängyn yläpetissä. Tosin laita on kyllä aikasen korkea ettei siitä pääse mitenkään kierähtämään ylitse.

uoks. on osannut myös hienosti tulla yölläkin alas pissahädän yllättäessä. Poika on tosin pienestä saakka ollut varsinainen apina ja kiipeillyt estoitta kaikkialla.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja MiiskuMuikkunen:
Varmaan 5v-->
No eikö tämän ikäinen jo mene tavallisessakin parvessa? Siis meinaan että mä olen tässä iässä nukkunut oikean kerrossängyn yläpedillä :)
Kai se on niin lapsesta kiinni, millainen nukkuja on. Mutta omani pidän mielelläni ihan lattian lähettyvillä vielä muutaman vuoden :D Varmaan aiemmin voisi nukkua jo tuollaisessa puoliparvessa, mutta mä pelkäisin aikaa jolloin lapset ovat hereillä ja leikkivät huoneessa jossa korkea sänky.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Meillä tuo 3½ vuotias nukkuu kerrossängyn yläpetissä. Tosin laita on kyllä aikasen korkea ettei siitä pääse mitenkään kierähtämään ylitse.
Ja alastulo sujuu siis hyvin itsekseenkin?

Muoks: muokkasitkin jo tähän vastausta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kelliskä:

Ok...onko sulla enempi huolena se alastulo unenpöpperössä, kuin putoaminen laidan yli? Meinaan että me ollaan korottamassa laitaa entisestään, jotta yli ei pääse yöllä putoamaan. Ainoa siis mikä pohdituttaa, on se että missä iässä alastulo sujuu kunnolla esim. yöllisen pissahädän yllättäessä :)
Meillä tuo laita ei ole mitenkään superkorkea (meillä on Roope-Riikan sänky), mutta en kauheasti pelkää, että unissaan sieltä putoaa. Eli lähinnä se just, että JOS sattuis tulemaan yöllä joku juttu, miksi lähtee itsekseen tulemaan sängystä eikä muista varoa. Tosin meidän neiti ei oikeastaan juuri koskaan käy yöllä vessassa tai muuten liikuskele. Mutta voihan siitä tulla vaikka unissaankävelijä - jos äitiinsä tulee :D

Varmaan 5v-->
No eikö tämän ikäinen jo mene tavallisessakin parvessa? Siis meinaan että mä olen tässä iässä nukkunut oikean kerrossängyn yläpedillä :)
Kai se on niin lapsesta kiinni, millainen nukkuja on. Mutta omani pidän mielelläni ihan lattian lähettyvillä vielä muutaman vuoden :D Varmaan aiemmin voisi nukkua jo tuollaisessa puoliparvessa, mutta mä pelkäisin aikaa jolloin lapset ovat hereillä ja leikkivät huoneessa jossa korkea sänky.
Tätä leikkimistä pohdin itsekin. Eli millä estää pienempää kiipeämästä isomman perässä ylös, jos isompi härnää tjtn. Mutta kun me ollaan tekemässä prinsessalinnasänkyä, niin ehkä siihen sais jollakin keinolla tehty jonkun esteen pienempää varten :) Pitää pohtia :)

Yhteistyössä