Minkä ikäinen vauva voi matkustaa autossa kasvot menosuuntaan?

  • Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti
"sama"
[QUOTE="vieras";23783817]minä olen se vieras jolle toivoit kolaria. meillä on viiden tähden auto. ja iso, ei tarvitse olla kyyryssä. mutta siihen en ota kantaa, millaisilla autoilla muut ajaa. kaikilla ei ole varaa.
sinulla on varmaan itsellä paha olla kun noin yrität pönkittää itseäsi.

hokiessasi muille että googlettakaa, toivottavasti ymmärrät että pitää olla taitoa myös etsiä se luotettava tieto. googlesta löytää kyllä mitä haluaa, mutta se on eri juttu, mikä on oikeaa asiaa. eli laitappa nyt luotettavaa lähdettä, johon perustat tuon väitteesi selän rasittumisesta matkustaessa selkä menosuuntaan.

parempi nyt kuitenkin että nielet häpeäsi ja lähdet sinne ulos. parempi että vietät aikaa lapsesi/lastesi kanssa jos he ulos odottelevat. omani on päiväunilla, ettet seuraavaksi takerru siihen keksiäksesi viestillesi täytettä. nyt sitä faktaa linkin kera. ja kerro toki se ylivoimainen istuimennekin :D[/QUOTE]

Nielen häpeäni. :D Anna mun nauraa. Ette siis usko että selän kyyristyminen rasittaa alaselkää ilman virallista tahoa? :D No menkää vaikka kirjastoon lainaamaan joku fysiologian ja anatomian kirja, eiköhän se nyt ole muuten jo aika selvä juttu?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23783817]minä olen se vieras jolle toivoit kolaria. meillä on viiden tähden auto. ja iso, ei tarvitse olla kyyryssä. mutta siihen en ota kantaa, millaisilla autoilla muut ajaa. kaikilla ei ole varaa.
sinulla on varmaan itsellä paha olla kun noin yrität pönkittää itseäsi.

hokiessasi muille että googlettakaa, toivottavasti ymmärrät että pitää olla taitoa myös etsiä se luotettava tieto. googlesta löytää kyllä mitä haluaa, mutta se on eri juttu, mikä on oikeaa asiaa. eli laitappa nyt luotettavaa lähdettä, johon perustat tuon väitteesi selän rasittumisesta matkustaessa selkä menosuuntaan.

parempi nyt kuitenkin että nielet häpeäsi ja lähdet sinne ulos. parempi että vietät aikaa lapsesi/lastesi kanssa jos he ulos odottelevat. omani on päiväunilla, ettet seuraavaksi takerru siihen keksiäksesi viestillesi täytettä. nyt sitä faktaa linkin kera. ja kerro toki se ylivoimainen istuimennekin :D[/QUOTE]

Kiteytettynä se, mitä myöskin ajoin takaa sama-nimimerkille. Täysi peesi siis.
 
"sama"
[QUOTE="Aha";23783833]No aika todennäköisesti ollaan nimenomaan paikallaan, kun joku ajaa perään. Harvoin kai sellaista sattuu, että molemmat autot liikkuvat ja toinen ajaa perään.

Sen suhteen olet tosin ihan oikeassa, että tottakai ihan arkijärki riittää kertomaan, että törmäys on kovempi, jos molemmat kohteet liikkuvat toisiaan kohti. Oja, puut, kaiteet jne. pysyvät paikallaan, mutta vastaantuleva auto toki liikkuu kohti. Sen määrittelyyn, mikä näistä tilanteista on todennäköisin milläkin ajotottumuksilla, vaaditaan jo huomattavasti korkeampaa matematiikkaa... Valitettavasti on edelleen kysymys hyvästä ja huonosta tuurista. Niin vaikeata kun sitä onkin hyväksyä.[/QUOTE]
Peesi
 
"puddighinu"
virallisten säädösten mukaan 9kg painava min 6kk vanha vauva saa matkustaa autossa kasvot menosuuntaan. Jokainen tekee sitten omat valintansa koska kääntää lapsensa ja siihen en ota kantaa.
 
"vieras"
[QUOTE="sama";23783843]Nielen häpeäni. :D Anna mun nauraa. Ette siis usko että selän kyyristyminen rasittaa alaselkää ilman virallista tahoa? :D No menkää vaikka kirjastoon lainaamaan joku fysiologian ja anatomian kirja, eiköhän se nyt ole muuten jo aika selvä juttu?[/QUOTE]

Sä yleistämällä yleistät, että tyyliin kaikki selkä menosuuntaan olevat istuimet pistää lapsen selän rasitukselle ja että jossain vaiheessa tulee selkäongelmia ja sitten kuitenkaan sulla ei ole mitään faktaa heittää aiheesta. Luepa siis itse kirjoittamasi tekstit uudelleen ja mieti uskoisitko itse tuollaisiin teksteihin täysin faktana ja todellisuutena?
 
"vieras"
[QUOTE="Aha";23783833]No aika todennäköisesti ollaan nimenomaan paikallaan, kun joku ajaa perään. Harvoin kai sellaista sattuu, että molemmat autot liikkuvat ja toinen ajaa perään.

Sen suhteen olet tosin ihan oikeassa, että tottakai ihan arkijärki riittää kertomaan, että törmäys on kovempi, jos molemmat kohteet liikkuvat toisiaan kohti. Oja, puut, kaiteet jne. pysyvät paikallaan, mutta vastaantuleva auto toki liikkuu kohti. Sen määrittelyyn, mikä näistä tilanteista on todennäköisin milläkin ajotottumuksilla, vaaditaan jo huomattavasti korkeampaa matematiikkaa... Valitettavasti on edelleen kysymys hyvästä ja huonosta tuurista. Niin vaikeata kun sitä onkin hyväksyä.[/QUOTE]

no voi hyvää päivää... vicy puhui asiaa mut kansa ei hiffaa. vaikka oltais paikallaan ja joku ajaa perään, oma auto on kuitenkin menossa samaan suuntaan. se vaikuttaa törmäysenergioihin. ja kuulkaa, nokkakolarissakin se pahin tälli niskalle ei ole taaksepäin retkahdus, vaan se piiskaniskuefekti. nokkakolarissakin pää retkahtaa voimakkaasti eteen. tämä ilmiö jää lapselta pois myös nokkakolarissa, kun matkustaa selkä menosuuntaan. se siis oikeasti on turvallisin asento matkustaa. ottaen huomioon vielä senkin, että meillä suurin osa kolareista on liukkaalla peräänajoja.
 
"sama"
[QUOTE="vieras";23783865]Sä yleistämällä yleistät, että tyyliin kaikki selkä menosuuntaan olevat istuimet pistää lapsen selän rasitukselle ja että jossain vaiheessa tulee selkäongelmia ja sitten kuitenkaan sulla ei ole mitään faktaa heittää aiheesta. Luepa siis itse kirjoittamasi tekstit uudelleen ja mieti uskoisitko itse tuollaisiin teksteihin täysin faktana ja todellisuutena?[/QUOTE]

Enhän, monta kertaa olen jo sanonut että jos ei selkä ole kumarassa/jalat ole koukussa niin ei koske heitä ja hyvä niin. Olen jo sanonut mistä tämä vaikeasti käsitettävä asia löytyy, mustana valkoisella.
 
"vieras"
[QUOTE="sama";23783570]Kyllä tuo on. :) En myöskään aiheuta selkävaivoja lapselle loppuelämäksi, en siis tunge sitä väärinpäin autoon. :)[/QUOTE]

Tässä suoraan lainattu sun viestisi, aika selvästi siinä sanot, että selkävaivat tulee, jos autoon pistäisi selkä menosuuntaan.

Ja et ole kyllä suoraan sanonut mustaa valkoisella faktoihisi...ensin käsket googlettaa ja kun kysytään hakusanoja, et niitä kuitenkaan sano. Sitten käsketkin mennä kirjastoon katsomaan jotain yleistä fysiologian kirjaa tms, jossa tuskin kerrotaan turvaistuimen vaikutuksista selkään.
 
"sama"
[QUOTE="vieras";23783913]Tässä suoraan lainattu sun viestisi, aika selvästi siinä sanot, että selkävaivat tulee, jos autoon pistäisi selkä menosuuntaan.

Ja et ole kyllä suoraan sanonut mustaa valkoisella faktoihisi...ensin käsket googlettaa ja kun kysytään hakusanoja, et niitä kuitenkaan sano. Sitten käsketkin mennä kirjastoon katsomaan jotain yleistä fysiologian kirjaa tms, jossa tuskin kerrotaan turvaistuimen vaikutuksista selkään.[/QUOTE]
No lueppa eteenpäin. En jaksa enää jankata, onko tämä nyt tässä, sano vielä jotain nokkelaa niin voidaan lopettaa tämä turha jankutus. :)
 
"sama"
[QUOTE="vieras";23784034]eiköhän me nyt anneta "saman" mennä ulos. ei mene näköjään jakeluun, vaikka useampi kysyy. ja puhui jo itsensä pussiin pahan kerran, annetaan olla.[/QUOTE]

Katos, oli pakko saada sanoa vika sana? Sovitaan sun helpotukseksi että vaikka puhuin sittenpussiin itseni, niin saat rauhan. :)
 
"vieras"
Mun oli nyt pakko nostaa tämä ketju, kun jäi vaivaamaan yks juttu, jos vaikka nimimerkki-sama olis linjoilla.

Kun puhuit siitä, että jos jalat on koukussa, niin selkä menee kyyrylle. Mä kun istuin nojaten tuolin selkänojaan ja nostan jalkani koukkuun, ni ei mun selän asento kyllä muutu mihinkään?? Sama kai se turvaistuimessakin on kaiken järjen mukaan?
 

Yhteistyössä