Minkä ikäinen susta jo liian vanha yksityiselle perhepäivähoitajalle?

jaiks
Höpönlöpön. Ehkä 13v?

Oma 2v on päiväkodissa ja viihtyy erinomaisesti, mutta hyvä perhepäivähoitaja voi toimia lapselle tukipilarina vielä ala-asteellakin iltapäivisin.
 
mie
Jos omaa lastani ajattelen (4v), niin tarvitsisi kyllä sinne jo jonkun ikätoverin, tai ainakin jonkun päälle 3 vuotiaan, jonka kanssa voisi jo enemmän leikkiä "isojen juttuja".
 
Se riippuu ryhmästä ja hoitajasta. Mun 3v oli ryhmässä jossa sillon muut oli 1-vuotiaita. Hoitajalla meni kaikki aika pienten perushoitoon, eikä hän ehtinyt esim. tehdä mitään askartelujuttuja tms. isomman kanssa. Ulkoilussakin mentiin tietysti pienten ehdoilla. Lopputulos oli, että poika katsoi joka päivä joko dvd:tä tai sitten kun hoitajan isompi poika pelasi koneella pelejä :/
 
ammattikasvattaja
Riippuu lapsen luonteestakin, onko hänelle sopivampaa olla pienessä ryhmässä vai isossa. Jos pphoitaja osallistuu alueen muiden hoitajien kanssa toimintaan, tuleehan siellä kokemusta myös isommista ryhmistä. Ja jos hoitaja on asiallinen, kyllä hän järjestää tarpeeksi tekemistä isommillekin lapsille.

Esikouluun asti voi aivan hyvin elää ilman päiväkotia. Itse olet lapsesi asiantuntija siinä, onko hän tyytyväinen hoitopaikassa. Eivät päiväkodit mitään onneloita ole välttämättä.
 
yksityinen pph
Minulla on lapset olleet aina 1-vuotiaasta eskariin tai kouluun asti hoidossa, mutta jos omasta lapsesta olisi kyse, laittaisin 5-vuotiaan jo päiväkotiin.
Monesti olen vanhemmille sanonut, tuossa 4 vuoden jälkeen, että ensi syksynä voisi vaikka aloitella päiväkodissa, mutta vanhemmat ovat kaikki halunneet pitää lapset luonani kouluun tai eskariin asti.
Tällä hetkellä hoidossani on kaksi eskarilaista (haen siis heidät eskarin jälkeen n. 12.00) ja 4 pienempää.
Molemmat eskarilaiset ovat jo täyttäneet 7, ja ovat "isoja" poikia, silti vielä päivittäin tulevat syliin, ja sanovat että eskarissa ei koskaan pääse syliin, joten siinä mielessä eivät ole liian isoja pph:eek:on.
 

Yhteistyössä