Minkä ikäinen on vanhin tietämäsi lapsi jolla on tutti vielä käytössä?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Leikkipuistossa eilen oli noin 3 v. poika tutti suussa, ja Korkeasaaressa vähän aikaa sitten noin 3,5-4 v. tyttö. Aika kornin näköistä.

Mitähän sellaiset vanhemmat ajattelevat, jotka antavat vielä noin ison lapsen kulkea tutti suussa? Varmaan jo puheen ja purennan kehitykseenkin jotain vaikuttaa...
 
:o:o:o:o:o:
Serkun häissä oli toisen serkun tyttö, jotai 4-5v. Puhu hyvin, tosin ruotsia. Söi tuttia ja joi maitoa tuttipullosta. Katottiin niitä vähän, että joo!
No, viime kesänä saanu pikkuveljen, että en tiiä, mitenkä on vielä niitä syönyt. Aika kamalan näköstä isolla lapsella tutti. Jotkut vanhemmat ei varmaan uskalla ottaa sitä pois, kun pelkää raivareita. :eek:
 
"vieras"
Aika isoilla olen tutteja nähnyt. Serkkuni oli vissiin eskari-ikäinen kun tutti saatiin sitten pois (eli hoitajat painostivat vanhempia riittävän kovin). Ja todella näkyi hampaissa tuo tutin liian pitkä käyttö :(.
 
Silja.S
Melkein 5v. se lapsi taisi olla. Pahaa teki katsoa. Minä lasten vauva-aikana tuskailin, kun ei kumpikaan pojista suostunut tuttia suuhunsa laittamaan. En kuulema minäkään vauvana suostunut, eivätkä veljenikään. Olisi vaan ollut niin helppoa rauhoittaa lapsi jos olisi oppinut tuttiin. Kun sitä lähes 5v. poikaa katseli, siunailin mielessäni, että onpahan vaan onni, etteivät suostuneet...
 
Miuski harmailee
Työni kautta tiedän lapsen, joka söi tuttia vielä 9-vuotiaana. Oikeasti. Mutta mun 14-vuoden työkokemuksen aikana tää on kyllä ihan yksittäistapaus. Seuraavaksi vanhin on ollut 4-vuotias.
 
"vieras"
Meidän esikoisella oli nukahtamistutti 3 vuotiaaksi. Joskus on tullut ajatelleeksi, että olisikohan pitänyt syöttää enemmänkin, hänellä kun on juuri päinvastainen puremavika kuin mitä saa tutin syönnistä.
 
Että näin!!
Esikoisemme on kolme vuotta nuorempi kuin vanhin serkkunsa ja lopetti tutin syömisen silti aikaisemmin kuin serkkunsa :-/ meidän tytöt olen molemmat vieroittanut tutista 2-vuotiaana, joten serkun on täytynyt olla 5-6v..
 
"Xxxx"
[QUOTE="vieras";26574420]Tuli mieleen, et paras ystäväni söi peukaloa n.8-vuotiaaksi.[/QUOTE]

Meiän kummityttö söi myös. Ei koskaan tuttia, mut peukaloa. Tv:tä kTsoessa tms. Peukalo meni aina suuhun. Hampaat oli vääntyneet.
 
lucifer
serkkuni poika oli 5v kun veti sukujuhlissa tuttia. oma poikani silloin 1v katsoi ihan ihmeissään kun itse oli lopettanut tutin imemisen jo 9kk iässä ihan omatoimisesti.... samoin nuorempi luopui tutistaan 6kk iässä.
 
"sini"
Meillä kuopus jätti unitutin pois 4-vuotis syntymäpäivänään. Hänelle tutti oli jostain syystä todella tärkeä. Sisaruksensa ovat luopuneet tutista jo ennen 2-vuotispäiviään..
 

Yhteistyössä