minkä ikäinen on teidän mielestä liian vanha haalareihin?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Hop"
Itse olen töissä pitänyt sekä kaksiosaista talvipukua (jossa housut on ollut pitkällä selkäosalla, kuten lasten henskelihousutkin), että haalaria. Ja kyllä voin omakohtaisella kokemuksella sanoa, että haalari on parempi ulkona työskennellessä/puuhatessa. Se pitää vain itse kokeilla kunnolla, niin huomaa eron.

Joten ainakin meillä lasten ulkoilussa suositaan haalaria niin pitkään kuin lapset sen päällensä laittavat (pienellä painostuksella ;) ). Kaupunkipukuna sitten kaksiosainen.

Meillä oli viime talvena eskarilla takki+housut yhdistelmä, mutta toisinaan olisi mielellään halunut haalarin, juurikin sen takia kun oli nopeampi pukea...
Mutta nyt ekaluokalle ostan sitten myös takki+housut asun talveksi.

Voihan olla että jos jostain löydän käytetyn haalarin niin ostan pihapuvuksi sellaisen.

"Mari"
Te ketkä ette enää eskariin laita lapsellenne haalaria, onko eskari pk.ssa vai koulun yhteydessä?
Täällä monella eskarilla pk.n yhteydessä haalari. Esikoinen nyt saman ikäinen ja keväällä ostin tulevaksi talveksi uuden haalarin. Käyköhän tässä nyt niin että tanistetaan sen kans. Kaks osanen löytyy myös.

Meillä on eskarilaisella kaksosanen, mutta oon suunnitellu myös haalarin ostoa. Se on kuitenkin kätevämpi pihaleikkeihin.
Tuo 5veekin haluis kaksosasen, mutta haalarilinjalla mennään kuitenkin. Ehkä sit ostan kirpparilta kaksosasen kauppapuvuks, saa nyt nähdä...

saas nähdä
meillä oli vk-haalari 1 vuotiaalla ja sitten siirryttiin kaksiosaiseen vk-pukuun. Talvella haalari käytössä nyt 4 vuotiaalla. Talvihaalari jää pois mahdollisesti sitten, kun menee kouluun. Eihän noissa mitään ikärajoja ole, mutta vähän sen mukaan valitsen vaatteet miten lapsi ulkona leikkii eli jos vielä kouluikäisenä peuhaa hangessa, niin ehkä saa vielä pihavaatteeksi haalarin..

11v tyttö
Mäkin haluisin vielä käyttää haalaria!! En koulussa mutta kotona joo, mutta ei löydy kaupoista kun vaan 140 kokoon asti ja mä oon n. 155... Käytän joskus pihalla iskän pilkkihaalaria mutta se on TOOOsi iso. Isillä pituutta yli 180!!

"Mauku"
Siis mitä ihmettä??? Me asutaan landella ja meidän poika on tokalla ja kaikki kaverit jotka on meillä ollu niin on ottaneet kyllä eteisessä haalarin pois. Onks nää nyt niitä maaseudun ja kaupungin välisiä kulttuurieroja... itekkin pihalla oon haalareissa (en kuitenkaa kyllille mee) talvella koska se nyt vaan on lämpimin vaihtoehto ja oon sentään jo 29v enkä eskari ikänen...

v
Varmaankin ekalla luokalla kaksi osaiseen. Meillä täällä eskarit pitää täysillä haalareita. Omassa lapsuudessa 80-luvun puolivälissä vielä tokaluokalla oli haalareita käytösä.

Yhteistyössä