Minkä ikäinen on sinusta AIVAN liian nuori äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vähän
Antakaa hyvät ihmiset nuortenkin synnyttää niitä lapsia, sillä raskaus on NUOREN naisen normaali tila! Itsekkäitä ovat ihmiset, jotka "hankkivat" lapsia vasta kaiken maallisen mammonan hankinnan jälkeen. Mielestäni myös abortin tekijät, en hyväksisi missään tilanteessa. Onhan äiti itsekin saanut syntyä tähän maailmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vähän:
Antakaa hyvät ihmiset nuortenkin synnyttää niitä lapsia, sillä raskaus on NUOREN naisen normaali tila! Itsekkäitä ovat ihmiset, jotka "hankkivat" lapsia vasta kaiken maallisen mammonan hankinnan jälkeen. Mielestäni myös abortin tekijät, en hyväksisi missään tilanteessa. Onhan äiti itsekin saanut syntyä tähän maailmaan.
Jaa minkä mammonan?Sitä kun ei ole.

mie
Alle 18v koska mun mielestä on hyvä olla edes itse täysikäinen. Vaikka ei sekään poista sitä ongelmaa että monet ovat vielä ihan pentuja(mieleltään ja teoiltaan) kun saavat lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alle 15. Voin hyvinkin kuvitella 15v äidin, joka selviää ihan hyvin, mutta jostain syystä en osaa sen nuorempaa kuvitella äitinä; liian lapsi. Semmonen 15v on kuitenkin usein enemmän nuori aikuinen kun lapsi, sitä nuorempi on enemmän lapsi vielä.

En siis kuitenkaan piudä mitenkään suositeltavana, että alle 18v alkaa lapsia tekemään, mutta vasta alle 15 vuotiaalle sanoisin ihan suoraan, että tee abortti, ikään vedoten.
Vai nuori aikuinen 15v :LOL: :LOL: ei ainakaan mun 15v :LOL:
Huom, enemmän nuori aikuinen kuin lapsi. Ei vielä aikuinen. Siis teini. Siitä välistä.

Possu Preston
mä sanon 14v, koska tunnen yhden joka oli 15 kun sai esikoisen, eikä ollut kyllä liian nuori äiti. mutta riippuu aina ihmisestä, jotkut on liian nuoria vielä kolmekymppisinäkin :whistle:

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alle 15. Voin hyvinkin kuvitella 15v äidin, joka selviää ihan hyvin, mutta jostain syystä en osaa sen nuorempaa kuvitella äitinä; liian lapsi. Semmonen 15v on kuitenkin usein enemmän nuori aikuinen kun lapsi, sitä nuorempi on enemmän lapsi vielä.

.
:LOL: :LOL:

Yhdyn tähän
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Mun äiti on olu 15v kun on minut saanu. En suosittele :( ihmisen pitää ensin elää ja hankkia elämänkokemusta ja vähän kaikkee ja leikkiä vaikkapa barbeilla ennemmin kuin oikeilla vauvoilla. T. teiniäidin lapsi :wave:
Fiksusti sanottu ja vielä kokemuksen syvällä rintaäänellä!

vieras
Ei mun mielestä voi sanoa mitään yksiselitteistä ikää tuohon. Toinen voi olla hyvinkin kypsä vanhemmaksi ennen kuin on edes täysi-ikäinen ja toinen ei välttämättä ole oikeasti kypsä äidiksi edes 30-vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
sanoisin että alle 18v toki ne voi olla hyviä äitejä,mutta nuoruus elämättä.
Nuoruus elämättä? Voi nuoruutta elää monella tavalla, eikä se lapsi ole mikään este elämälle, usein jopa päinvastoin, lapsi antaa elämään niin paljon..

Mietin vain, äitini oli 18-vuotias minut saadessaan enkä ole kyllä koskaan ollut mitenkään erikoinen tai heitteillä, voisipa sanoa että äitini on ollut erinomainen äiti. Isäni oli 23-vuotias kun synnyin.

Kyllä se henkinen ikä merkitsee paljon enemmän. Tiedän vanhempiakin äitejä, joilla ei todellakaan pitäisi olla lapsia.

kolmen äiti
Alle 20v. Tämä on siis ihan henk. koht. mielipide.
Fakta on kuitenkin se, ettei alle parikymppisella ole elämänkokemusta...
Itse olin 24v esikoisen syntyessä ja välillä kun aattelen, niin olisin kyllä voinut vielä odottaa.
Mun mielestä nuoruutta pitää elää, eikä se tarkoita ryyppäämistä ja rälläämistä...vaan niitä asioita mitä siihen kuuluu,matkustelua,hauskanpitoa,opiskelua,seurustelua. Eikä ole hyvä juttu jos ekan poikakaverin kanssa perustaa perheen. Nuorena sitä on niin "naiivi".

esikoisen äiti 19vuotiaanabbb
alle 16vuotias on AIVAN LIIAN NUORI.
ja alle 20v on vielä aivan nuori. tällä tarkoitan sitä, että mielummin peruskoulun jälkeen ammatkoulu tai lukio olisi hyvä käydä ennen lapsia.

Yhteistyössä