Minkä ikäinen olit kun sinut on viety osapäiväiseen tai kokopäiväiseen hoitoon?

jo
Melko vauvana, oisko noin 9 kk ikäisenä pph:lle, myöhemmin päiväkotiin. En todellakaan ole traumatisoitunut. On todella hyvät ja läheiset välit vanhempiini, olen tasapainoinen ja rauhallinen ihminen ja menestynyt opinnoissa ja työelämässä. On pitkä vakaa parisuhde ja avioliitto ihanan miehen kanssa, mutta ei vielä lapsia.

jo
Alkuperäinen kirjoittaja jo:
Melko vauvana, oisko noin 9 kk ikäisenä pph:lle, myöhemmin päiväkotiin. En todellakaan ole traumatisoitunut. On todella hyvät ja läheiset välit vanhempiini, olen tasapainoinen ja rauhallinen ihminen ja menestynyt opinnoissa ja työelämässä. On pitkä vakaa parisuhde ja avioliitto ihanan miehen kanssa, mutta ei vielä lapsia.
Jatkan vielä.

Mulla oli myös lapsuus ihanaa ja onnellista aikaa. Ja mun parhaaseen ystävääni tutustuin päiväkodissa :).

emmy
9kk ikäisenä pph:lle ja 4-vuotiaana päiväkotiin.. Ihan normaali mielestäni oon? En oo epäempaattinen ja olen pystynyt luomaan normaaleita kiintymyssuhteita.. En oo koskaan ollu masentunut, enkä oo kärsiny mielenterveysongelmistani.. Mun lapset meni päiväkotiin, kun esikoinen oli 4v ja kuopus 2v

katti
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja katti:
7v olin kun menin kouluun, sitä ennen olin vain seurakunnan kerhossa.
Pakko kysyä, saitko traumoja seurakunnan kerhoista?
En saanut, siellä oli mukavaa. Aika ujo olin lapsena, aina ollut, ehkä johtuen siitä kun en ole ollut lapsuudessa paljoa lapsiryhmissä, kaverikontaktit olivat muutama naapurin lapsi.

minttu
Olin 7kk, kun äitini meni kokopäivätöihin ja menin perhepäivähoitajalle. Olin samalla tädillä hoidossa kouluikään saakka ja viihdyin siellä aivan loistavasti. Muistelen yhä lämmöllä kyseistä hoitotätiä.
En koe traumatisoituneeni mitenkään, vaan psykoterapeuttina hoidan muita traumatisoituneita.. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
mä oon saanut olla kotona kouluikään asti, en oo päivääkään ollut hoidossa missään. Ja olen onnellinen siitä. Millään tavalla en oo jääny paitsi mistään tiedosta tai taidosta kuin ne, ketkä on ollu pienestä asti päiväkodissa.
Samoin minä! :)

Aalia
Neljävuotiaana puolipäiväsesti, viisivuotiaana kokopäiväsesti tarhaan. Äiti oli koko ajan kotona mutta vihdoin viimein itkuraivareiden saattelemana pääsin kavereiden mukaan tarhaan - ah, sitä onnea ja iloa!

Tarhasta ja tarhantädeistä pelkkiä hyviä muistoja!

mäpä olin sellaisessa päiväkodissa missä oltiin ma-pe ympäri vuorokauden, vkl pääsi kotiin hyvällä tuurilla jos porukoilla ei ollu töitä.
lisäksi kesällä vietettiin 1-2kk (en muista tarkkaa aikaa mut pitkältä se tuntui!!!) päiväkodin kesäpaikassa joka sijaitsi kotikaupungista jotain 200km päässä... sinne sai vanhemmat tulla vierailuajalla lauantaisin tai sunnuntaisin pariksi tunniksi :|
melko karuja muistoja tuosta ajasta...
menin siis sinne melko pienenä, vissiin jo alle 2 vuotiaana.

Yhteistyössä