Minkä ikäinen lapsi ei enää saa tarpeeksi välipalaa mcdonaltsin lastenateriasta?

  • Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti
"saara"
Kyllä se hyvinkin riittää meillä nelosluokkalaiselle ihan ateriaksikin. Ei aina jaksa edes syödä kaikkea. Itseasiassa se taitais olla mulle itellekin juui sopivan kokoinen ateria, kun en niitä aikuisten aterioita jaksa kokonaan syödä.
 
"vieras"
Mulla riittää ateriaksi itsellekin.. Jos 5 kertaa päivässä syö, puuron aamulla ja/tai illalla, sitten lisäksi 2 lämmintä ruokaa, niin kyllä riittää toiseksi lämpimäksi ateriaksi hyvinkin.
 
"vieras"
Välipalaksi hampurilainen+ranskalaiset? Mä syön (en kylläkään mäkkärin vaan hesen) lastenaterian ite,ihan ateriaksi siis. Välipalaksi mulle riittää juustohamppari :)
 
Täh?
No meillä 11v syö sen ihan ateriana, riittäisi tosiaan ainakin välipalaksi aikuisellekin. Turha opettaa mihinkään plus size aterioihin, luulisi sen vanhemman järkikin sanovan.
 
ohhoh
No välipalasta on en tiedä, mutta 2-vuotiaalle se lastenateria ei riittänyt jos oli nälkä eli söi aina 2 juustohampurilaista, ranskiksia ja mehun.
no huh. minkä kokoinen tenava? en kyllä ymmärrä edes miksi 2v syö mäkkäriaterioita. ei varmasti osaa itse pyytää vielä päästä mäkkärille, toisin kuin koululaiset, joille se vaan maistuu niin hyvältä ja kun toisetkin käyvät.
 
"annika"
katsoin huvikseen mäkkärin sivuilta niin happy meal juustopurilaisilla, ranskalaisilla ja maidolla sisältää 600 kaloria, eli ihan normi aikuisen aterian kalorit. teini-ikäiset saattaa tarvita isompia annoksia, mutta kyllä tuon nyt välipalaksi pitäisi riittää.
 
Eiköhän ravinnonmäärä ole enemmän kiinni henkilöstä kuin iästä. Jos lapsi kotona, syö 2 lautasellista ruokaa, niin varmaan ei lastenateria riitä, kun taas jos yleensä syö puolikkaan potun, ruokalusikallisen kastiketta ja pari kurkkua, niin tuskin jaksaa syödä lastenateriaakaan.

Meillä on pojat 3 luokkalaisina syöneet jo isommat ateriat, mielellään vielä isommilla potuilla ja limulla.
 
no huh. minkä kokoinen tenava? en kyllä ymmärrä edes miksi 2v syö mäkkäriaterioita. ei varmasti osaa itse pyytää vielä päästä mäkkärille, toisin kuin koululaiset, joille se vaan maistuu niin hyvältä ja kun toisetkin käyvät.
tasan 2-vuotiaana oli 93 cm ja 12 130 g. ei osannut pyytää, itse siellä kävin niin lapsikin kävi. kotona jos joskus oli saarioisten vaikka lihaperunasoselaatikkoa niin söi sellaisen 400 g laatikon kokonaan, siis tasan 2-vuotiaana. tein kyllä ruoat itse ja isoja annoksia söi ja syö edelleen, mutta tuota einestä silloin joskus oli eli on jäänyt mieleen, että sai aina neuvolassa selitellä, että kyllä se syö, valtavasti, vaikka onkin tikkulaiha.
 

Yhteistyössä