Minkä ikäinen kotihoidossa oleva teillä vielä nukkuu päiväunet?

Tulipa tuossa mieleen ku oma 2v9kuinen poika meni taas kerran niin nätisti nukkumaan samaan aikaan vauvan kanssa että milloinkahan nää mun lepohetket loppuu? Vielä ei meillä ainakaa ees iltaisin nukkumaan meno viivästy, vaan poika menee illalla siinä 20.00-20.30 nukkumaan ja aamulla nukkuu noin 08 saakka. Päiväunet on noin 1,5-2,5h kestoltaan edelleen.
 
minä
meillä 3v poika nukkuu vielä päikkärit. Toisin niitä ollaan nyt alettu rajaamaan puoleentoista tai kahteen tuntiin entisen 3-4 tunnin sijaan kun aamusta heräilee sitten 5 aikoja jos on nukkunut liikaa päikkäreitä.
 
meillä neiti 2v5kk nukkui lomalla 10:30 asti joka aamu:)..sillon en laittanut päiväunille..mutta jotenkin alkoi olemaan itsellä olo,että tarvis vähän hengähtää,kun isäntäkin on töissä..tai hiihtämässä..tai remppaamassa tätä taloa..joten itselläni on kokonaan neidin viihdytys..

..vaikka muuten kyllä viihdyn ja leikin ihan mielelläni..

..neiti tänään mummolassa ja meni nukkumaan klo 12..ja herätetään klo 15 :)
 
puistossa jo kuulin kuinka äidit sanoi, että niiden 2-3 vuotiiaat ei enää "tarvis´tse" päiväunia..

meillä 2,5 vuotias ja annan nukkua puoli-1tunnin , jos nukkuu pidempään niinillalla vaikeuksia saada unta,
 
mimmi06
Meillä esikoinen itse lopetti päiväunet kun täytti 1v. Oli aika raskasta aikaa kun itselle ei jäänyt yhtään hetkeä levähtää tai tehdä muuta. Tämä kakkonen nukkui päiväunia 2 vuotiaaksi asti säännöllisesti, mutta nyt kun lomailtu niin nukkunut aamusin kymmeneenkin asti, jääny päiväunet sit väliin. Mut nyt kun arki taas alkanut, niin koitan saada päivälläkin lepäämään hetkeksi.
 
Surde74
Tytöt oli kesän kotihoidossa, niin isompi 4½ vuotias nukkui ½- 1 tunnin päiväunet suurinpiirtein joka toinen päivä. Nyt 5v ei nuku enää päiväunia edes loma-aikana
 

Yhteistyössä