Minkä ihmisryhmän seurassa olet "omiesi parissa?" Onko esim.politiikka sulle myös identiteettikysymys?

Nykyään ei ole kuppikunnilla väliä. Kokoomusta äänestävä sliipattu tyyppi voi olla tehtaassa töissä ja lääkärinä voi hääriä tatuoitu vasuri-elokapinalainen.
(Älkää takertuko esimerkkeihini)

Mutta huomaan, että vaikka mua kiinnostaa monet ammatit, niin joidenkin ammattiryhmien parissa olen enemmän kotonani.
Vaikka löydän hyviä puolia joka puolueesta, niin en voisi olla koskaan vasureita äänestävä. Vaikka kannatan progressiivista verotusta, on vasuri-identiteetti tahmainen ja synkkä.

Tykkään taiteesta, mutta nuorena päätin ettei minusta tule taiteilijaa, koska _kokemukseni_ perusteella taidepiirit ovat nipoja, masentuvia, synkkiä ja ei-käytännönläheisiä - toisaalta taas hurjan rentoja ja sydämellisiä. Poislukien "peruspirkkomaiset" Anu Pentikit ja se kuppitaiteilija Minna mikälie...

Uskallatko kertoa "omiesi joukon"?
Mä olen omieni joukossa näissä porukoissa:
- konservatiiviuskovat
-parin ammattialan ihmiset. Koulutustasolla ei väliä.
-keskilinjan puolueet: KD, persut, kepu.
-maaseutua ja suomalaisuutta rakastavat :)
 
Se "omien joukko" on semmoinen joka tuo turvaa ja on elämässä sellainen selkänoja. Siihen vaan...solahtaa. Vaikka yritän sukkuloida eri piireissä ja ymmärtää kaikkia, niin omien ryhmissä ei tartte pinnistellä, eikä erotu joukosta.

Mutta se voi myös vääristää asioita. Omilta sietää enemmän p*rseilyä kuin vieraammilta. Ja joskus vieraan porukan jäsen voi sanoa totuuden, jolle oma porukka on aivan sokea. Eli kuplautumista pitää välttää.
 
Asiaa voisi kysyä myös valokuvin.
Kenen järkkäämiin juhliin menisit mieluiten?

Kellari-klubin terassille tämän rennon kaverin kanssa...




Grilli-ilta Mutikaisten mökillä jossa crocsit ja trikoot viuhuu, Karjalaa ja makkaraa kuluu....

Tai puutarhajuhlat joissa juhlistetaan perheen kuopuksen valmistumista ekonomiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Siis persu. :)
Ei koti, uskonto ja isänmaa -ajattelu tarkoita automaattisesti persuilua.

Kaikki eivät halua persuidentiteettiä, joka ei ole ainut suomalaisuuden kuvaus.

Mulle supisuomalaisuus on MYÖS kuin Pekka Pouta tai joku 1980-90-luvun metsäteollisuuden tuotekehittelijäinsinööri: korkeastikoulutettu, usein kiltti ja korrekti mies ja tiiminsä vie suomalaista huipputeknologiaa ulkomaille.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Asiaa voisi kysyä myös valokuvin.
Kenen järkkäämiin juhliin menisit mieluiten?

Kellari-klubin terassille tämän rennon kaverin kanssa...


Grilli-ilta Mutikaisten mökillä jossa crocsit ja trikoot viuhuu, Karjalaa ja makkaraa kuluu....

Tai puutarhajuhlat joissa juhlistetaan perheen kuopuksen valmistumista ekonomiksi.
Mutikaisten mökillä rillaisin makkaraa. (y)
 
vierailija
Tiedostavissa piireissä en viihdy. Nuorempana pyörin jonkin verran Helsingin eliitin parissa ja ahdistuin siitäkin. Parhaiten viihdyn yksin, mutta jos seurassa pitää olla, niin ihan tavalliset duunarit sopivat parhaiten.
 
Puhuttiin tästä yksi päivä miehen kanssa. Meidän kaveripiiri on:
- kansainvälinen
- korkeastikoulutettua
- työelämässä olevia
- perheellisiä
- melko perinteisiä ihmisiä, osa konservatiiveja, osa liberaaleja, mutta ei ääriajattelua kumpaakaan suuntaan
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Puhuttiin tästä yksi päivä miehen kanssa. Meidän kaveripiiri on:
- kansainvälinen
- korkeastikoulutettua
- työelämässä olevia
- perheellisiä
- melko perinteisiä ihmisiä, osa konservatiiveja, osa liberaaleja, mutta ei ääriajattelua kumpaakaan suuntaan
En ole saanut käsitystä, että liikut tuollaisissa piireissä.
Persuilusi paistaa läpi viesteistäsi. Kulissiesi ylläpito on raskasta puuhaa.
Kaksilla rattailla jytistäminen käy voimillesi.
 
vierailija
Ei koti, uskonto ja isänmaa -ajattelu tarkoita automaattisesti persuilua.

Kaikki eivät halua persuidentiteettiä, joka ei ole ainut suomalaisuuden kuvaus.

Mulle supisuomalaisuus on MYÖS kuin Pekka Pouta tai joku 1980-90-luvun metsäteollisuuden tuotekehittelijäinsinööri: korkeastikoulutettu, usein kiltti ja korrekti mies ja tiiminsä vie suomalaista huipputeknologiaa ulkomaille.
Meillä vasemmistolaisilla tuo järjestys on: uskonto, koti ja osänmaa.
 

Yhteistyössä