Minkä hintaisia lahjoja ostatte kummilapsellenne?

• Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
kotiäiti
Itse tässä joululahjaa pähkäilen, onko noin 13 euroa maksava lahja liian halpa? Alle vuoden ikäinen tyttö kyseessä.

Olin mielenkiintosta tietää, minkähintaisia lahjoja te muut ostatte kummilapsen synttärinä tai jouluna?

mari
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Itse tässä joululahjaa pähkäilen, onko noin 13 euroa maksava lahja liian halpa? Alle vuoden ikäinen tyttö kyseessä.

Olin mielenkiintosta tietää, minkähintaisia lahjoja te muut ostatte kummilapsen synttärinä tai jouluna?

poika täytti tänään 3v ja kummitäti lähetti 50e, jolla pyysi ostamaan lahjan.

En mä niin kovasti mieti sitä hintaa, otan sellaisen mikä tuntuu sopivalta.

Tai no aika maksimi on 20 euroa, hätätapauksessa voi kivuta 25, mutta jos löytää 'halvan' lahjan niin miksikä ei?

Lahja itsessään, ei sen arvo, siten mä ajattelen.
'Pohjanoteeraus' taitaa olla vanhimmalle kummitytölle 2 vuotislahjaksi käsintehty posliinikaulakoru nahkahihnassa, oikein sievä. 15mk. Koru oli suosiossa hyvin kauan :)

vieras
Mä olen nyt käynyt miettiin tätä samaa.Tai no meillä on yhteensä 6 alle kouluikäistä (joista kaksi kummilapsi,muut vain sukua) ja yksi teini-ikäinen joille pitäisi jokin lahja hommat plus vielä omat kaksi lasta,että kyllä kalliiksi tulee jos jokaiselle yli kahdenkympin lahjan hommaa.Ajattelin siis koittaa pitäytyä noin kymmenessä eurossa per lapsi ja sitten teini-ikäiselle jokin vähän hintavampi taikka suoraan rehellistä rahaa niin voi ostaa mitä haluaa.

vv
10-30e, riippuu vähän mitä kivaa sattuu löytymään =) En pidä rahamäärää kriteerinä, vaan sitä mistä lapsi ilahtuisi. Joskus saatan ostaa esim vaatetta, ja vaikka olis kalliimpaakin niin silti jotain pientä lelua mukaan, koska ei lapsi yleensä ilahdu vaatteesta vaan siitä kahden euron pikkuautosta ennemminkin. Kerran löysin ison lelun -70% ja vaik ei sille jäänyt paljon hintaa niin en ostanut siihen muuta. 13e on ihan hyvä jos se on lapselle kiva =)

Mie
Vanhimmalle kummitytölle (16v) lähetin viime jouluna rahaa (50e)
8-vuotiaalle kummipojalle ostin n 30 euron legolahjan
4-vuotias kummityttö Brysselissä sai suomalaisia lastenohjelmia (pari dvd:tä) hinta n 35 euroa
1-vuotiaalle kummipojalle löysin aivan ihanan vaatteen puolella hinnalla ja lahjalla jäi hintaa vain 20e

Tänä jouluna hinnat tulee varmaan taas olemaan tuossa 20-50 euroa hintahaarukassa. Jos löydän jollekin edullisesti jotain ihan hyvä, ei kaikkien tarvitse saada samanhintaista lahjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mulla on 5 kummilasta, ostan jokaiselle n. 15-20? lahjan.
Ja mä olen hukassa tämän yhdenkin kummilapseni kanssa... :eek:

Miehellä on 3 kummilasta ja ne ovatkin jo tosi haasteellisia, lahjojen suhteen siis. Mun mielestä ei ole helppoa ostaa lahjaa, varsinkaan kummilapselle. Miehen kummilapsille vielä hankalampaa koska kaksi niistä on sisaruksia. Mutta se hyvä puoli että meidän kummituslapset on samaa ikää, ristiäis kummilahjatkin olivat samat kun ei oikein tuo ajatus kulje... Mutta mitä sen kait väliä on, onpahan saman arvoisia lahjoissaan... :whistle:
Niin, lahjat on kustantaneet yleensä joku 20-30e kipale...

ccccc
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
ukko tallettaa vuosittain kummityttönsä rahastoon noin 200e. Käteenannettava lahja on noin 10-20e ja joululahjaa ei saa.
tulisko sun ukkos kummiksi meidänkin lapselle? Nykyiset eivät edes korttia lähetä jouluisin tai synttäreinä.

:D
Ahne mikä ahne

Yhteistyössä