Minkä helvetin paniikin ihmisille pukkaa, jos kauppa on PÄIVÄN kiinni?

käyttäkää aivojanne
Alkuperäinen kirjoittaja tyttydyy:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Ja pyhäpäivää edellisenä päivänä ostetaan kun maailman loppu olis tulossa...ja pyhäpäivää seuraavana päivänä pitää ostaa kun olis varastot loppu!? :eek:
Juu, aina sama juttu. Tavaraa tungetaan kärryyn ku oltas pommisuojaan kuukaudeksi menossa.. ja tosiaan heti pyhän jälkeen taas ollaan kaupassa haalimassa.
:LOL:
Niin mitä ihmeellistä siinä on sitten? Haeppa viiden hengen ruuat kävellen niin, ei siinä viikon satsia kerralla pysty tuomaan. Ja parhaihimillaan tulee vielä vieraita. Silloin tekee tiukkaa jo se kerta päivässä kaupassa. jostain kumman syystä, kun pyhänä kyläilään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
joitakin voi alkaa ahdistaa kun ei pääse shoppaamaan eikä mihinkään kauppaan ylipäänsä pyörimään?
mun mielestä kauppojen aukioloja voisi supistaa hiukan siihen vanhaan malliin kääntyen, en tarkoita kokonaan siihen mutta sinne päin.
Ei kyllä kans haittais, vaikka kaupat olis vaan jokatoinen päivä auki.

 
vieras
Mikä ihmeen ongelma teillä on tämän asian kanssa?

Ihmisille voi tulla vieraita, kaikki eivät omista autoa, ja kaikki eivät hae viikon ruokia kerralla kaupasta, vaan käyvät kaupassa lähes joka päivä. Mitä se teitä liikuttaa, jotka täällä lässytätte jotain "ennen vanhasta ja siitä, että pakastimiin mahtuu jne". Jos te ette käy kaupassa pyhää edeltävänä päivänä, niin mistä te edes tiedätte, että "ihmiset tappelevat tavaroista" tms. Itse en ainakaan ole törmännyt mihinkään tuollaiseen käytökseen. Ja ennen kaikkea, mitä se teitä liikuttaa, onko kaupassa ruuhkia, jos ette kerran itse sinne mene.
 
mut toisinaan (huom. myös pyhäpäivinä ) iskee aivan hillittömiä, suorastaan pakottavia himoja, tuntuu siltä kuin elämä loppuis jos ei heti saa suklaata/sillileipää/salmiakkia tai laittisiideriä... silloin ei oikein auta muu kuin kipaista kauppaan ja auta armias jos se kauppa on kiinni :whistle: :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miten nykyajan ihminen pärjäisi sodan tai jonkun muun katastrofin iskiessä? Kun ei yhtä päivää selviä leivättä...
Voi elämä. Miksi pitäisi olla leivättä pyhänä, kun sen leivän voi käydä hakemassa pyhää edeltävänä päivänä kaupasta. EN YMMÄRRÄ tätä ketjua.

 
Kerttu-Kyllikki
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miten nykyajan ihminen pärjäisi sodan tai jonkun muun katastrofin iskiessä? Kun ei yhtä päivää selviä leivättä...
:D
Mä aina sanon systerille, et se voi sit tulla meille, ku meen kaapit pursuaa kuivamuonaa, pakastin on täynnä kaikenlaista jne.
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä ihmeen ongelma teillä on tämän asian kanssa?
Ei ole ongelmaa, ihmetyttää vain useat aloitukset "onko se ja se auki", ihan kuin maailma olis kaatumassa, siihen että kauppa on päivän kiinni?
Mua lähinnä ärsyttää se, että kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan :D vaikka yhdeltätoista illalla (paitsi siwaan)... ja on ärsyttävää kun pitää miettiä onko jonain päivänä kaupat auki vai ei. Mun puolesta kaupat sais olla 24/7 auki
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mua lähinnä ärsyttää se, että kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan :D vaikka yhdeltätoista illalla (paitsi siwaan)... ja on ärsyttävää kun pitää miettiä onko jonain päivänä kaupat auki vai ei. Mun puolesta kaupat sais olla 24/7 auki
Kaupat on kuitenkin aika harvoin kiinni.. Niin luulis, ettei siihen kuole. Tai mistäs sitä tietää, kaikki on erilaisia :D
 
Se joskus hämmästyttää, ettei ihmisillä tunnu olevan yleisellä tasolla arjen ja pyhien erottamisesta tietoa, ehkä se esim että on itse kotosalla, sitten hämärryttää sen, että onko muilla ihan normaali arkipäivä... Mutta ei kai se kauheasti haittaa, jos kysyy. Monesti vain voi päätellä ihan helposti onko arki vai joku erikoispäivä.
 
Mun puolesta myös kaupat saisivat olla auki joka päivä (pyhinä nyt ei tiettykään) mutta siis myös sunnuntaisin. On kuitenkin paljon ihmisiä jotka tekevät kolmessa vuorossa töitä, seitsemänä päivänä viikossa, niin silloin olisi kiva päästä kauppaan esim. vapaapäivänä, jos se nyt sattuukin vaikkapa sunnuntaille. No onneksi on nyt jo noi pikkukaupat auki sunnuntaisin. B)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mua lähinnä ärsyttää se, että kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan :D vaikka yhdeltätoista illalla (paitsi siwaan)... ja on ärsyttävää kun pitää miettiä onko jonain päivänä kaupat auki vai ei. Mun puolesta kaupat sais olla 24/7 auki
Oot tyypillinen nykyajan kasvatti. Kaikki on oltava saatavilla nyt heti eikä joskus myöhemmin. "Ärsyttää, kun kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan..." Heh, on se kumma, jos kauppaan pääsee vaikka kuutena päivänä seitsemästä, niin juuri seitsemäntenä kun se on kiinni, niin juuri silloin sinne haluttais.
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mua lähinnä ärsyttää se, että kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan :D vaikka yhdeltätoista illalla (paitsi siwaan)... ja on ärsyttävää kun pitää miettiä onko jonain päivänä kaupat auki vai ei. Mun puolesta kaupat sais olla 24/7 auki
Oot tyypillinen nykyajan kasvatti. Kaikki on oltava saatavilla nyt heti eikä joskus myöhemmin. "Ärsyttää, kun kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan..." Heh, on se kumma, jos kauppaan pääsee vaikka kuutena päivänä seitsemästä, niin juuri seitsemäntenä kun se on kiinni, niin juuri silloin sinne haluttais.
Ehkä olenkin :D ja ei, en kuole siihen jos en pääse kauppaan. Pärjään kyllä vallan mainiosti nykyisillä aukioloilla, mutta silti olisi huomattavasti mukavampaa jos ei tarvitsisi miettiä onko kaupat auki vai ei
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mua lähinnä ärsyttää se, että kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan :D vaikka yhdeltätoista illalla (paitsi siwaan)... ja on ärsyttävää kun pitää miettiä onko jonain päivänä kaupat auki vai ei. Mun puolesta kaupat sais olla 24/7 auki
Oot tyypillinen nykyajan kasvatti. Kaikki on oltava saatavilla nyt heti eikä joskus myöhemmin. "Ärsyttää, kun kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan..." Heh, on se kumma, jos kauppaan pääsee vaikka kuutena päivänä seitsemästä, niin juuri seitsemäntenä kun se on kiinni, niin juuri silloin sinne haluttais.
Ehkä olenkin :D ja ei, en kuole siihen jos en pääse kauppaan. Pärjään kyllä vallan mainiosti nykyisillä aukioloilla, mutta silti olisi huomattavasti mukavampaa jos ei tarvitsisi miettiä onko kaupat auki vai ei

Samaa mieltä, näinkin kyllä pärjää, mutta kyllähän se helpottaisi kolmivuorotyöläisen elämää huomattavasti, jos kaikki kaupat olisivat auki myös sunnuntaisin :wave:
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupikkarainen:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mua lähinnä ärsyttää se, että kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan :D vaikka yhdeltätoista illalla (paitsi siwaan)... ja on ärsyttävää kun pitää miettiä onko jonain päivänä kaupat auki vai ei. Mun puolesta kaupat sais olla 24/7 auki
Oot tyypillinen nykyajan kasvatti. Kaikki on oltava saatavilla nyt heti eikä joskus myöhemmin. "Ärsyttää, kun kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan..." Heh, on se kumma, jos kauppaan pääsee vaikka kuutena päivänä seitsemästä, niin juuri seitsemäntenä kun se on kiinni, niin juuri silloin sinne haluttais.
Ehkä olenkin :D ja ei, en kuole siihen jos en pääse kauppaan. Pärjään kyllä vallan mainiosti nykyisillä aukioloilla, mutta silti olisi huomattavasti mukavampaa jos ei tarvitsisi miettiä onko kaupat auki vai ei

Samaa mieltä, näinkin kyllä pärjää, mutta kyllähän se helpottaisi kolmivuorotyöläisen elämää huomattavasti, jos kaikki kaupat olisivat auki myös sunnuntaisin :wave:
Jeps, vuorotyötä itsekin teen. Ja sunnuntait on hyviä kauppapäiviä tällaiselle joka inhoaa tungosta... silloin saa rauhassa tehdä ostoksensa
 
joo
Olen myös huomannut, että jos on yksikin pyhäpäivä, niin ihmiset hamstraa ruokaa kärryn täyteen. Ihan kun ne olis lähdössä kahdeksi viikoksi jonnekkin korpeen, josta ei kauppaan pääse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Olen myös huomannut, että jos on yksikin pyhäpäivä, niin ihmiset hamstraa ruokaa kärryn täyteen. Ihan kun ne olis lähdössä kahdeksi viikoksi jonnekkin korpeen, josta ei kauppaan pääse.
No mietippä sitä, että jotkut ihmiset kutsuvat pyhänä sukulaisiaa tai ystäviään heille syömään. Silloin sitä ruokaa menee aika paljon.

 
just nii
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupikkarainen:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mua lähinnä ärsyttää se, että kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan :D vaikka yhdeltätoista illalla (paitsi siwaan)... ja on ärsyttävää kun pitää miettiä onko jonain päivänä kaupat auki vai ei. Mun puolesta kaupat sais olla 24/7 auki
Oot tyypillinen nykyajan kasvatti. Kaikki on oltava saatavilla nyt heti eikä joskus myöhemmin. "Ärsyttää, kun kauppaan ei pääse just sillon kun ite sattuis haluamaan..." Heh, on se kumma, jos kauppaan pääsee vaikka kuutena päivänä seitsemästä, niin juuri seitsemäntenä kun se on kiinni, niin juuri silloin sinne haluttais.
Ehkä olenkin :D ja ei, en kuole siihen jos en pääse kauppaan. Pärjään kyllä vallan mainiosti nykyisillä aukioloilla, mutta silti olisi huomattavasti mukavampaa jos ei tarvitsisi miettiä onko kaupat auki vai ei

Samaa mieltä, näinkin kyllä pärjää, mutta kyllähän se helpottaisi kolmivuorotyöläisen elämää huomattavasti, jos kaikki kaupat olisivat auki myös sunnuntaisin :wave:
Joo musta kanssa kaikki sais olla auki 24/7! Kampaamot, pankit, postit, alkot jne.. olis niiin paljon helpompaa kunnei tarttis miettiä, että milloin voi lähteä asioille!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kuinka ennen on pärjätty, kun kaupat eivät todellakaan olleet näin paljoa auki kuin nyt? Eikä ollut mitään ABC:ta yms? :whistle: :whistle:
Ne on nää nykyajan uusavuttomat...
Näköjään. Kaupasta saa todella helposti ostettua monen päivän ruokatarvikkeet ja ruokaa on helppo tehdä sellaista, että riittää pariin jollei jopa kolmeen ruokailukertaan. Leipää saa tehtyä itte, tulee parempaa ja halvempaa kuin kaupan omasta. Maidot säilyvät useamman päivän, samoin kuin jugurtit yms.
 

Yhteistyössä