Minkä helvetin paniikin ihmisille pukkaa, jos kauppa on PÄIVÄN kiinni?

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just nii:
Joo musta kanssa kaikki sais olla auki 24/7! Kampaamot, pankit, postit, alkot jne.. olis niiin paljon helpompaa kunnei tarttis miettiä, että milloin voi lähteä asioille!
Siihen tää yhteiskunta tulee vääjäämättä menemäänkin. Kun yhdet on töissä nonstop, niin aletaan vaatia kaikilta aloilta pikku hiljaa samaa. :(

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kuinka ennen on pärjätty, kun kaupat eivät todellakaan olleet näin paljoa auki kuin nyt? Eikä ollut mitään ABC:ta yms? :whistle: :whistle:
Ne on nää nykyajan uusavuttomat...
Tunnusta olen nykyajan uusavuton-kaikki-heti-mulle-nyt itsekäs paska, jonka mielestä kauppaan pitäis päästä joka päivä. Ihmeellistä kyllä, olin tätä mieltä jo lapsena, jolloin ei sunnuntaiaukioloista vielä tiedetty mitään.
Pitäis muuttaa ulkomaille.
 
Meillä täällä 5 henkeä ja jääpakastinkaappi vuokratalossa.Pakastin ja jääkaappiosa yhtä suuret.Jääkaapista puolet menee jo maidoille ja siihen vielä joghurtit ja muut päälle.Pakko käydä kaupassa joka toinen päivä.Ärsyttää rampata siellä ostoksilla.Juureslaatikkoon menee yhden päivän potutu ja toisessa on hedelmät.Joka kauppareissun jälkeen pitää puolet kamoista nostaa kaapista ulos,että uudet saa sisään ja järjestettyä päiväysten mukaan.Muksut ottaa ekan syötävän mikä käteen sattuu,niin jää muuuten vanhimmat syömättä.
:headwall: Kohta meitä on 6 ja isompi asunto hakusessa.Toivottavastisiellä on iso jääviileä kaappi.Voi sitten lisäksi hommata pakaste arkun.Nyt sillä olisi taas käyttöä kun olen kotona ja jaksan leipoa ja kokata :LOL: .
 
millipilli
Mun mielestä kyse ei välttämättä ole siitä etteikö sitä ruokaa osattaisi ostaa... vuorotyöläisenä helpottaisi suuresti jos kauppaan tosiaan pääsisi silloin kun haluaa ja meillä esim. miehen työmäärä ja työajat on sellaiset, että vaikkapa sinne kampaajalle mun olis helpointa päästä esim. illalla klo 20. Ja mulle riittäis vallan mainiosti jos kaupat olis vapaasti auki esim. tuossa Tampereella, mutta ei täällä Nokialla. Pääsisin kyllä sinne kulkemaan isoihin kauppoihin jne.

muoks. mutta KYLLÄ, myönnän että haluaisin ihan jo omasta mukavuuden halusta että kaupat olisivat aina auki enkä sitä häpeä ääneen sanoa
 
Eikö kukaan muu ole huomannut ettei siellä kaupassa ole valikoima lähellekään arkitasoa esim sunnuntaisin? Sillon kun ei tule kuormaa, eli leipää on mitä edelliseltä päivältä on jäänyt, lihahyllyssä voi olla pari marinadissa uiskentelevaa broilerinsuikaletta jne. Ainoastaan jos kaupassa leivotaan itse voi olla tuoretta leipää, sekin tavallisesti vehnäpullaa mikä on ihan yhtä tyhjän kanssa. Siksi mä en käykään sunnuntaisin kaupassa kuin hätätilanteessa.

Jokainen voi ennakoida sen verran mitä tarvitaan että kaupat voi olla yhden päivän kiinni viikossa. Ostin mäkin välipäivinä sapuskat uuttavuotta ja seuraavaa viikonloppua varten, ja kyllä, tuli yökylään vieraita. Eikä ole mitään supersuuria jääkaappeja. Paitsi että yksi juttu käytiin ostamassa perjantaina mitä ei vakkarikaupasta löytynyt.
 
tyttydyy
Alkuperäinen kirjoittaja käyttäkää aivojanne:
Niin mitä ihmeellistä siinä on sitten? Haeppa viiden hengen ruuat kävellen niin, ei siinä viikon satsia kerralla pysty tuomaan. Ja parhaihimillaan tulee vielä vieraita. Silloin tekee tiukkaa jo se kerta päivässä kaupassa. jostain kumman syystä, kun pyhänä kyläilään.

Puhun nyt normaaleista ihmisistä enkä mistään 5 hengen kommuuneista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyttydyy:
Alkuperäinen kirjoittaja käyttäkää aivojanne:
Niin mitä ihmeellistä siinä on sitten? Haeppa viiden hengen ruuat kävellen niin, ei siinä viikon satsia kerralla pysty tuomaan. Ja parhaihimillaan tulee vielä vieraita. Silloin tekee tiukkaa jo se kerta päivässä kaupassa. jostain kumman syystä, kun pyhänä kyläilään.

Puhun nyt normaaleista ihmisistä enkä mistään 5 hengen kommuuneista.
Ahaa, sinä puhut siis 1,2 lapsen perheistä. Justiinsa. Mä en ole vielä tavannut sellaista normaalia perhettä, mutta olisi hauska tavata.

 
hmm
no näinhän se on, että tarjonta kasvattaa kysyntää.. ennen, kun kaupat oli sunnuntaisin kiinni, tai meni kiinni klo 20, ei samanlaista panikointia näkynyt. sitten kun huoltiksille yms alkoi ilmestymään elintarvikkeita, ja aukioloajat piteni, alkoi tämä tyyli.

ärsyttää jotenkin ylipäätään tässä ajassa se, että kaikki on "pakko saada heti", "ilman ei pärjää" tms
 
piste
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mun mielestä kyse ei välttämättä ole siitä etteikö sitä ruokaa osattaisi ostaa... vuorotyöläisenä helpottaisi suuresti jos kauppaan tosiaan pääsisi silloin kun haluaa ja meillä esim. miehen työmäärä ja työajat on sellaiset, että vaikkapa sinne kampaajalle mun olis helpointa päästä esim. illalla klo 20. Ja mulle riittäis vallan mainiosti jos kaupat olis vapaasti auki esim. tuossa Tampereella, mutta ei täällä Nokialla. Pääsisin kyllä sinne kulkemaan isoihin kauppoihin jne.

muoks. mutta KYLLÄ, myönnän että haluaisin ihan jo omasta mukavuuden halusta että kaupat olisivat aina auki enkä sitä häpeä ääneen sanoa
minä minä ettei vaan tarvitse alkaa järjestelemään arkea...mun mielestä sunnuntai aukioloa ei tarvita.
 
vieras
mä käyn "hamstraamassa" tai siis yleensä isot ostokset on just pyhiä ennen koska pyhinä meillä on aina vieraita, osa matkan päästä eli siis ruokavieraita toki naapureitakin pyydetään syömään. Sitten pyhien jälkeen aamusta kauppaan KOSKA siellä on paljon punaisen lapun tuotteita ja taas säästää pitkän pennin
 
Olikohan se joku palstalainen joka kyyläs eilen mun ostoskärryä kun kävin kaupassa?? Jääkaappi oli meillä tyhjä koska vasta tultiin 2 viikon reissulta.. ja mun ostoskärry tosiaankin oli täpö täysi.. ei loppiaisen takia vaan koska jääkaappi ammotti tyhjyyttään.. Ja itse en edes muistanu eilen, että tänään on loppianen.

Eli on taas jollakin kaiken tietävällä ollut taas kauhistelua kun mä "paniikissa" käyn kaupassa ennen pyhää :eek:
Hei haloo!! ei kaikki ole aina sitä miltä näyttää!! :D
 

Yhteistyössä