Minkä arvoinen joululahja kummilapselle?

Tänä vuonna taitaa tulla kummilasten lahjoille hintaa noin 20-25-30?/lapsi. En ole ihan vielä kaikkia lahjoja ostanut. Kummilapsia meillä on kuusi ja omiakin lapsia kuitenkin neljä niin en ihan hirveitä summia voi kummilapsiin sijottaa.
 
vieras
No en kyllä ihan heti ostais 50 euron lahjaa lapselle, mut jos on millä mällätä niin ei kai siinä. Usein ostan kummipojalle jotain pientä mukavaa ehkä alle 10 maksavaa ja neulon jotain lisäksi. Uskoisin että vanhemmatkin arvostavat sellaista mihin on laitettu jotain muutakin kun pelkkää rahaa.
 
mininni
tänä jouluna joudun valitettavasti muistamaan kummityttöjä vaan n. 20-30,- äitiyspvraha kun ei ole sama kuin palkka, mutta ensi jouluna toivon että saan taas ostaa tytöille mitä haluavat kummitytöt on 5 ja 5 ja 2 no tuolla kaksivuotiaalla nyt ei vielä niin omia toiveita ole, mutta isommille tytöille olen aikasemmin ostanut kyllä tarpeellisia lahjoja,enkä ole hinnasta niin välittänyt... Oppii varmasti tähän ja joskus tulen olemaan vielä pulassa, mutta mutta lahjojen ostelu on niiiin ihanaa niille :)
 
Niin eli ei iällä väliä, vaan yleensä minkä arvoinen..


Aika paljon mielestäni toi 50e, toki jos on varaa niin mikäs siinä..
Mullakin on 4 kummilasta ja sit vielä lisäksi muut lähiperheen lapset....ja rahaa palaa vaikkei 50e lähjoja ostelekkaan...Niin ja tietty omat lapset myös.

Meillä on varmaan semmoinen 25e aika lähellä...
 
Kummilapselle noin 70-80 euroa ja muut sisarusten lapset noin 50-60 euroa. (Synttärilahja niin että kummilapsi 30-40 euroa ja muut noin 20 euroa.) Tietysti olisi kiva päästä halvemmalla, mutta en halua ostaa mitään "roskaa" ja kaikki hyvät ja kestävät lahjat ovat valitettavasti arvokkaampia..
 
vieras
Meillä kummilapset on yhtä lukuunottamatta sisarusten lapsia ja tälle yhdelle ystävien lapsille emme osta sitä 50e lahjaa, koska hän ilman kummiutta ei saisi mitään. Hänelle noin 20-30e.
 
joopa
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
meilläkin toi viiskymppiä semmonen suunnilleen. tosin välillä voi mennä vähän ylikin, mutta jos meinaa jäädä alle, niin ostetaan jotain pientä lisäksi...
tätä vähän ihmettelen, että miksi sen lahjan pitää ehdoin tahdoin noin kallis olla? että rahassako se lahjan arvo mitataan? ei siinä siis muuten mitään, kukin ostakoon oman harkintansa ja rahatilanteen mukaan, mutta jos kiva ja toivottu lahja löytyy halvemmalla niin eikö silti riitä..? eihän lapsi lahjan rahallista arvoa ymmärrä tai siitä välitä.
 
mininni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en kyllä ihan heti ostais 50 euron lahjaa lapselle, mut jos on millä mällätä niin ei kai siinä. Usein ostan kummipojalle jotain pientä mukavaa ehkä alle 10 maksavaa ja neulon jotain lisäksi. Uskoisin että vanhemmatkin arvostavat sellaista mihin on laitettu jotain muutakin kun pelkkää rahaa.
no kyllä mun sisko ainakin arvosti viimejouluna kun tyttönsä sai meiltä leikkimökin, eihän se raha pääasia ole, olisi varmasti ollut tyytyväinen johonkin pienempäänkin tai vaikka juuri johonkin mitä olisin itse tehnyt, mutta luulen tosiaan että ne vanhemmat arvostavat myös sitä mihin on laitettu vaan rahaa jos se tulee tarpeeseen!
 
Varmaan about 50e/pää.
Lapset on 2kk, 2v ja 1v8kk.

Ja ennenkun kukaan alkaa motkottaa niin kirjat maksaa helposti 15e, hyvälaatuiset vaatteet maksaa, pussilakanasetti maksaa helposti 30e, jne.. Aika äkkiä on 50e täynnä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Kummilapselle noin 70-80 euroa ja muut sisarusten lapset noin 50-60 euroa. (Synttärilahja niin että kummilapsi 30-40 euroa ja muut noin 20 euroa.) Tietysti olisi kiva päästä halvemmalla, mutta en halua ostaa mitään "roskaa" ja kaikki hyvät ja kestävät lahjat ovat valitettavasti arvokkaampia..
Tämäkin on totta..Tuntuu ettei ihan vähällä tahdo saada mitään nykyään, mutta muistetteko ennen vanhaan paljonko lahajat maksoivat..heh ja niin tiedän et moni asia on muuttunut :D
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Kummilapselle noin 70-80 euroa ja muut sisarusten lapset noin 50-60 euroa. (Synttärilahja niin että kummilapsi 30-40 euroa ja muut noin 20 euroa.) Tietysti olisi kiva päästä halvemmalla, mutta en halua ostaa mitään "roskaa" ja kaikki hyvät ja kestävät lahjat ovat valitettavasti arvokkaampia..
Peesi. Itse olen huomannut etten viitsi ostaa mitaan "roskaa" vain koska se on halpaa ja mielummin panostan sitten vahan enemman, 100 eurolla saa jo mieleisia lahjoja.
 
rahaton
Minulla 2 kummilasta (ystävien lasten lapsia) ja 5 omaa lasta. Kummilapsille noin 20? lahjan. Sillä saa hyviä lahjoja kuten pelejä tai vaatetta. Voi olla että jos kummilapset olisivat sukua tulisi ostettua kallimpi lahja. Mielummin panostan omien lasteni lahjoihin. Itse hoitovapaalla eikä miehelläkään ole kovin suuri palkka.

Ymmärrän kyllä monen tonnin kuukausituloilla 100? lahjan, muutoin minusta on kummallista. Kummius on muutakin kuin lahjojen ostelua. Itse arvostan enemmän omien lasteni kummeilta sitä että viettävät aikaa kummilapsensa kanssa.
 
vieras
Ainakin omani saavat n. 20e arvoisia kummeilta, ovat pieniä lapsia. Se on sopiva!

Ostaisin max. 25e koska on omia lapsia ja on kummilapsia, niin ei voi mitenkään ostaa 50e arvoisia kun en voi omillenikaan. Pääasia että muistaa ja yleensä joka lapsen toivelistalla on ollut jotain tuhoonkin hintahaitariin sopivaa :)
 
joopa
..ja oikeasti, eikö alle 50? tosiaan saa muka kuin pelkkää "roskaa"?!? Kyllä mekin huonolaatuista krääsää vältellään, mutta silti lahjat on hankittu 20-30? hintahaarukassa, eikä se mielestäni ole mitenkään kauhean vähän pienelle lapselle..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Kummilapselle noin 70-80 euroa ja muut sisarusten lapset noin 50-60 euroa. (Synttärilahja niin että kummilapsi 30-40 euroa ja muut noin 20 euroa.) Tietysti olisi kiva päästä halvemmalla, mutta en halua ostaa mitään "roskaa" ja kaikki hyvät ja kestävät lahjat ovat valitettavasti arvokkaampia..
Ahaa, eli cd levyt, dvdt, kirjat ja pelit on roskaaa. No meille ei sentään :)
 
minttu
Kummityttö saa noin 20-25 euron arvoisen lahjan. Meillä on tapana muistaa myös ystäviä ja ystävien lapsia, joita on paljon, joten ei yhtä nenää kohti voi satsata montaa kymppiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Kummilapselle noin 70-80 euroa ja muut sisarusten lapset noin 50-60 euroa. (Synttärilahja niin että kummilapsi 30-40 euroa ja muut noin 20 euroa.) Tietysti olisi kiva päästä halvemmalla, mutta en halua ostaa mitään "roskaa" ja kaikki hyvät ja kestävät lahjat ovat valitettavasti arvokkaampia..
Ahaa, eli cd levyt, dvdt, kirjat ja pelit on roskaaa. No meille ei sentään :)
Ei ole, mutta noita tulee ostettua enemmän sitten synttärilahjoina.

 

Yhteistyössä