Minkä verran teillä jää käteen/kk? Onko paljon jos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Niin, jos pariskunnalla jää yhteensä verojen jälkeen käteen 4000 euroa? Onko se paljon vai vähän? En osaa oikein suhteuttaa.
Kertokaa miten teillä on?
Meillä tuo siis tulevaisuus parin vuoden kuluttua..

Siis käteen jää VEROJEN VÄHENTÄMISEN jälkeen 4000 euroa YHTEENSÄ. Eli kun molemmat ovat töissä. Selvensin hieman, kun jotku luulivat kai, että kyseessä ovat yhden ihmisen netto.

Ketjun idea jäi nyt mulle vähän epäselväksi.
Onko se sinusta paljon, sehän on tärkeää, eikä mikään muu.

Vai haluatko sä tietää, että tuletko olemaan muutaman vuoden päästä paremmassa asemassa kuin suuri osa perheistä yleensä ottaen on...?

Meillä yhteenlasketut tulot (netto) on noin 3500€/kk.
Oikein hyvin pärjätään, tosin meille on lapsi vasta tulossa, joten menot tulevat kasvamaan.
Asumme pk-seudulla, ei kuitenkaan Helsingissä.

T: Tiiu

se on erittäin keskituloinen määrä kahdelta ihmiseltä jäädä verojen jälkeen.
Etten sanoisi jopa vähän keskimääräisen keskituloisen palkkoja enemmän.

Puhutaan, että keskipalkka on 2600e/kk. Niin se onkin, laskennallinen, mutta ennemmin pitäisi katsoa mediaanipalkkaa (googlaa), se on nääs vähemmän. Siinä ei lukemaa vääristä muutaman ökyökyrikkaat, vaan tavikset korostuu.

2000e/kk on ihan normaali palkka. Mä saan toimistotyöstä 2300e/kk ja katson, että se on "helppoa rahaa". Paljon se ei ole, mutta eipä mun tarvii paljoa sen eteen tehdäkään. (mä elän mieluummin vähemmällä rahalla ja tavaralla, jos sen vastapainona saan vähemmän stressiä ja enemmän aikaa)

miten niin et tiedä onko se paljon vai vähän? öh... kyllä mä ainakin tiedän ihan tasan tarkkaan mikä meidän perheessä on paljon ja mikä vähän. ja meille tuo olisi paljon. me saadaan yhteensä käteen n. 2600€/kk. tietysti jos molemmat oltaisiin insinöörejä tai avaruustieteilijöitä, voisi tuntua vähältä.

[QUOTE="vieras";23132014]miten niin et tiedä onko se paljon vai vähän? öh... kyllä mä ainakin tiedän ihan tasan tarkkaan mikä meidän perheessä on paljon ja mikä vähän. ja meille tuo olisi paljon. me saadaan yhteensä käteen n. 2600€/kk. tietysti jos molemmat oltaisiin insinöörejä tai avaruustieteilijöitä, voisi tuntua vähältä.[/QUOTE]

onko täs ketjus joku sanonut et se tuntuu (naurettavan) vähältä??
ei musta ainakaan, vaan on keskitulo...

Joku kysui, miksen tiedä onko summa vähän tai paljon. No esimerkiksi siksi, kun koskaan en ole kokenut miten 4000 nettotuloilla pärjäisi mahdollisentulevan talolainan ym. kanssa.

Laidasta laitaan on tullut kommenttia, jotkut sitä mieltä että ihan normaalia kun kyseessä kahden ihmisen nettotulo. Toiset taas sanoo että paljon.
Minä en todellakaan tiedä, mitä keskiverto pariskunnat perheelliset tai perheettömät tienaa. Kummastuttaa vain, kun kaikilla on varaa rakentaa isoja, hienoja taloja jne.

Minun mielestäni on paljon. Tuollahan makselee kaikkea vaikka mitä. Esimerkiksi jos on se talolaina niin varmasti menee korkeintaan 1500 € kaikkeen taloon liittyvään eli laina, korot, sähkö, vesimaksu, internet jne. Uskon, että tuo 1500 € riittää. Sitten jää 2500 euroa kaikkeen muuhun. Jos ruokaan menee 500 € niin silti jää 2000 € mikä on mielestäni todella paljon rahaa.

Joku kysui, miksen tiedä onko summa vähän tai paljon. No esimerkiksi siksi, kun koskaan en ole kokenut miten 4000 nettotuloilla pärjäisi mahdollisentulevan talolainan ym. kanssa.

Laidasta laitaan on tullut kommenttia, jotkut sitä mieltä että ihan normaalia kun kyseessä kahden ihmisen nettotulo. Toiset taas sanoo että paljon.
Minä en todellakaan tiedä, mitä keskiverto pariskunnat perheelliset tai perheettömät tienaa. Kummastuttaa vain, kun kaikilla on varaa rakentaa isoja, hienoja taloja jne.

No mutta sä varmaan tiedät mitä teillä on kuukaudessa varaa laittaa asumiskuluihin ja ruokaan ym. hankintoihin. Sitä kun me ei täällä voida tietää teidän perheen menoja. Jos sulla on 4000€ nettotulot kuukaudessa eikä säästöjä ja omaisuutta niin on aika selvää ettei sillä mitään ökytaloja ostella. Mutta ihan kivan tönön sillä varmasti saa, jos on valmis ottamaan riskin mikä lainoissa piilee. Aika monillahan nykyään on aivan liian lainat suhteutettuna tuloihin.

Kaikkia asioita ei tarvitse kokea: osan voi ajatella järjellä.
Riippuu toki talolainasta, mutta uskon, että noilla tuloilla pärjäätte ihan hyvin myös talolainan kanssa. Toki kuluja tekevät myös hoitomaksut ja autot, sekä lainan lisäksi muut talon ylläpitokulut, ruoka ja laskut, mutta kuitenkin uskoisin, että rahat riittää hyvinkin.

[QUOTE="vieras";23132030]onko täs ketjus joku sanonut et se tuntuu (naurettavan) vähältä??
ei musta ainakaan, vaan on keskitulo...[/QUOTE]

sanoinko mä että se on naurettavan vähän? sanoinko että joku on niin sanonut?

Yhteistyössä