Minkä verran sait apua raskauden aikana esim. mieheltä/isovanhemmilta/sisaruksilta tms..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 36
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 36

Vieras
Aijemmin kun en ollut raskaana oli miehen äiti jatkuvasti kinumassa esikoista heille hoitoon/yökylään, ja varmasti loukkaantuikin usein kun totesin että ei ole tarvetta. Muutamia kertoja esikoinen oli heillä joitakin tunteja kun kävimme miehen kanssa tuulettumassa esim. ravintolassa ja leffassa. Kovin koitti silloin ehdotella että lapsi voisi hyvin jäädä heille yöksi kyllä hän mielellään sen yökylään ottaisi niin me päästäisiin vaikka baariin/kavereiden kanssa iltaa istumaan.

Noh, nämä tarjoukset loppui kun tulin raskaaksi, kerran on pulkkamäkeen hakenut esikoisen ja kertaalleen leipomaan muuten ei puhettakaan hoitoon ottamisesta.

Mies valittaa kun joutuu peräti tiskit hoitamaan, minä hoidan esikoista, pyykkään ja pidän asunnon siistinä, hoidan kaupassa käynnit ja ruuanlaiton, heräilen esikoisen kanssa öisin, mies korkeintaan siirtyy sohvalle nukkumaan jos esikoinen herättää kitinällään miehen. Mies kyllä kovin on itselleen kaikkea vaatimassa, ja nyt joka käänteessä jaksaa vinkua kun meillä ei harrasteta seksiä. No juu, ei harrasteta ei, minä en JAKSA, ei ole siitä kiinni ettäkö en haluaisi minulla vaan ei ole iltaisin esikoisen saatua nukkumaan voimia tehdä enää muuta kuin lysähtää sohvalle.

Mies jaksaa kokoajan valittaa, ja milloin keksii minulla olevan toinen mies kun seksi ei kelpaa, milloin mitäkin.. Ja jos sanon rehellisesti olevani väsynyt niin sitten vika on siinä että olen edellisenä iltana katsonut telkkaria liian kauan tms.. Myös jos vihjaiset vkonloppuna olevasi päikkäreiden tarpeessa, mutta esikoinen ei tahdo nukkua olet vain laiska ja liikaa valvonut edellisenä iltana jne.. Jos taas illalla olet hiljainen etkä tee aloitetta seksiin mökötät ja olet tylsä, jne.. koskaan vika ei ole miehessä.. arg..

Tuntuu että ketään ei kiinnosta miten itse jaksat.

ikävältä kuulostaa,varsinkin tuo miehes käytös. Meillä ei ole mitään isovanhempia ketkä vois auttaa,anoppi on ainoa,asuu kaukana,eikä kyllä auttais vaik olis lähelläkään. Mies ei teki sen mitä normaalistikkin,eli ei paljoa,kun tekee niin paljon töitä,mutta hemmotteli hieronnalla melkein joka ilta ja saunassa pesi mun hiukset <3.Ei meilläkään seksiä ollut juurikaan enään puolivälin jälkeen.

Kannattaa kertoa tuo kaikki miehelle, jospa sen silmät aukeaisi.

Ei kai ihme, jos ei anoppi enää tarjoa apua, jos siitä on kieltäydytty. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö hoitaisi esikoista mielellään, jos pyydät. Miksi kieltäytyä antamasta lasta isovanhemmille? Se tekee hyvää heidän suhteelleen.

Isovanhemmilla ei kuitenkaan ole velvollisuutta osallistua taloutenne hoitoon, mutta miehelläsi on.

En mieheltä varsinkaan kertaakaan.Vaikka kysyinkin olkkarin isoa mattoa raahaamaan,tai vaikka vaan roskapussin vientiin,niin se oli yhtä tyhjän kanssa.Ison mahan kanssa tein kyllä itse paljonkin sellaista mistä lääkäri oli kieltänyt(poi'ittanu lehmiä,siis vetänyt vasikkaa ulos,raahannu isoja tonkkia vettä vasikoille..)
Isovanhemmat (mun äiti ja isä) taas autto,jos kysyin,mutta mä en kauheesti kysynyt..jotenkin oli olo että itse oon tähän ryhtynyt,itse sen hoidan..

[QUOTE="tyty";23071133]Kannattaa kertoa tuo kaikki miehelle, jospa sen silmät aukeaisi.

Ei kai ihme, jos ei anoppi enää tarjoa apua, jos siitä on kieltäydytty. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö hoitaisi esikoista mielellään, jos pyydät. Miksi kieltäytyä antamasta lasta isovanhemmille? Se tekee hyvää heidän suhteelleen.

Isovanhemmilla ei kuitenkaan ole velvollisuutta osallistua taloutenne hoitoon, mutta miehelläsi on.[/QUOTE]

Minusta alle 2v ei tarvitse ns huviyökyläilyjä tehdä, ajanvietto päiväsaikaan kyllä sopii niin että itse saatiin vaikka rauhassa siivota tai käydä siellä leffassa, mutta anoppi tuntui tahtovan lapsen koko ajan yökyläilemään pelkästään.

Mies kyllä tekee kaiken mitä pyydän ja paljon pyytämättäkin. Esim. imurointi, lattioiden pesu ja pinnasängyn kokoaminen ovat jotenkin automaattisesti miehen hommia. Hän myös tajuaa, että kumartelusta tulee mulle huono olo. Vauvatavaroiden hankkiminen on jotenkin jäänyt mun harteille. Tulevat mummot ovat tehneet vaatteita ja lakanoita vauvoille. Vaarit eivät ole käsityöihmisiä ;)

Ensinnäkin mun mielestä lapsen kyllä vois antaa isovanhemmille ihan huvikseenkin yökyläilemään. Välittävät isovanhemmat ovat lapselle rikkaus.

Toiseksi, miksi ihmeessä teet toisenkin lapsen tuollaisen miehen kanssa, joka ei tekee osaansa kotitöistä eikä ota sua lainkaan huomioon, tuntuu suhtautuvan suhun todella alentuvasti?

Niin makaa kuin petaa.

omilta vanhemmilta ei apua herunut. oli mennyt välit poikki aikoja sitten, heidän käytöksen takia, ja ottaen huomioon miten kohtelivat minua lapsuudessani niin en olisi heitä halunnut lapseni isovanhemmiksi alkuunkaan.. eivät varmaan edes tiedä, että minulla on lapsia ellei siskoni ole mennyt juoruamaan vaikka olen kieltänyt.
olen rekisteröidyssä parisuhteessa ja naiseni kyllä auttoi minua ihan kyllästymiseeni asti raskauden aikana. oli tosi innoissaan vauvasta, mutta välillä minulla meinasi mennä hermot kun hän vaati että saa tehdä sitä ja tätä ja minun pitäisi vauvan takia vain levätä.. vaikka tietysti ihanaa että hän jaksoi tukea ja näin :) siskolta tuli sen verran apua, että osti vauvaa varten tarvikkeita jne.. ja naiseni vanhemmat auttoi kans mielellään.

Meillä on vasta esikoinen tulossa. Meillä mummo ja vaarit asuvat satojen kilometrien päässä, välittävät kyllä mutta eivät ole arjessa mukana. Enkä oikein ymmärrä, miksi muiden kuin oman miehen pitäisikään minua auttaa.

Mies hoitaa käytännössä kaikki voimia vaativat kotityöt: imuroi ja kantaa polttopuut sisälle, tekee lumityöt, kantaa kaikki ostoskassit, juoksee puolestani kerroksesta toiseen (asumme kolmessa kerroksessa), hakee aamuisin postit ja vielä lisäksi keittää kahvit. Minä kokkaan.