Minkä verran oli tullut painoa n. rv 20?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

x

Vieras
Niin eli huvikseni aattelin kysellä, et jos muistuu mieleen niin paljonko oli painoa kertynyt lisää raskaudessa noin viikolle 20? Entä mikä oli lähtöpaino/loppupaino?

Mä en omista vaakaa, mut viimeks neuvolassa oli paino sama kuin lähtöpaino, nyt tasan rv 20 ja ehk 500g tullut painoa jos sitäkään veikkaan. Mietin et kuinkahan kauhee painokiri tulee sit täst eteenpäin :) lähtöpaino 56kg.

Mulla reilu kilo tässä raskaudessa, raskausviikkoja myös 20. Edellisessä oli tullut jo 5 kiloa tässä vaiheessa, lopussa tuli enää 2.

Alkupaino nyt oli 5 kg alempi kuin ekassa raskaudessa. Ihan erilaiset painokehitykset, siis, tähän asti ainakin.

Siis toi lähtöpaino itsellä on se mikä oli neuvolassa joskus rv 10, ku ei edelleenkää sitä vaakaa :) Mut paino tippui varmaan n. kolmisen kiloa ennen punnitusta kun jäi oluet + muut ällötykset pois ruokavaliosta, yleensä vaatteista vaan seuraan et onko painoa tullut/lähtenyt :) farkut kertoo parhaiten.

Kaikista kolmesta on tuohon rv20 viikkoon mennessä tullut noin kolmasosa koko painonnoususta eli sellaiset 3kg, toinen kolmasosa viikkoon 30 mennessä ja sen jälkeen kolmasosa. Lähtö BMI n. 22.

Pitäisköhän mun huolestua sit ku ei itsellä vielä edes masua huomaa. Tai toki mä itse huomaan ihan pienen kummun, mut ei sitä sillee kukaan ulkopuolinen hoksaa. Vauvan liikkeet tosin viime viikosta alkaen tuntunut et kyllä se kaveri siellä tieten elossa kuitenkin on =)
Liikuntaa harrastan väh 2päivänä viikossa (tavoite joka päivä ma-pe mut keleistä riippuen) 1tunnin kävely, eli n. 7km... Niin ja minäkin 170cm...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pitäisköhän mun huolestua sit ku ei itsellä vielä edes masua huomaa. Tai toki mä itse huomaan ihan pienen kummun, mut ei sitä sillee kukaan ulkopuolinen hoksaa. Vauvan liikkeet tosin viime viikosta alkaen tuntunut et kyllä se kaveri siellä tieten elossa kuitenkin on =)
Liikuntaa harrastan väh 2päivänä viikossa (tavoite joka päivä ma-pe mut keleistä riippuen) 1tunnin kävely, eli n. 7km... Niin ja minäkin 170cm...

Jos sulla on eka lapsi, niin ei mitään syytä huoleen...

jos odotat ekaa niin ei kannata. Mullakin edellisessä mahan huomas joskus 25 viikolla ja lapsi painoi syntyessään 4kg. Nyt tässä raskaudessa äitiyshousut olleet jo pari viikkoa käytössä:D

No jos on ensimmäinen, niin ei sitä kovin usein huomaakaan tuossa vaiheessa - mulla esikoisesta meni jonneki rv28 ennen kuin sitä rupes yleisemmin ulkopuoliset huomaamaan - siihen asti ehkä kaks oli huomannu ja useimmiten katsoivat aika ihmeissään kun sanoin olevani raskaana ja sittenkin veikkasivat noin 2kk myöhemmäks lasketun ajan. Riippuu tietysti vaatteistakin. Mutta pitkänä ja hoikkana älä tavoittele liikaa painon nousemattomuutta, mulla on jälkitarkastuksessa ollut noin 13kg vähemmän kuin ekalla neuvolakerralla, vaik syöny "kuin hevonen", mutta imettänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:

jos odotat ekaa niin ei kannata. Mullakin edellisessä mahan huomas joskus 25 viikolla ja lapsi painoi syntyessään 4kg. Nyt tässä raskaudessa äitiyshousut olleet jo pari viikkoa käytössä:D

Joo eka lapsi on tulossa :) sillee huomaa et jos farkuis on nappi vähän ylempänä niin kiristää ikävästi ku toisinaan vatsaa turvottaa. mut lantiofarkut jotka on tooosi matalat menee mainiosti jalkaan. tosin ostin tos kivat mama licious farkut niin on sit helpompi jossai vaihees pitää ku ei kiristä :) jos toi massu nyt edes kasvaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:

No jos on ensimmäinen, niin ei sitä kovin usein huomaakaan tuossa vaiheessa - mulla esikoisesta meni jonneki rv28 ennen kuin sitä rupes yleisemmin ulkopuoliset huomaamaan - siihen asti ehkä kaks oli huomannu ja useimmiten katsoivat aika ihmeissään kun sanoin olevani raskaana ja sittenkin veikkasivat noin 2kk myöhemmäks lasketun ajan. Riippuu tietysti vaatteistakin. Mutta pitkänä ja hoikkana älä tavoittele liikaa painon nousemattomuutta, mulla on jälkitarkastuksessa ollut noin 13kg vähemmän kuin ekalla neuvolakerralla, vaik syöny "kuin hevonen", mutta imettänyt.

Must tuntuu just et syön vähän liikaakiin, tai nimenomaan herkkuja. Karkkeja tekee tosi usein mieli, tai sit oon vaan kiinnittänyt nykyään liikaa huomiota siihen mitä syön. Tuntuu et syön kyl enemmän ku toi mun mies joka yleensä syö jääkaapin tyhjäks noin niinku kuvainnollisesti ;)

Ekassa oli tullut puoleen väliin mennessä pari kiloa, loppua kohden pamahtikin sit nesteitä niin paljon et tuloksena oli +18kg. Viikossa sektiosta jäljellä oli onneksi enää 2kg.
Tokassa oli rv 22 mennessä tullut 3kg, kaikkiaan paino nousi 9kg.
Kolmannessa paino oli tuossa vaiheessa miinuksella koska radin takia seurasin koko ajan paniikissa syömisiäni, lopuksi +5kg paino josta vauva painoi 2,4kg..
Neljännessä oli tuossa rv22 kohtaa kertynyt jo 7kg, kaikkiaan +12kg josta vauva nelikiloinen..
Nyt menossa viides raskaus ja menee samalla kaavaa neljännen kanssa.