Minkä verran koira saa haukkua päivisin ulkosalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naapuri

Vieras
Me asutaan väljällä omakotitaloalueella, tontit on isoja eikä talot ole kiinni toisissaan. Meillä on koira, joka on päivisin aika paljon ulkona juoksunarussa eikä siinä juurikaan hauku (ei hauku ohikulkijoille). Koira ei hauku öisin eikä päivisin kun ketään ei ole kotona, sillä se ei silloin juoksunarussa edes ole.
Koira on iso ja sen ääni on kantava. Kun sen kanssa lähdetään lenkille tai joku tulee pihaan, se haukkuu innostuksesta todella kovaäänisesti, niinkuin sikaa tapettais. Tätä kestää kuitenkin vain hetken, ehkä noin 2min. kerrallaan jos sitäkään. Joskus se haukkuu myös hetken jos lapset riehuu pihalla.

Tämä nyt on ilmeisesti alkanut todella häiritsemään yhtä naapuriamme, joka ei edes asu ihan vieressä, vaan n. 200m päässä. Hän on tullut asiasta valittamaan, ettei saa nukuttua päivisin kun koira haukkuu (tekee kai vuorotöitä). Kun koira ei luonnollisesti vaiennut 100 prosenttisesti, hän usutti eläinsuojeluviranomaiset meidän kimppuumme. Luonnollisesti heillä ei ollut mitään poikkisanaa. Myös huutelua on ollut yms.

Täällä on muitakin koiria, jotka haukkuvat enemmän kuin meidän, mutta se ei ilmeisesti heitä haittaa. Ei sit vissiin tykkää meidän koiran äänensävystä...?

Tutun kennelin naapurit valitti koirien haukkumisesta päiväsaikaan mut ilmeisesti siitä käydyn poliisiselvittelyn jälkeen tulos oli se, että koirat saa haukkua kolme tuntia putkeen enneku voi alkaa valittaa.

No kai se päivisin saa räksyttää siellä, mutta öisin vois jotain hiljasuutta toivoa.. En ole eläinvihaaja mutta kyllä mullekin käy hermoon koirat jotka haukkuu, vaikkei jatkuvasti sitä tekiskään.

Tavallaan ymmärrän naapuriasi, just jos on vuorotyössä mutta tollanen asiaton huutelu, yms. on syvältä. Teidän koiralla on oikeus olla pihalla kun ei yötä myöten hauku siellä.

Meillä naapurissa kaksi koiraa, jotka räksyttävät pihalla tuntikausia. Se on todella syvältä, lapset ei pysty nukkumaan päikkäreitä ja itseäkin alkaa häiritä sitä vajaan vuoden kuunnelleena. En mä kuiteskaan noin alas vajoaisi.

Mitä vähemmän koira haukkuu, sen parempi.

Mulla paukkuu hermo jos haukkuminen on toistuvaa, eli päivittäistä tai lähes päivittäistä ja kestoltaan 5 min tai yli. Kieltämättä tällä hetkellä jo se 2 min haukkukin saa vatutuksen aikaan sillä olen jo niin kauan kuunnellut tuota räksyttävää otusta ettei hermo kestä sitä enää lainkaan.

Mulla on ollut tapana opettaa koirat haukkumaan käskystä ja näinollen myös hiljentymään käskystä. Sinä päivänä kun joku mun rakeista avaa naamansa uloslähdön vuoksi, se tulee jäämään kotiin. Katsotaan sitten uudelleen sitä ulosmenoa kun kuono pysyy kiinni.

Nämä haukkumisasiat ovat pitkälti ihan poisopetettavissa, siksi en ymmärrä sitä että joku antaa koiransa haukkua. Haukku kun tosiaan yleensä jotakuta häiritsee.

Mutta ap:n koiran haukku on varmasti sellaista johon naapuri ei laillisin keinoin puuttua voi. Valitettavasti joskus sitten turvaudutaan laittomiin keinoihin.

Me asutaan haja-asutus alueella ja täällä haukkuu koirat koko ajan. Omat koirat kans välillä revittelee kurkkujaan kun hämyhaukku alkaa kuulumaan.
Täällä koirat on ulkohäkeissä tai monessa talossa on se koiran aitaus siellä pihalla ja äänet kantaa hyvin.
Yksi kun aloittaa niin muut jatkaa.. :headwall:

En mä siitä niin mielissäni ole että nuo omatkin kuonojaan ulkona repii mutta ei se ihan joka hetkistä ole kuitenkaan.

meidän naapuri (yötyöläinen) veti jumalattomia skitsoja kun emme suostuneet rajoittamaan elämäämme päiväsaikaan hänen nukkuessaan. siis ei olisi saanut leikata nurmikkoa, olla lasten kanssa pihalla (lähtee niistä juu ääntä) pitää koiraa pihalla jne. ok- talossa siis asutaan.

Jotain vituttaa koiran haukkuminen, toista päristelevät mopopojat, kolmatta kiljuvat lapset. Päivällä saa olla ääntä ja elämää, joka ei sitä kestä muuttakoot muualle. Sitäpaitsi tuon ap: n koira kuulostaa kyllä ihan normaalilta ts. ei tuollaisesta voi kukaan täysjärkinen valittaa.

Mä kyllä olen taipuvainen ymmärtämään tuota naapuria, koska se on tooooodella ärsyttävää. Sille, että koira räksyttää jokaista ohikulkijaa, ei ole kerrassaan mitäänm funktiota. Kun koiran kasvattaa kunnolla niin ei se hauku. Mun koira ei hauku. :D :saint: (ei liene kaikille mitenkään yllättävää :whistle: ). Mutta tosiaan, muistan ainakjin Turun käräjäoikeuden tehneen sellaisen päätöksen, että kerrostalossakin 4 tuntia koiran yhtäjaksoista haukuntaa on vielä kohtuuden rajoisssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu harmailee:
Tutun kennelin naapurit valitti koirien haukkumisesta päiväsaikaan mut ilmeisesti siitä käydyn poliisiselvittelyn jälkeen tulos oli se, että koirat saa haukkua kolme tuntia putkeen enneku voi alkaa valittaa.

Meidän naapuri oli kerran soittanu johonkin toisen naapurimme koirasta joka räkytti pihalla ja sai vastauksen, et tunnin aikana koira sai haukkua joitakin kertoja ennenkö asiaan puututaan. En muista kuinka monta kertaa, mut tosi vähän se mielestäni oli.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä kyllä olen taipuvainen ymmärtämään tuota naapuria, koska se on tooooodella ärsyttävää. Sille, että koira räksyttää jokaista ohikulkijaa, ei ole kerrassaan mitäänm funktiota. Kun koiran kasvattaa kunnolla niin ei se hauku. Mun koira ei hauku. :D :saint: (ei liene kaikille mitenkään yllättävää :whistle: ). Mutta tosiaan, muistan ainakjin Turun käräjäoikeuden tehneen sellaisen päätöksen, että kerrostalossakin 4 tuntia koiran yhtäjaksoista haukuntaa on vielä kohtuuden rajoisssa.

Täh?? Luitko sä nyt olleenskaan mun viestiäni? Koira EI hauku ohikulkijoille.