Koiran haukkumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä

Vieras
Naapurit oli laittaneet postiluukusta sisään lappusen, että meidän koira haukkuu jatkuvasti ja varsinkin myöhään illalla/yöllä. Itse olen kotona aina, päivisin ja iltaisin sekä tietenkin öisin eli voin sanoa, ettei meidän koira hauku juuri ollenkaan... Yleensä se vaan nukkuu.
Voin myöntää, että saattaa haukahtaa kerran-pari, jos kuulee jotain epäilyttävää tai jos on iloinen esim. päästessään lenkille. Mutta jatkuvaa haukkuminen ei ole. Lappusessa luki, että koira pitää saada hiljaiseksi. Kävin sitten kyselemässä noilta naapureilta ja pari naapuria vastasi, että on kuulleet koiran haukuntaa. Toinen on kuullut silloin tällöin eikä häiritse kovin paljon, jos ei hauku yöllä ja toinen on olevinaan kuullut aina ja jatkuvasti ja häiritsee valtavasti varsinkin päiväsaikaan haukkuminen.
Mitä teen? Ei koiraa voi laittaa tuosta noin vaan hiljaiseksi niin ettei se päästä pihaustakaan suustaan. Kiellän kyllä, jos se alkaa räksyttää urakalla. Koirat haukkuu ja ihmiset puhuu.

Meillä oli joskus naapurin kans sama ongelma. Koira oli tosi harvoin kotona yksin ja silloin kuulemma haukkui..ja se häiritsi. Muut naapurit ei kyllä kuulleet mitään... Loppui lappujen laitto kun sanoin suorat sanat..ei muu auttanut..Hankalia tilanteita..

Jospa se koira kuitenkin haukkuu aina silloin, kun on yksin? Meillä on naapurissa koira, joka ulvoo ja itkee aina, kun jää yksin. Joskus tuntikausia päivässä. Naapurit eivät tienneet asiasta mitään ennen kuin sanoin siitä. Sen jälkeen ovat kyllä yrittäneet vaikka mitä temppuja, hormoonihoitoa ja virikkeitä, mutta koira vaan ulvoo ja ikävöi, joka ikinen kerta, kun jää yksin. Pari kertaa ovat jättänet nauhurin päälle, kun ovat lähteneet ja naapurin isäntä itsekin sanoi, ettei kuuntelisi sellaista mekastusta päivääkään, joten minä en ainakaan kuule harhoja. :)

Alkuperäinen kirjoittaja äksypöksy:
Jospa se koira kuitenkin haukkuu aina silloin, kun on yksin? Meillä on naapurissa koira, joka ulvoo ja itkee aina, kun jää yksin. Joskus tuntikausia päivässä. Naapurit eivät tienneet asiasta mitään ennen kuin sanoin siitä. Sen jälkeen ovat kyllä yrittäneet vaikka mitä temppuja, hormoonihoitoa ja virikkeitä, mutta koira vaan ulvoo ja ikävöi, joka ikinen kerta, kun jää yksin. Pari kertaa ovat jättänet nauhurin päälle, kun ovat lähteneet ja naapurin isäntä itsekin sanoi, ettei kuuntelisi sellaista mekastusta päivääkään, joten minä en ainakaan kuule harhoja. :)

Ei meidän koira ole koskaan yksin. Otan sen aina mukaan kun lähden ulos/lenkille ja jos mä en ole sen kanssa kotona niin mun mies on... Ja me otetaan se mukaan myös kun mennään esim. kauppaan tai anopille. Että ihmettelen miten se vois haukkua kun ei pääse olemaan edes yksinkään... Olen siis aina itse paikalla päivisinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä:
Alkuperäinen kirjoittaja äksypöksy:

Ei meidän koira ole koskaan yksin. Otan sen aina mukaan kun lähden ulos/lenkille ja jos mä en ole sen kanssa kotona niin mun mies on... Ja me otetaan se mukaan myös kun mennään esim. kauppaan tai anopille. Että ihmettelen miten se vois haukkua kun ei pääse olemaan edes yksinkään... Olen siis aina itse paikalla päivisinkin.

Käy sitten ihmeessä sanomassa naapureillesi, miten asiat ovat. Olen itse aina kannattanut suoraan puhumista, lappujen jättäjät on outoja, mutta yleensä yhteistyöhaluisia ja ymmärtäväisiä, kun menee vaan reippaasti oven taakse ja avaa suunsa. Itse yritän aina olla rauhallinen ja ystävällinen, mutta kieltämättä miehen aggressiivisempi tyyli tuottaa usein tuloksia nopeammin. =)

Yhteistyössä