Minkä takia (vauvojen/lasten painoista)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Täällä niin kauhea haloo, jos jonkun muksu vähän isompi kuin ns keskikäyrät???!!

Ihan kuin äidit (joista varmasti hyviä äitejä suurin osa) kilpailisivat jo vauvaiästä asti että mun lapsipa onkin laiha, koska tuntuu että mitä vähemmän painoa muksulla näissä aloituksissa niin sitä enemmän "ihaillaan".

SAIRASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Muuta en tiedä mutta pikkusen isompaa ipanaa ei mene hukkaamaan niin helposti :whistle: :D

Minen noihin laihuus kisoihin mukaan pääse, en omalla enkä pojan painolla =)

Ja toisaalta tuntuu että toinen ääripää on että kilpaillaan kenen mukula on se kaikkein isoin.
Tähänkään kisaan me ei valitettavasti voida osallistua.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Täällä niin kauhea haloo, jos jonkun muksu vähän isompi kuin ns keskikäyrät???!!

Ihan kuin äidit (joista varmasti hyviä äitejä suurin osa) kilpailisivat jo vauvaiästä asti että mun lapsipa onkin laiha, koska tuntuu että mitä vähemmän painoa muksulla näissä aloituksissa niin sitä enemmän "ihaillaan".

SAIRASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mä oon iha samaa mieltä..ja toinen on että mitä kukain "osaa tehdä" sen ja sen ikäsenä..jokainen kehittyy omaa tahtiaan..!!!!

Minusta asia on kyllä päinvastoin, ainakin täällä meillä päin. Äidit kehuvat, kuinka pulskaksi ovat saaneet vauvansa lihotettua, ja suorastaan kilpailevat painoilla. Ei kai vauvan painolla muutoin ole merkitystä kuin että paino kertoo myös sisäelinten kehittymisestä (sydänkin on lihas), eli normaalipainoinen ei kuulu riskiryhmään kuten liian hoikka tai liian pulska.

Juuri näin. Ollaan vain onnellisia lastemme oppimista taidoista ja kasvamisesta oman tahtinsa mukaisesti. Esikoinen oli meillä se kiirehtijä ja kuopusta nyt ei voi verrata edes mihinkään, kun on kehitys ihan oma juttunsa.

Mun mielestä nää keskivero-käyrät ja vertailut on muutenkin melko turhia. Varsinkin alle 1v lapset voi kehittyä tosi eri tahtiin, mutta silti täysin normaalisti. Tietysti myöhemmin, useamman vuoden iässä esim. puheen kehittymisessä ja sen hitaudessa voi olla oikeasti jotain huolestuttavaa.

Mutta jo raskaudesta alkaen, vaikka kaikki menisi keskiverron mukaan, voi silti olla jotain pielessä. Samoin toisin päin, vaikka jotkut luvut näyttää jotain muuta kuin keskiveroa, voi lapsi useinkin olla täysin terve ja normaali jne.

Mä oon ainakin ihan kypsä tuohon "laihuus ihannointiin" itse saanut jo tarpeeksi kestää sitä "syö nyt, syö edes jotain, kyllä sä voit ottaa jne" ja nyt kuunnella perässä samoja juttuja oman lapsen kanssa. Tosin täällä neuvolantäti lähettää jo ravitsemusterapeuttia kyllään jne. |O :headwall:
Jokainen on oman mallisensa ja kokoisensa, jos lapsena ollaan erikoikoisia - näköisiä niin niin me ollaan aikuisinakin ja onneksi näin

Meillä tytöt on kasvaneet suurinpiirtein samanlaisesti, mutta poika sitten... Aika ISO jässikkä on... Ei ole vielä kolmea vuotta lähelläkään ja tytöt on olleet PIENEMPIÄ kolmevuotiaina...

Hauska seurata lasten kasvua, ei ole paniikkia, kun huomaa että JOKAINEN ON YKSILÖ. :heart:

Yhteistyössä