Minkä takia lapsille VALEHDELLAAN, että joulupukki on olemassa - vaikka se on satuhahmo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Itse en ymmärrä sitä että pelotellaan joulupukilla "ole kiltisti tai pukki ei tuo lahjoja".. "pukki sitten tuo" jne. jne.
Miksei voi kertoa lapsille, että joulupukki on satuhahmo, niinkuin aku ankka? Minkä takia uskotellaan vuosia, että on pukki oikeasti olemassa??

kerran vedit jumalan tähän, niin kohta lapset eivät usko siihenkään kun suurinpiirtein seitsemän vuotiaalle kerrotaan, että EI OLE MITÄÄN JOULUPUKKIA. Siinähän menee usko jumalaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
No onko joku saanu joskus elinikäisiä traumoja joulupukista???
Mun mielestä joulupukki on lapsuuden ihanaa satua. Miksi lapsilta pitäisi riistää se joulun taika? Miksi lapset ei saisi olla lapsia?

Eikö sitä voi kertoa, että joulupukki on SATUHAHMO. Miksi valehdella vuodesta toiseen, että "kesällä tontut tekee töitä" jne. JOKU RAJA SENTÄÄn.

hetkinen!
Kuka sanoo, ettei joulupukkia muka ole? Miten niin muka ei, itekin olen nähnyt vaikka kuinka monta kertaa!

Onko ap saanut jotain traumoja lapsena, vai mistä moinen purkaus. Itsestäni joulupukki- ja tonttuasiat oli mukelona ihan huippuja.

Onko kukaan pystynyt todistamaan, ettö joulupukkia EI olisi?!?

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Siksi koska se on hauskaa ja tuo iloa :)

Mitä hauskaa siinä on, että lapsi petetään sillä, että koulussa kaverit nauravat ja kertovat "uskotko vielä pukkiin? EI SITÄ ole olemassa"??

En ole kuullut koskaan enkä keneltäkään, että koulussa kukaan olisi tästä asiasta kiusannut. Ihan legendaa...

Se kuuluu jouluun, on osa joulun satua. Ei meillä poika pettynyt, vaikka ei enää pukkiin uskokaan. Lähinnä se vaan nauttii, kun pienet uskoo vielä ja touhuaa mun kaverina lahjaostojen kanssa. Kun lapsi kyseenalaisti joulupukin olemassa olon, kerroin hälle, että siihen saa uskoa tai olla uskomatta. Joillekki se on tosi, kaikille ei. Sanoin, että se on osa joulua, osa tätä ihanaa fantasiaa ja satua.

ap sun lapsilla taitaa olla melko mielikuvitukseton elämä. mun mielestä on ihana kertoilla lapsille joulupukista ja tontuista. pääsiäispupuista ja noidista.. ym. kaikesta kivasta mikä kuuluu lapsuuteen.

no joo.. meillä ainakin joulupukista ja tarinoita tontuista kerrotaan sadun tavoin, hymyssä suin..

en minä sano mukavan sadun jälkeenkään, että näitä ei sit oikeesti oo olemassa. Lapsella on oikeus ja tarve tarinoihin ja mielikuvitus hahmoihin. Keksiihän lapset itsekkin kaiken maailman öttismönkiäisiä millä leikkivät ja mitä näkevät ja uskovat niihin sillä hetkellä ihan oikeasti. Vain täysin mielikuvitukseton tosikko voi kieltää lapsilta nämä lapsuuden ilot!

Samasta syystä kun ympärillämme asuu hammajaisia ja mörköjä, kummituksia, lohikäärmeitä, tonttuja, avaruusolioita ja mitä vaan.

Itse uskoin lapsena kaikkieen, ja minusta olisi hauska uskoa vieläkin :)

Mun mielestä joulupukki on lapsuuden ihanaa satua. Miksi lapsilta pitäisi riistää se joulun taika? Miksi lapset ei saisi olla lapsia?

Mä olen samaa mieltä. :) Meidän 2 v 8 kk vanhan pojan silmät oikein loistaa kun kuuleekin sanan joulupukki. On ihan vakuuttunut, että pukki tuo hänelle hinausauton... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Mä olen samaa mieltä. :) Meidän 2 v 8 kk vanhan pojan silmät oikein loistaa kun kuuleekin sanan joulupukki. On ihan vakuuttunut, että pukki tuo hänelle hinausauton... ;)

ja pukkihan sen tietenkin tuo =)

Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
hetkinen!
Kuka sanoo, ettei joulupukkia muka ole? Miten niin muka ei, itekin olen nähnyt vaikka kuinka monta kertaa!

Onko ap saanut jotain traumoja lapsena, vai mistä moinen purkaus. Itsestäni joulupukki- ja tonttuasiat oli mukelona ihan huippuja.

Onko kukaan pystynyt todistamaan, ettö joulupukkia EI olisi?!?

niimpä. enkä tunne kyl yhtäkään joka olis traumoja saanut siitä et sanotaan ettei joulupukkia ole. sehän oli ihan parasta lapsuuden jouluissa kun jännitti pukin tuloa ja pihalta löytyi aamusella hangesta tontunjäljet ja lahjalista oli hävinnyt ikkunalaudalta :D

Meillä joulupukki on eräänlainen joulunajan postinkantaja, sillä haluamme antaa kunnian lahjoista heille keille se kuuluu, samaten tahdomme myös lasten muistavan muita. Eli joku ostaa lahjan, se lähetetään joulupukille, joka tuo sen saajalle. Eikä kyllä uhkailla ettei joulupukki toisi lahjoja.

Yhteistyössä