Onko mielestäsi väärin "valehdella" lapselle, että joulupukki, pääsiäispupu ym. satuolennot ovat olemassa? Olen nähnyt tällä palstalla monta kertaa ketjuja, joissa ihmetellään, miksi vanhemmat valehtelevat lapselle esim. joulupukin olemassaolosta..aiemmin en ole koskaan edes ajatellut asiaa. En ole ajatellut, että siinä olisi mitään väärää enkä kyllä ymmärrä vieläkään, mitä pahaa on lapsenuskossa :/ Itse ainakin olin onnellinen lapsena uskoessani joulupukkiin, pääsiäispupuun, muumeihin, puuhanalleen, tonttuihin ym.
Uskoin aika pitkään joulupukkiin, olin 9-vuotias, kun paras ystäväni kertoi, ettei mitään joulupukkia ole olemassakaan..olin hirveän pettynyt ja aloin itkeä, lapsenuskoni oli pilattu :|
Mä en ainakaan koe, että mua olisi jotenkin vedätetty, kun sain lapsuuden ajan uskoa näiden satuolentojen olemassaoloon =) Mun mielestä se kuuluu lapsuuteen, kyllä sitä kasvettuaan sitten huomaa, miten asiat oikeasti ovat, ihanaa aikaa oli se, kun sai vielä elää omassa lapsuuden mielikuvitusmaailmassa
:heart: Mitä mieltä te olette?