Minkä pituinen nainen mielestänne lyhyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jatkaa vielä...
baarissakin jos olen nii hakeudun aina istumaan kun joku tulee kuitenki kyselemää että kuinka pitkä sä oikeen oot.Muistan kuinka nuorempana mummot ja papat kyseli jopa kaupan kassajonossa että tuleekos tytöstä koripalloilija kun oot noin pitkä. aaarghh....

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Täällä kanssa yksi lyhyt (pinnainenkin).

Ja vaikka olen erittäin huumorintajuinen, minusta ketään ei saa sanoa liian lyhyeksi/pitkäksi/laihaksi tai lihavaksi. Se osoittaa minusta järjenköyhyyttä. Enkä minä halua nauraa itselleni enkä muillekaan minkään ulkoisen seikan takia.Pahin oli eräs mahtimamma :whistle: joka oli tokaissut, että "on naurettavan näköistä, kun näinkin lyhyt on äiti" :o :headwall: Ihan sikamaista.... Itseäni ei lyhyyteni häiritse (yleensä), mutta aika usein se häiritsee muita. Muitakaan se ei oikeastaan häirinnyt aiemmin, mutta alkoi häiritä, kun tulin äidiksi... Pitääkö äidin olla tietyn mittainen muka? Haluaisin kernaasti niitä vastauksia tähän, kiitos. Eikö sitä vain saa rauhassa olla ihan pirun lyhyt?

Mua ärsyttää suunnattomasti jotkut esim mun miehen kommentit "kainalosauvoista", "kainalotuista" yms ties mitä, mun mies kun on nääs sitten 183cm (tai 182, en nyt varmaks muista). Niin oon toki häneen verrattuna aivan JÄRJETTÖMÄN LYHYT!

Mua ei ole luultu nuoremmaksi, oon siihen liian rupsahtanu... Mut tosiaan ärsyttää jos joku alkaa nenänvartta pitkin katseleen kun toinen on "niin lyhyt" hittoo sillä mitään merkitystä oo...

Tosin, huvittavan näköstähän se oli kun odotti kuopusta viimesillään ja se kun oli semmonen nelikilonen niin kyllähän se tässä lihavassakin varressa jo erottu varteensakin HYVIN, niin oli kyllä melkeen semmonen pallomainen olo itelläkin..

Ilmeisesti joillekkin se äiti on se "iso ja turvallinen" eikä pieni ja pippurinen...
Mä muistelisin että me ollaan joskus paljon aikasemminkin keskusteltu just sun kanssa tästä samasta aiheesta.. mietinkin tässä eräänä päivänä, että kenen oli se nimimerkki jonka kanssa joskus turisin lyhyydestä... :D
Ellei sitte oo käyny niin että alkuperänen Tammikuu on lopettanu palstailun ja tilalle on tullut toinen...

No ni, nyt mä sekoon taas aiheesta... sori :xmas: :ashamed:

Ollaan me keskusteltu, et sekoile yhtään :D

Ja vaikka huumorilla tätä lyhyyttä pitää keventää, se nenänvartta pitkin katsominen kyllä oikeasti ottaa päähän, ja satuttaakin :(

Mulla muuten olis kerhokin pienille ja pippurisille (matalille ;) ) mammoille. Ei vaan ota tuulta alleen, vaikka lyhykäisiä siis löytyykin... Ehkei se lyhyys sitten niin muita pätkiksiä haittaa.... Minua ottaa väliin niin pirusti kuuppaan, muiden kommentit....

Täällä pituutta huikeat 154cm. Kaveripiirini lyhyin olen, mutta mun mielestä ihminen on niin pitkä kuin itse tunte olevansa. Peruskouluaikoina oli tympeää olla aina se luokan lyhyin, varsinkin kun opettaja aina vitsaili että pitäsköhän mut laittaa kasvatuslaitokseen kun oon niin lyhyt. Arvatkaas oliko musta kovin hauskaa vaikka vitsinä tarkottinkin...

Ei sitä näin isompana enää ees kauheesti ajattele että on lyhyt( ehkä sillon kun pitää korkealta ottaa jotain tavaroita). Tiedän kuitenkin että lapselleni olen rakkain olin sitten pitkä tai pätkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessenia:
Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
sellainen kuin minä.eli 156cm
ja varmaan lyhin täällä =)
voin vaikka veikata näin..

et taida olla lyhyin täällä. mä oon 148cm

Ihanaa, siis siksi, että on muitakin lyhykäisiä :D ;)

Itse olen noin.... 150 cm.

Ja sekös muita usein ihmetyttää.... :headwall:

Ja vaikka huumorilla tätä lyhyyttä pitää keventää, se nenänvartta pitkin katsominen kyllä oikeasti ottaa päähän, ja satuttaakin :(

Mulla muuten olis kerhokin pienille ja pippurisille (matalille ;) ) mammoille. Ei vaan ota tuulta alleen, vaikka lyhykäisiä siis löytyykin... Ehkei se lyhyys sitten niin muita pätkiksiä haittaa.... Minua ottaa väliin niin pirusti kuuppaan, muiden kommentit....

No ni, MÄ LÖÖYYYYYSIN TÄN, kadotin tän jo miljoona kertaa, sitä kun ei osaa lukee, ni ei osaa lukee :D Eikä meinaa enää muistaa mihin kirjotti :D :D :D

Onneks mä sitte muistin oikeen,etten aivan ventovieraalle tullu tolkuttaa :D Vaikka ethän sä sen tutumpi oo,vaikka yhtä lyhyitä ollaanki :D
Minuu ottaa kans yleensä kommentointi kuuppaan, mut oon kai lähinnä ajatellu asian niin,että tää on semmonen asia jolle en voi mitään, joten en anna sen sen enempii mua siis häiritäkkään... Kun joku sanoo mulle jotain minun pituudesta, niin mä läväytän takaisin jotain jostain SEN ominaisuudesta.. Vaikka se sattuu ja harmittaa, niin sisälläni asuu silti se pieni piru joka on tyytyväinen edes siitä,että saimpas sanottua takasin..

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:

No ni, MÄ LÖÖYYYYYSIN TÄN, kadotin tän jo miljoona kertaa, sitä kun ei osaa lukee, ni ei osaa lukee :D Eikä meinaa enää muistaa mihin kirjotti :D :D :D

Onneks mä sitte muistin oikeen,etten aivan ventovieraalle tullu tolkuttaa :D Vaikka ethän sä sen tutumpi oo,vaikka yhtä lyhyitä ollaanki :D
Minuu ottaa kans yleensä kommentointi kuuppaan, mut oon kai lähinnä ajatellu asian niin,että tää on semmonen asia jolle en voi mitään, joten en anna sen sen enempii mua siis häiritäkkään... Kun joku sanoo mulle jotain minun pituudesta, niin mä läväytän takaisin jotain jostain SEN ominaisuudesta.. Vaikka se sattuu ja harmittaa, niin sisälläni asuu silti se pieni piru joka on tyytyväinen edes siitä,että saimpas sanottua takasin..

:D

Harrastan itsekin takaisinsanomista, siis kun se toinen aloittaa ensin. Täytyy sitä itseään puolustaa. Lyhyenkin ;) :D

Mutta oikeasti: EI pituudella saisi olla väliä. Eikä sillä ole, me lyhyet se tiedetään :saint: ;) :wave: (Kaikilla vaan ne piuhat päässä ei ole tarpeeksi pitkät tai ne uupuu kokonaan, lyhyillä usein ne onkin sitten normia pidemmät, mahtuu enemmän ajatuksia :whistle: ).

Täällä pohjoisessa ollaan kai totuttu lyhyenläntiin ihmisiin?? Mulle ei ole koskaan sanottu pahasti pituudestani. Tuttavapiirissäni on paljon mittaisiani, enkä tunne olevani mitenkään erilainen. Se vaan harmittaa, ettei vaatekaupoista löydy yksiäkään housuja, joita ei tarvitsisi lyhentää ja aina tippuu kaapeista tavaraa niskaan, kun yrittää kurkotella. Eipä tässä muuten mitään valittamista =)

Mä olen jotain 155cm luokkaa, ja ihan tyytyväinen. Voishan niitä senttejä enemmänkin olla, mutta miljoona kertaa mieluummin olen lyhyt, kuin joku ...yli 170cm pitkä.

Toisten pituudesta mulla ei ole sanomista, mutta itse en haluaisi olla kovin pitkä. Lyhyydessä v-mäistä on se, kun pitää kiivetä välillä keittiössä työtasoille, että saa ylähyllyltä jotakin :xmas:

Lyhyellä naisella on helpompaa. Itse olen172cm, nuorempana haaveilin 175cm pituudesta. Mutta nyt voisin joskus mutta hyvin harvoin toivoa olevani jopa lyhyempi. Varsinkin silloin kun menen vaatekauppaan, olen hyvin urheilullinen, minulla on leveät hartiat ja selkä jotka tuottavat ongelmia takkia ostettaessa, pitkiin jalkoihini liian usein liian monet housut ovat liian lyhyet samoin paitojen hihat ovat ärsyttävän mittaisia.. kauniita istuvia ja oikean kokoisia ja pituisia vaatteita on joskus hyvin hankala löytää!!!
Vaatteet kun suunnitellaan keskipituiselle naiselle, joskus olen arvioinut että vaatteet suunnitellaan noin 165cm naisille..

Jos ostaisin istuvia vaatteita kokoni olisi 36/(34), mutta tähän kokoon harvoin mahtuu hartiat sisään ja löytyy lahkeissa tarpeeksi pituutta. Farkkuja ostaessa on helpompaa, käytän farkkuja joiden pituus on 34.

Vaatteita on todistettavasti helpompi lyhentää, kun pidentää...;)

Lyhyt on mielestäni alle 160cm

Yhteistyössä