minkä persoonallisuushäiriön ottaisit, jos pakko valita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sariel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on C eli psykoosipiirteinen, enpä tiedä minkä pakon edessä valitsis, mut jonkun muun ku C:n ottasin, tää tekee mun elämästä ja ihmissuhteista turhan vaikeeta :/

[QUOTE="Zap";26445775]D Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö (eli psykopatia)

Tämän kanssa olisi ITSE helppo elää! Toiset kärsii...[/QUOTE]

Ei välttämättä olisi helppo elää. Saattaisit joutua vankilaan. Mielummin olisit varmaankin vapaudessa.

F huomiohakuisen!

Drama queenistä saattaisi jopa irrota edes muille hupia, toisin kuin noista muista...

Huomiohakuisen persoonallisuushäiriön omaava ihminen aiheuttaa ympäristölleen enemmän kärsimystä kuin hupia. Persoonallisuushäiriöt jaetaan kolmeen eri ryhmään; mad, bad ja sad. Eli hulluihin, pahoihin ja surullisiin. Huomiohakuinen persoonallisuushäiriö kuuluu pahojen ryhmään, eli samaan missä on esim. psykopatia. Huomiohakuiset persoonallisuudet ovat empatiakyvyttömiä ja manipuloivat muita.

Voin kertoa, ettei edes narsisteilla ole helppoa. Narsismi voi kuulostaa helvetin hienolta, kun ajattelee, ettei ihminen omaa sairaudentuntoa ja kuvittelee itsestään suuria, mutta loppujen lopuksi narsistin elämä on yhtä vuoristorataa. Hän ei kykene lainkaan käsittämään sitä, miksi parisuhteet kaatuvat, mistä häntä milloinkin syytetään, mikä ympäristössä on vialla, kun se ei tunnu ymmärtävän häntä. Tokihan se voi näyttää hienolta, kun tyyppi on täynnä itseään ja tekee mitä milloinkin huvittaa, mutta oikeasti se on jatkuvaa kamppailua. Narsisti elää jatkuvasti sellaisessa 'alien' tilassa, eikä voi millään tasolla todella sisäistää mikä häntä vaivaa.

Mutta EI; jos elätte narsistin kanssa, ÄLKÄÄ tämän tekstin perusteella alkako säälimään kumppanianne vaan erotkaa. Vaikka narsistiset piirteet voivat vanhetessa lieventyä, siitä ei voi parantua. Tämän viestin kirjoitan siksi, että tuolla jotkut tuntuivat olevan niin varmoja siitä, että narsistinen persoonallisuus olisi hyvä juttu. Ei se ole.

Aloittajan kysymykseen en edes tahdo vastata. Teen töitä mm. persoonallisuushäiriöisten parissa, enkä tahdo kuvitella itselleni samaa.

Yhteistyössä