Minkä nimisiä migreenilääkkeitä käytätte migreeniin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Migreenikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Alkuperäinen kirjoittaja äippänä:
Mulla Imigran nenäsumute. Ja auttaa mulle tosi hyvin. Vaikka olis kuinka valtava migreenisärky, niin hetki suihkeen otosta on kuin ei koskaan olis migreeniä olutkaan.

Ja tosi kätevä myös tuo nenäsumute. Voi ottaa helposti paikassa kuin paikassa. Ei tartte etsiä juomista pillerin nielemiseksi tai vessaa piikin pistämiseksi. Ei muuta ku suihke kassista ja nenään. Suosittelen.

Entäs pahoinvointi? Vai eikö sulla ole? Kuulostaa kyllä aika hyvälle tommonen sumute..

On todella pahoinvointia! Ja oksennan sitten kunnolla! Mutta sekin menee heti ohi. Kun särky helpottaa, helpottaa myös pahoinvointi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko kenellekään tullut imigranista mitään sivuoireita? sain imigrania täsmälääkkeeksi, mutta en ole vielä tarvinnut sitä ja pelottaa että millanen olo tulee, kun joku sanoi ettei sopinut hälle, että tuli tosi kamala olo...

Mulla oli joskus ja ne on ihan sika vahvoja. Olo oli ku rekanalle jääneellä. Kurkkua kuristi ja tuntui ettei saa henkeä. Nyt on käytössä Miranax ja auttaa ihan hyvin kun ajoissa ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Eli pahoinvointiin ei mitään apua.. Voiko ton sumutteen kanssa ottaa pahoinvointi lääkkeen?

En osaa sanoa.

Kun itse en siis tarvitse mitään pahoinvointilääkettä. Riittää, kun saan heti otettua tuon Imigranin, niin pahoinvointi lähtee samalla.

Raskausaikana olikin hankalampi juttu, kun pari migreeniä oli, mutta tuota lääkettä ei voinut ottaa. Siinä sitten kärvisteltiin ja oksennettiin.

Mulla hormonaalinen (auraton) migreeni, johon lääkkeenä Maxalt rapitab, ja se auttaa hyvin. Esim. Almogral ei auta lainkaan. Mulla on elimistö niin sekaisin kohtauksen aikana, että vatsasta ei mikään imeydy kunnolla eteenpäin. Siksi toi Maxalt on niin yliveto, kun se on sellainen suussa liukeneva, ehtoollisleipämäinen tabu.

Miten tota Panacodia saa, kun mun lääkäri ei sitä suostunut kirjottaan? mulle on kaikki panadolit, buranat ym:t ihan turhia, eivät auta mitään vaikka max annoksen ottaisi :(

Alkuperäinen kirjoittaja hormonihyrrä:
Mulla hormonaalinen (auraton) migreeni, johon lääkkeenä Maxalt rapitab, ja se auttaa hyvin. Esim. Almogral ei auta lainkaan. Mulla on elimistö niin sekaisin kohtauksen aikana, että vatsasta ei mikään imeydy kunnolla eteenpäin. Siksi toi Maxalt on niin yliveto, kun se on sellainen suussa liukeneva, ehtoollisleipämäinen tabu.

Ainoa miinus on vaan se, että maistuu helkkarin pahalta :x

Alkuperäinen kirjoittaja migreenikko myös:
Miten tota Panacodia saa, kun mun lääkäri ei sitä suostunut kirjottaan? mulle on kaikki panadolit, buranat ym:t ihan turhia, eivät auta mitään vaikka max annoksen ottaisi :(

Vaihda heti ääkäriä! Lääkettä on saatava, tuo on jo migreenin merkki kun muut ei auta. Jotkut (mies)lääkärit ovat niin urpoja tuon migreenin suhteen, että:0

Mä oon kokeillut Panacodia ja Miranaxia, ja Diclomex Rapidia.
Parhaiten toimii kuitenkin ennaltaehkäisy, mikään lääke tässä maailmassa ei varmaan voi viedä sitä helvetillistä oloa pois. Eikä mulle ole lääkäri noiden lisäksi mitään muita lääkkeitä suostunut kirjoittamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja migreenikko myös:

Ja helposti voi kehittyä lääkepäänsärky, joka tosi sitkeä. Nyt eri lääkärille ja pyydät kunnon lääkettä!

Yhteistyössä