Minkä näköistä teillä on kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihanhurahtanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
57 neliön kerrostalokaksio. En tiedä mitä tyyliä, moni asia vielä keskeneräinen, vaikka muutosta jo 2,5kk.

Olohuone kertoo jo paljon, vaneritkin vielä kasaamatta terraarioksi.
olohuone.JPG

edit: muokkasin kuvasta nimeni pois

Tämä on kuin meidän olohuoneen vastakohta, alakerta siis 45 neliötä ja siellä eteinen , keittiö ja olohuone (josta siis vielä jaettu yhden 17 vuotiaan asuintilat).
Terraariot jätin suosiolla yläkertaan, vaikka vähän piilossa makuuhuoneissa ovatkin

[QUOTE="vieras";28801445]Tämänpäivän ns. maalaisromanttisuus on kyllä aivan kamalaa katsottavaa. Todella mautonta.

Eri asia olisi jos tavarat olisivat oikeasti vanhoja, esineitä joilla olisi sielua.[/QUOTE]

Totta, jos esineet yritetään saada vanhaksi siinä on jäljellä vain se rumuus, useasti tavarat on huonosti maalattuja kiinalaisia rojuja joista halutaan päästä viimeistään kahden vuoden sisällä eroon. Lisäksi tavaroista uupuu nostalgia, ehkä myös käsityö.

Laittakaa kuvia, olisi kiva nähdä. Itsellä tyyliä ei kodissa tällä hetkellä ole. kunta uusi saadaan aion sisustaa. Nyt pyökkilastulevyä, kellastunutta mäntyä, kokopuu pähkinää ja valkoista sekaisin. yms.

Mä tykkään vaatteissa mustasta, vaikka rakastan värejä. Meillä on kotona paljon värejä, mutta muuten yhtenevä sisustus. Yhtenevän sekava. Joku voisi sanoa, että levoton, mutta minä tykkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Laittakaa kuvia, olisi kiva nähdä. Itsellä tyyliä ei kodissa tällä hetkellä ole. kunta uusi saadaan aion sisustaa. Nyt pyökkilastulevyä, kellastunutta mäntyä, kokopuu pähkinää ja valkoista sekaisin. yms.

Täällä on muutama vanha kuva: Koti

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Uudehkossa kerrostalossa 4h+k. Paljon tauluja seinillä, osan olen saanut perintönä ja osan olen ostanut Taiteilijaseuran kautta. Keittiö, käytävä, eteinen ovat vaaleita väriltään, samoin pieni vessa. Valkoista, koivua. Olohuone on kotoisen tummaa puuta, luonnollisenvärinen juuttimatto ja suuri kulmasohva. Pienempi lastenhuone on sininen lohikäärmeiden tyyssija, toinen lastenhuone on limenvihreä/syklaami. Meidän huoneemme muistuttaa kaikessa beigeydessään hotellihuonetta pimennysverhoineen, mutta vauvan omenanvihreät tarvikkeet tuovat väripisaran sinne.

Osa huonekaluista on antiikkia, vanhimmillaan reilun 150 vuoden takaa, jotkut hankittu ihan tähän asuntoon tämän vuoden keväällä. Katsoisin olevan aika moderni ulkoasultaan. Moderni lapsiperheen kaupunkikoti, jossa satsattu taiteeseen.

Uudehkossa kerrostalossa 4h+k. Paljon tauluja seinillä, osan olen saanut perintönä ja osan olen ostanut Taiteilijaseuran kautta. Keittiö, käytävä, eteinen ovat vaaleita väriltään, samoin pieni vessa. Valkoista, koivua. Olohuone on kotoisen tummaa puuta, luonnollisenvärinen juuttimatto ja suuri kulmasohva. Pienempi lastenhuone on sininen lohikäärmeiden tyyssija, toinen lastenhuone on limenvihreä/syklaami. Meidän huoneemme muistuttaa kaikessa beigeydessään hotellihuonetta pimennysverhoineen, mutta vauvan omenanvihreät tarvikkeet tuovat väripisaran sinne.

Osa huonekaluista on antiikkia, vanhimmillaan reilun 150 vuoden takaa, jotkut hankittu ihan tähän asuntoon tämän vuoden keväällä. Katsoisin olevan aika moderni ulkoasultaan. Moderni lapsiperheen kaupunkikoti, jossa satsattu taiteeseen.

Millainen keittiö? :)

[QUOTE="vieras";28802166]Millainen keittiö? :)[/QUOTE]

Nooooh, miten sitä kuvais? Olkkari, ruokailutila ja keittiö eivät oikeastaan ole toisistaan erillään, mitä nyt keittiö on sellainen pitkä syvennys. Keittiössä ei ole oikein ollut sisustettavaa, se on valkoinen jatkaen ruokailutilan väriteemaa, kivat pienet ikkunat tuovat luonnonvaloa. Ei vielä mattoa siinä tilassa.

Kiva nähdä miten jokaisen koti on niin erilainen ja ihmisten maut eroavat toisistaan. Meillä juuri tuollaista joidenkin inhoamaa maalaisromanttista, mutta sellaista kiinalaista tuotantoa mitä kaupat nykyään pursuavat en ole ostanut. Voisin sanoa että jokainen huonekalu on tehty itse, lukuunottamatta paria mitkä olen löytänyt kirpputorilta ja itse vähän tuunannut :)

Laitan kuvia kun jaksan nousta ne eka ottamaan. Pääsette sanomaan mielipiteenne, että miten ällöä onkaan ;)

Kiva nähdä miten jokaisen koti on niin erilainen ja ihmisten maut eroavat toisistaan. Meillä juuri tuollaista joidenkin inhoamaa maalaisromanttista, mutta sellaista kiinalaista tuotantoa mitä kaupat nykyään pursuavat en ole ostanut. Voisin sanoa että jokainen huonekalu on tehty itse, lukuunottamatta paria mitkä olen löytänyt kirpputorilta ja itse vähän tuunannut :)

Laitan kuvia kun jaksan nousta ne eka ottamaan. Pääsette sanomaan mielipiteenne, että miten ällöä onkaan ;)

Kuvia odotellessa :)

Vanha, 105-vuotias talo. Sisustus on pääosin kirppareilta ja huutokaupoista eli sekin vanhaa. Ei todellakaan mikään pelkistetty sisustus ja värejä on käytetty paljon. koriste-esineet ja taulut on pääosin vanhaa, mutta seassa on uuttakin. Jotenkin näistä kaikista muodostuu kodikas ja yhteensopiva kokonaisuus, vaikka ei uskoisi, kun kaikki on varmaan kaikkien sisustussääntöjen vastaista :D

Rivitalo jossa pääpuitteet enemmän modernia (kiiltokaapit keittiössä, rosteriset kodinkoneet . Kaappien ovet ja jotkut huoneen ovet ovat karaistua lasia. Seinät on maalattu joka huoneesta samalla vaalealla sävyllä ja joka huoneessa huonekaluit ovat valkoiset kromi kahvoilla. Sohvat ja muut tuolit sekä matot ovat kaikki mustia tai valkoisia. Verhot ovat joka huoneessa valkoiset eri printeillä. Jokainen lamppu on valkoista lasia. Lattiapinnat on joka huoneessa samaa laminaattia. Selkeä tyyli, vain muutama (2-3) korite esinettä per huone.

Vuokrakolmio, kerrostalo. AInoa uutena ostettu asia on yksi sänky. Muu käytettyä/kirpparilta/kavereilta. IKEAa hyvin pitkälle. Suurinpiirtein sävy sävyyn, tummaa puuta. Varmasti kamalasti "sisustettu", johtuu juuri siitä että mä en sisusta. Osatn tavaroita/huonekaluja mitä tarvitaan ja ne mun silmää miellyttää.

[QUOTE="Vieras";28801801]Laittakaa kuvia, olisi kiva nähdä. Itsellä tyyliä ei kodissa tällä hetkellä ole. kunta uusi saadaan aion sisustaa. Nyt pyökkilastulevyä, kellastunutta mäntyä, kokopuu pähkinää ja valkoista sekaisin. yms.[/QUOTE]

tuolta löytyy kaikenlaista mitä meillä laitellaan huusholliin
VillaNanna: sisustus

• Tykkää
Reactions: Doves ja Hannasi
70-luvun omakotitalo, joka on pyritty sisustamaan suoralinjaisesti ja hiukan modernistikin. Paljon valkoista, mutta väriläiskinä tehosteseiniä, värikkäitä, suurikuvioisia verhoja, värillisiä, pelkistettyjä koriste-esineitä, koristetyynyjä.

Ei ole paljoakaan pölynkerääjiä vaan aika minimalistinen sisustus. Lastenhuoneet tosin ovat täynnä tavaraa..

Huonekalut on hankittu suurimmaksi osaksi uutena, mutta paljon löytyy myös kirppiskamaa. Osa on designtuotteita, osa taas Ikeaa tai jotain muuta edullista, jotka nyt vaan sattuvat miellyttämään silmää.

Väreinä sisustuksessa pääasiassa valkoista, harmaata, mustaa, limeä, turkoosia, violettia.. Riipuu paljon huoneesta.

Meil on iso omakotitalo metsän siimeksessä jonka jo edellinen omistaja (vanha rouva) oli laittanut vanhahtavaan tyyliin (puupintaa ja sauna tehty vanhan ajan ulkosaunan näköiseksi). Me lisättiin ripaus metsämökkiä ja fantasiamaisemaa. Ja lapset lisäs oman kaaoksen kaikkineen seinään töhertelyineen yms... Toki myös kissat tehneet osansa.

Ihan ei ole uomiansa vielä löytänyt kun vasta pari päivää sitten muutettiin. Meillä on oman maun mukaista, en tiedä mitä tyylisuuntaa sitten edustaa. Kynttilöitä muutama ruokapöydällä, pieniä valokuvatauluja iso kasa raitana seinällä, muutama tekstin pätkäkin tuli jo liimattua seinille. Aika vaaleaa ainakin vielä, lukuunottamatta värikästä mattoa ja sohvatyynyjä ja keittiön tummaa mattoa. Kerrostalokoti, avokeittiöllä.

meillä on pääosin sitä paljon haukuttua maalaisromanttista tyyliä. ei tänne maalaistaloon vaan oikein viitsi mitään moderneja tyylejä laittaa, riitelis talon hengen kanssa aika pahasti :D

• Tykkää
Reactions: Hannasi
Kerrostalokolmio. Valkoinen, valkoinen, valkoinen on se juttu, mutta kyllä vähän väriäkin löytyy. Tykkään aika pelkistetystä, raikkaasta ja puhtaanoloisesta (toisille siis kliinisestä :D) kodista. Monenlaiset jutut sisustuksessa on kyllä kivoja; maalaisromanttiset, lasijutut, hopea/kromi ym kiiltävä, puunsävyt jne.

Meidän pientäkin pienempi makkari, mutta kaikki tarpeellinen löytyy :) kaksplus - Image - Aijaa.com

Hannasilla on kiva koti!

• Tykkää
Reactions: Doves
[QUOTE="vieras";28802857]meillä on pääosin sitä paljon haukuttua maalaisromanttista tyyliä. ei tänne maalaistaloon vaan oikein viitsi mitään moderneja tyylejä laittaa, riitelis talon hengen kanssa aika pahasti :D[/QUOTE]
Meillä ihan sama juttu toisinpäin, eli meillä itse talo on 70-luvun tapaan suoralinjainen. Vino sisäkatto, avarat huoneet, isot ikkunat jne. Ei tänne vaan sovi mikään maalaisromanttinen, vaikka toisaalta siitäkin tyylistä pidän. Mulla on aina ollut tapana sisustaa asunnot talon hengen mukaan :) .

Kerrostalokolmio. Valkoinen, valkoinen, valkoinen on se juttu, mutta kyllä vähän väriäkin löytyy. Tykkään aika pelkistetystä, raikkaasta ja puhtaanoloisesta (toisille siis kliinisestä :D) kodista. Monenlaiset jutut sisustuksessa on kyllä kivoja; maalaisromanttiset, lasijutut, hopea/kromi ym kiiltävä, puunsävyt jne.

Meidän pientäkin pienempi makkari, mutta kaikki tarpeellinen löytyy :) kaksplus - Image - Aijaa.com

Hannasilla on kiva koti!

Mielenkiinnosta- istuttekste kaapissa katsomas telkkaria? Vai..??

• Tykkää
Reactions: PiXX

Yhteistyössä