Minkä mukaan mulle maksettaisiin äitiyspäivärahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Eli meillä on puolitoista vuotias esikoinen ja nyt vähän kuulostelen, että toinen olis tulossa.

Mietin kuitenkin, minkä mukaan mulle maksettais äitiyspäivärahaa, jos nyt oisin raskaana? Olen kotihoidontuella, mut olen kyllä viimeisen puoli vuotta tehnyt jo puolta viikkoa (eli puolta palkkaa) tämän lisäksi. Sitä ennen olin äitiys- ja vanhempainrahalla. Olen elokuussa menossa täysipäiväiseksi (eli täysipalkka) jälleen.

Uus äitiysloma alkais tammikuun alussa. Minkä vuoden tulojen mukaan mulle maksettais nyt äitiyspäivärahaa?

jos viim. puolen vuoden tulot on isommat kuin verotuksessa vahvistetut tulot, voi hakea viim puolen vuoden perusteella äitiyspäivärahaa. jos taas edellisestä vauvan syntymästä on aikaa alle puoli vuotta seuraavaan laskettuun aikaan, voi hakea päätöstä edellisen päätöksen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
jos viim. puolen vuoden tulot on isommat kuin verotuksessa vahvistetut tulot, voi hakea viim puolen vuoden perusteella äitiyspäivärahaa. jos taas edellisestä vauvan syntymästä on aikaa alle puoli vuotta seuraavaan laskettuun aikaan, voi hakea päätöstä edellisen päätöksen mukaan.

kirjoitusvirhe. siis jos vauvojen väli on alle 3vuotta :)

Tulee olemaan tasan kaksi vuotta, jos oon raskaana.

Mut toi mua sotkee, kun oon tehny nyt puoltavuotta puolta palkkaa ja sit oon kuitenkin elokuussa menossa täysipalkkaiseksi. Eli voidaanko mulla silti vielä katsoa tuon edellisen äp-rahan mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Tulee olemaan tasan kaksi vuotta, jos oon raskaana.

Mut toi mua sotkee, kun oon tehny nyt puoltavuotta puolta palkkaa ja sit oon kuitenkin elokuussa menossa täysipalkkaiseksi. Eli voidaanko mulla silti vielä katsoa tuon edellisen äp-rahan mukaan?

jos edellisen lapsen syntymän ja tulevan lapsen lasketun ajan välinen aika on alle 3v, voit saada edellisen päätöksen mukaan äitiyspäivärahan.

Yhteistyössä