Minkä merkkiseen autoon takapenkille kolme lastenistuinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Farmaria olisi hakusessa ja kolmelle lapselle pitäisi mahtua tuolit taakse. Eli turvakaukalo, turvaistuin selkä menosuuntaan ja istuinkoroke. Ongelmia tuntuu tulevan tuossa takapenkin leveydessä eli vaikka tuolit periaatteessa mahtuvat vierekkäin penkille, niin kun ovat vöissä, keskelle jää niin pieni tila ettei keskipenkin vyötä pysty käyttämään. Jää siis penkin alle se vyön vastakappale. Osaisko joku sanoa mihin autoon menisivät sopivasti?

Meillä oli vähä aika sitte tuo ongelma. Juuri mainitsemasi istuimet piti saada mahtumaan. Meillä meni auto vaihtoon silloin ja nuo kolme istuinta saatiin mahtumaan Ford Mondeon takapenkille (farmarimalli).Mutta sinnekään ei mahtuneet mitkä tahansa istuimet, meillä meni myös istuimet vaihtoon ja tilalle tuli Britaxin istuimet. En nyt malleja enää muista mutta ne oli kaikkein kapeimmat ja mahtuivat vieretysten. Kaukaloa ei saatu mahtumaan telakan kera joten jouduttiin tyytymää turvavöillä kiinnitettävään versioo.

Me testattiin tosi monta automerkkiä ja -mallia ja ainoat mihin istuimet saatiin mahtumaan oli Volvo V70 ja Ford MOndeo. Tosin me ei mitään tila-autoja testattu kun haluttiin normi farmariauto.

Meillä aikanaan oli Volvo 750:ssa takana kolme turvaistuinta... tai siis turvakaukalo, turvaistuin ja korokeistuin. Järjestystä en enää muista... oisko ollut niin, että turvaistuin oli keskellä ja reunoissa kaukalo ja koroke.

Meillä oli tässä tilanteessa Renault Megane Scenic (kait se näin kirjoitettiin). Ei ole mikään kovin kummoinen auto ajaa, mutta sisätiloilta ja varsinkin takapenkin osalta aivan loistava! Ja oli edullinenkin ;)

Nyt meillä takana koroke, turvavyöistuin ja selkä menosuuntaan oleva turvaistuin. Just vaihdoimme autoa, nämä penkit nyt siis Passatissa. Ja ihan hyvin mahtuvat sinnekin.

Noiten vöiten kanssa taitaa olla autossa kun autossa hiukan säätöä, ainakin kun laittaa kolme istuinta taakse.

Meillä oli tässä tilanteessa Renault Megane Scenic (kait se näin kirjoitettiin). Ei ole mikään kovin kummoinen auto ajaa, mutta sisätiloilta ja varsinkin takapenkin osalta aivan loistava! Ja oli edullinenkin ;)

Nyt meillä takana koroke, turvavyöistuin ja selkä menosuuntaan oleva turvaistuin. Just vaihdoimme autoa, nämä penkit nyt siis Passatissa. Ja ihan hyvin mahtuvat sinnekin.

Noiten vöiten kanssa taitaa olla autossa kun autossa hiukan säätöä, ainakin kun laittaa kolme istuinta taakse.

Niin joo Renaultilla ja Peugeotilla + Citroenilla voi olla jotain malleja joihin mahtuu. Meillä ranskalaisia ostetaan vaan grilliltä niin en huomannu mainita.

Mondeoon menee heittämällä.
Mulla on PT Cruiser ja hyvin mahtuu sinnekin Recaron Young Sport-istuin, Brion kaukalo jalustoineen ja ei mikään erityisen kapea turvavyöistuin.

Kaverin perheellä taitaa olla farmari mallin mondeo, jossa takapenkillä yksi turvakaukalo telakoineen, yksi selkä menosuuntaan istuin ja yksi turvavyöistuin.

Viimeksi muokattu:
V70 matkustamon mitta on ihan OK mutta eikö se ole yhtä kapea kuin muutkin 4,7...4,9 pitkät farkut

On, mutta kyllä mä oon V70 saanu ängettyä pari kertaa pakkotilanteessa kolme istuinta.
Kyllä ne sinne menee, mutta ehkä kuitenkin pidemmän päälle tilojen puolesta rationaalisin ratkaisu ois XC90, mutta se on saatanallisen kallis, eikä kovin kestävä.

On, mutta kyllä mä oon V70 saanu ängettyä pari kertaa pakkotilanteessa kolme istuinta.
Kyllä ne sinne menee, mutta ehkä kuitenkin pidemmän päälle tilojen puolesta rationaalisin ratkaisu ois XC90, mutta se on saatanallisen kallis, eikä kovin kestävä.

oot saanu pakkoraossa jotenkuten ängettyä ja sen pohjalta suosittelet?

Yhteistyössä