Minkä maalainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taasen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Turkkilainen.

Tunnen useammankin kurdin kanssa liitossa elävän, tai oikeastaan useampia kurdin kanssa eläneitä.

Saako udella, millaisia kurdit ovat puolisoina? Ei tietenkään voi yleistää, mutta kulttuurisia piirteitä, miten suhtautuu rahaan, lapsiin ym..?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saako udella, millaisia kurdit ovat puolisoina? Ei tietenkään voi yleistää, mutta kulttuurisia piirteitä, miten suhtautuu rahaan, lapsiin ym..?

Mun on sanottava, että mun kokemukset & kuulemat jutut ovat aika negatiivisia.

Perheväkivaltaa ulkomaalaisen puolison taholta kokeneet tuttuni ovat nimenomaan kurdin entisiä tai nykyisiä puolisoja. Myös naisen asema on aika huono, tai siis ajatusmaailma aataminaikainen: vaimon tehtävä on siivota, vaimo hoitakoon lapset, vaimo ei saa käydä baarissa, yms.

Kun asuin Turkissa, niin suurimmat ongelmat mitä mulla koskaan oli johtuivat nimenomaan kurdimiehistä, jotka kokivat oikeudekseen ahdistella yms. Sitä onneksi tapahtui hyvin vähän ottaen huomioon sen, että olin siellä monta vuotta. Toisaalta taas kaikkein hauskin ja mukavin tuntemani tapaus oli myös kurdi. Mieheni sukuun on naitu kurdeja, ei pahaa sanottavaa heistäkään.

Toisaalta taas tiedän onnellistakin perhe-elämää viettäviä kurdin vaimoja, mutta he eivät ole suomalaisia itsekään, vaan kurdeja/turkkilaisia ja ennenkaikkea islaminuskoisia.

Eli mun tuttavapiirissä kokemukset on aika ikäviä. Voi se onnistuakin, sitä en kiellä, mutta itse en uskaltaisi lähteä suhteeseen kurdin kanssa. Ei saisi yleistää ei, tiedän, sillä jokainen on oma yksilönsä. Perheen, suvun ja sen sellaisen vaikutus vaan tuntuu olevan kovin suuri nimenomaan kurdeilla. Perheelle lähetetään paljon rahaa, vaikkei oikeastaan olisi mistä lähettää (tämä ongelma on ihan jokaisella tietämälläni kurdin puolisolla).

(saa nähdä, milloin joku kurdin puoliso suuttuu, mutta mä en voi mitään sille että mun kokemukset on tällaisia)

Alkuperäinen kirjoittaja Sunshine:
turkin kurdi

Samoin minulla, eikä tähän mennessä ole kyllä eteen tullut yhtään sellaista ongelmaa joista ei oltais selvitty ihan ilman nyrkkejä sun muuta alistamista. Ollaan oltu naimisissa nyt reilut 10v.

Yhteistyössä