Minkä kokoisia 2-vuotiaita, entä vanhempien pituudet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyttöjen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyttöjen äiti"

Vieras
Minkä kokoisia 2-vuotiaita teillä muilla on? Meidän 2v tyttö on 83,8cm ja 10,1kg. Me vanhemmat äiti 168cm ja isä 183cm. Itse olin samanikäisenä reilusti isompi, isän mittoja ei ole ylhäällä.

Mietin tässä vaan noita pituusennustuksia kun nauratti terkkarin "ennustus" tyttömme aikuispituudesta että olis max 160cm pitkä. Itselläni sisko joka oli tyttäremme kokoinen 2v neuvolassa (itse olin siis paljon pidempi) ja nyt ollaan samanpituisia. Ei tuossa ennustuksessa mitään vikaa ole, 160cm on ihan hyvä pituus, mutta ei kai sitä tosiaan voi vielä tässä iässä mistään päätellä. Minulla on ystäviäkin jotka olivat ala-asteella pidempiä ja jäivät yläasteella lyhyemmiksi.

Käsittääkseni etenkin tyttöjen aikuispituutta on melko vaikea ennustaa, siihen kuitenkin vaikuttaa murrosiän aikataulukin. Itse olin pitkä lapsi ja minusta ennustettiin lähestulkoon 180 cm, aika kauaksi jäi ennusteesta :D Pikkusiskoni taas kasvoi pienenä, mutta on normaalimittainen aikuinen, 164 cm.

Minun tyttäreni oli 2-vuotisneuvolassa 98 cm pitkä a tuostahan tuli poituusennusteeksi melkoinen. Nyt hän on aikuinen - ja 186cm :) Itse olen 172cm ja isänsä 186cm

Tyttöni on n. 90+ senttinen ja 15 kiloinen. En löydä tähän hätään neuvolakorttia. Minä 171, tytön isä n. 190 senttinen.

Pituusennuste tytölle on siellä jossakin 177 suunnilla, eli aikalailla samaa kuin tätinsä isänpuolella.

tyttö oli 2v. 92cm ja 11,8kg,nyt 4v. neuvolassa 106cm ja 17,2kg,nyt neuvola täti ennusti et olis aikuisena pituus n.170cm,varmaan jotain niillä main onkin,äiti 168cm ja isä 180cm.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;27414409:
tyttö oli 2v. 92cm ja 11,8kg,nyt 4v. neuvolassa 106cm ja 17,2kg,nyt neuvola täti ennusti et olis aikuisena pituus n.170cm,varmaan jotain niillä main onkin,äiti 168cm ja isä 180cm.

... ja siis ennuste oli 2 veenä yli 180cm :).

Yhteistyössä