Minkä kokoisia 1½ vuotiaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Suunnittelen tässä kesävaatteiden ostoa. Vauva siis on vielä pieni, joulukuussa syntynyt, mutta kaverilla olis myynnissä aivan ihania kesävaatteita koossa 74-86, keskimäärin 80 senttisiä...

Meidän vauva ois sitten kesällä 2011 n. 1½ vuotias. Mahtuiskohan nuo vielä vai pitääkö olla 86/92 cm?

Aikaisemmat lapset on jo isompia, siksi en muista miten koot meni... :-) Isoja lapsia meillä ei ole ollut. Ei varsinkaan pitkiä, painoa saattaa olla ;-)

Nyt vauveli siis vajaa 2 kk, ja käytössä 56-60 cm vaatteet. Osa 62 cm on vielä reiluja, Lindexin bodeissa pituus alkaa olla kohta nafti...

Meillä on pieni tyttö 1v9kk, nyt käyttää vaatteita 80-86cm ja kesäksi olen haalinut 86cm kesävaatetta. Isompaa löytyy isosiskoltaan. Olikohan yhtään helppiä? :D

No mun tytsy on 1 ja puol vuotias ja käyttää just kokoja 74-86. On siro rakenteeltaan. Mutta jois sun vauva on vasta 2kk, et varmaan VOI tietää miten kasvaa. Voipi kasvaa ihan eri käyrillä kun sisaruksensa.

Mun 1v7kk tyttö käyttää jo osin 98cm vaatteita, pääasiassa 92cm. Sinuna en uskaltaisi ainakaan niitä kaikkein pienimpiä ostaa. 80cm on n. 1-vuotiaan koko ja 86cm 1½-vuotiaan.

Tyttö pian 1v6kk ja käyttää kokoa 86.
80cm vaatteetkin vielä kaapissa mutta pitäis alkaa karsimaan kun alkavat olemaan auttamattomasti liian pieniä.

Pari vaatetta kokoa 86-92 ja ovat kyllä vielä niin isoja että hihat ja lahkeet joutuu reilusti kääntämään.

Kyllä sanoisin että suurin osa 1,5vuotiasta käyttää 80cm tai 86cm vaatteita.

Kovati plusskäyräläinen esikoispoika oli 1,5vuotiaana 92cm/17kg, eli käyttii jo kokoa 98cm.

Nollakäyräläinen kuopuspoika oli 1,5vuotiaana 80,5cm/11,5kg, käyttii 80cm vaatteita

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Meidän poika oli 1½ vuotiaana reilu 85 cm pitkä.

Toinen oli jo 8kk neuvolassa 73 cm ja nyt 10kk iässä käytössä pääasiassa 80cm vaatteet.

Onko jotenkin tavatonta, kun ollaan 8 kk iässä 73 cm pitkiä?
Meillä ollaan 7 kk ja on nyt 71 cm pitkä ja mun ymmärtääkseni ihan normikäyrällä...

Alkuperäinen kirjoittaja hips:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Meidän poika oli 1½ vuotiaana reilu 85 cm pitkä.

Toinen oli jo 8kk neuvolassa 73 cm ja nyt 10kk iässä käytössä pääasiassa 80cm vaatteet.

Onko jotenkin tavatonta, kun ollaan 8 kk iässä 73 cm pitkiä?
Meillä ollaan 7 kk ja on nyt 71 cm pitkä ja mun ymmärtääkseni ihan normikäyrällä...

Tuskin tavatonta mutta eipä hälle saa hyvällä tahdollakaan tungettua 74 cm vaatteita enää 1½ iässä. Ja sitähän tässä aloittaja pohti, mahtuisiko 1½ vuotiaalle lapselle 74cm-86cm vaatteet.

Meidän poitsu on aika pieni ja kaponen, niin nyt ikää on 1v5kk ja käyttää 80cm vaatteita, 74cm on jo auttamatta pieniä, muutamaa lukuunottamatta, esim tutan 74cm yöpuku on vielä ihan sopiva, mutta ne onkin isoa kokoa.

Yhteistyössä