Minkä kokoisen välikausipuvun ja toppapuvun nyt ostasin kun lapsi on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt en osaa päättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt en osaa päättää

Vieras
nyt 96cm. Pitäs mieluusti mennä välikausipuku viel keväälläkin ja toppis tietty koko talven - oisko koko 98 vai 104??? Eihän voi tietää hujahtaako toi talvessa monta senttiä vaiko nou...kun outoa kyllä viime talven lassie toppahaalari on kokoa 92 ja ihan sopiva...miten toi vielä mahtua noin hyvin kun on neljä senttiä jo yli...silti lahkeetkin vielä pitkähköt...

Riippuu merkistä, mutta minä ostaisin ehkä 98cm toppiksen ja 104cm välikausipuvun. Mutta sillä merkillä on merkitystä, osalla on niukemmin mitoitettua mallistoa. Esim molo ja lenne on tickettiä niukempaa. Kyllä meidän 110cm lapselle menee 104cm ticketin vaatteet vielä hyvin päälle. villavaatteet eivät taida sinne kivasti mahtua vaan, joten seuraava koko käyttöön. Molosta taas 116cm.

No meillä kans tyttö käyttää yleisesti 86cm vaatteita, mutta talvihaalari 80cm on aivan hyvä täksi talveksi eikä ole edes mikään jämpti. Ulkovaatteet on yleisesti ottaen reilumpaa mitoitusta kuin sisävaatteet..niihin on lisätty vähän liikkumisvaraa ja villavaatevaraa.

Miks te ette käy nakeroittenne kanssa kaupassa sovittamassa vaatteita?Kun sovittaa niin löytyy ilman arpomista.Jos punnitset kahden koon välillä,sovita ja valitse reilumpi.So simple.
Terveisin äiti joka ei kysele nettipalstalta minkäkokoisia vaatteita lapseni pitäisi käyttää.

Miks te ette käy nakeroittenne kanssa kaupassa sovittamassa vaatteita?Kun sovittaa niin löytyy ilman arpomista.Jos punnitset kahden koon välillä,sovita ja valitse reilumpi.So simple.
Terveisin äiti joka ei kysele nettipalstalta minkäkokoisia vaatteita lapseni pitäisi käyttää.

No kun luulet olevasi noin täydellinen, niin opettele kirjoittamaan oikein. Sitten voit jeesustella myös sillä!
Toiset katsos tykkää nettishoppailla monesta eri syystä, voinet vain ihmetellä syitä...

En oo täydellinen,enkä jeesustele.En osta itsellenikään vaatteita sovittamatta,miksi lapselle?

Aina ei minullaKAAN ole lapsi mukana ja ostan osan netistä. Toki postimyynnin koon voi vaihtaa ja kaupassa tehdä avokaupan, mutta voihan siitä tulla vaivaa. Ymmärrän kyselyt koosta, toki kannattaisi vähän täsmentää kysymystä.

Tietty tämä ei ole rakettitiedettä ja suoraan ei voi sanoa täydellistä vastausta. Lapsiakin on eri kokoisia (toisilla voi olla erilaiset raajat tai mittasuhteet), joten riippuu siitä mistä roikkuu.

Viimeksi muokattu:
Meillä lapsella pituutta nyt n.98 cm, välikausipukuina on Jonathanin haalari 98cm ja PO.P:n 2-osainen + Lennen vk-housut, kaikki 104cm. Vk-haalari menee tämän syksyn, ensi keväänä on jo pieni, 2-osainen siinä ja siinä meneekö vielä keväällä, riippuu miten paljon kasvaa talven aikana. Talvihaalari on 104cm Minymo, siinä juuri sopivasti kasvunvaraa, lisäksi Lindex Fix 2-osainen toppapuku myös 104cm. Haalareiden ja pukujen mitoitukset tosiaan vaihtelevat melko lailla kuten Nalkuttaja ylempänä sanoi, melkein menisin lapsen kanssa sovittamaan ellei haalareiden mittoja ole saatavilla.

Aina ei minulla ole lapsi mukana ja ostan osan netistä. Toki postimyynnin koon voi vaihtaa ja kaupassa tehdä avokaupan, mutta voihan siitä tulla vaivaa.

Tietty tämä ei ole rakettitiedettä ja suoraan ei voi sanoa täydellistä vastausta. Lapsiakin on eri kokoisia (toisilla voi olla erilaiset raajat tai mittasuhteet), joten riippuu siitä mistä roikkuu.

Miks sä et alunperin jo tehnyt aloitusta mustana? ;)

Miks sä et alunperin jo tehnyt aloitusta mustana? ;)

Ei tämä ole minun aloitukseni. mä osaan ostaa vaatteet ilman neuvoja. Totesin vain että kyllä lapselle voi ostaa vaatteet ilman sovitusta, toisaalta ymmärrän että kysyy neuvoja jos uutta merkkiä valitsee. Oon varmaan joskus kysynyt molon mitoituksesta neuvoja.

Pitääkö korjata vastausta, jos noin epäilyttää?

Ei tämä ole minun aloitukseni. mä osaan ostaa vaatteet ilman neuvoja. Totesin vain että kyllä lapselle voi ostaa vaatteet ilman sovitusta, toisaalta ymmärrän että kysyy neuvoja jos uutta merkkiä valitsee. Oon varmaan joskus kysynyt molon mitoituksesta neuvoja.

Pitääkö korjata vastausta, jos noin epäilyttää?

Sori sori tää vastaus lipsahti väärään ketjuun.Ei siis liity suhun mitenkään!

Mä ostaisin 110 välikausipuvun, jos lapsi on jo 96 cm. Menee vielä sitten ensi vuonnakin kunnolla. Toppapuvun ostaisin 104 cm.

Meillä lapsi 93 senttiä ja toppahaalari on 98 cm ja ensi vuodeksi odottaa 104 senttinen välikausipuku. Eikös nuo lapset kasva jotain 5-10 senttiä vuodessa. Meillä on jotain 10 sentin luokkaa kasvanut.

On tää palsta..."mä osaan ostaa ilman neuvojakin" voi v'ttu mitä sakkia. Eikö tää oo keskustelupalsta jossa saa aloitta ihan mitä tahtoo - pakko ei oo vastata jos ei osaa vastata!!!
Varmaan jokainen OSAA ostaa puvun mutta saa kai kysellä ja miettiä noita kokoja.
Mä olen huomannut että lassiella on reilu mitoitus mutta esin reimalla on enemmän kohdillaan että 98 on 98cm pitkälle sopiva. Lassiella 98 on paljon isompi eli saattaa jopa olla 96cm pitkälle lapselle reilusti kääntövaraa eli liian iso alkuun.

Mittasinpa huvikseni Lassien puvut jotka meillä löytyy kokoja 92cm ja 104cm. Kun ne laittaa päällekkäin niin pari senttiä pidempi hihoista ja lahkeista on tuo isompi. Mutta kun laittaa päälle tytölle n. 98cm niin 92 just menee ja tuo isompi niin iso että uppoaa sinne kokonaan ;) joten...?

Yhteistyössä