Minkä kokoisen talvipussukan ostaisit tulevalle maalisvauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Olen katsellut Kappahlista tulevalle vauvalle talvihaalaria, vai miksikä niitä nyt sanotaankaan. Siellä on yksi tosi sievä, sopivan lämpöisen oloinen "pussukka" jossa on kuitenkin reiät kaukalon vöille.

Pohdintaa on vaan aiheuttanut puvun koko. Moni sanoo, että ostaisi kokoa 62. Itse olen ajatellut kokoa 56. Eihän se vauva, mikäli normaalimittaisena syntyy, ehdi kasvaa koko sinä aikana minä talvipukua keväällä tarvitsee, tuohon kokoon 62... Ja jos vauva sattuukin olemaan harvinaisen suuri, ei 25e ostos ole ollut niin suuri, että kovasti harmittaisi. Ja tuntuisi hassulta ostaa puku, joka on koko käytön ajan hieman liian suuri. Varsinkin sitten jos syntyy pieni vauva.

Mahtuuko tuohon 56 tarvittaessa villapukua yms? Pienen kanssa ei kuitenkaan alussa edes ulkoilla kylmillä ilmoilla, vaan vaatetus on varmaan enemmän autoilua yms. varten.

Noh, meillä odotellaan siis esikoista. Miten muut tekisitte?

Minä en varmaan maalisvauvalle enää toppapukua tai pussukkaa ostaisi, vaan jonkun paksun fleecepuvun. Jos olet ottanut äitiyspakkauksen, niin siinähän on se makuupussi, joka riittää sen fleecepuvun kanssa hyvin.

En ota äitiyspakkausta, mutta mulla on kyllä se makuupussi. Tuo pussukka jota olen katsellut, ei ole "toppapuku" vaan pikemminkin sellaisen fleecentyylinen, ehkä ihan hiukan paksumpana. Siksi meille on tulossa myös villavaatteet, ihan siltä varalta, että kylmien ilmojen koittaessa tarvitaan lisää lämpöä.

Mä en myöskään ostaisi maalisvauvalle toppapukua. Helposti maaliskuussa ei vielä pahemmin käydä ulkona, autoillessa toppapuku on helposti liian kuuma. Huhtikuussa sitten alkaa ilmat olemaan jo lämpimämmät. Jos ihan pohjoisessa asutte, niin sitten voi olla eri.

[QUOTE="vieras";22018553]Onpas jotkut aikaisessa :D[/QUOTE]

Aion olla ihan ylpeästi innolla esikoistaan odotteleva, tuleva äiti :D Ja aion hypistellä paljon vauvanvaatteita, pohtia mitä aion ostaa ja jopa ostella jotain "ihan liian aikaisin". Odotus on osa iloa :)

Asumme pohjoisessa. Oli viime keväänäkin melko kylmiä kelejä tuohon aikaan...

Osta vaan se 56. Minusta oli tosi ärsyttävää pukea vauvalle liian isoa haalaria. Minullakin on maalisvauva ja TODELLAKIN tarvitsin sille talvihaalarin. Asun Oulunläänissä.

[QUOTE="vieras";22018693]Osta vaan se 56. Minusta oli tosi ärsyttävää pukea vauvalle liian isoa haalaria. Minullakin on maalisvauva ja TODELLAKIN tarvitsin sille talvihaalarin. Asun Oulunläänissä.[/QUOTE]

Eli samalla alueella meidän kanssa :) Melko reilujahan nuo 56:kin tuntuvat olevan.

Meilllä maalisvauva, jolla oli kanssa karvapuku kokoa 56. hyvänkokoinnen oli, vaikka koolla 50 olis pärjännyt myös. Tiedän kyllä monta monituista vauvaa jotka ei olis pärjänneet tuolla 56:llakaan. Jos siis odotat keskiarvo tai suurempaa, erityisesti poikaa niin voi tulla 62kin kyseeseen.

Meillä oli karvapuku usein käytössä vielä toukokuussa. Ei tarvinnut olla kuin ohuet sisävaatteet alla kun mentiin esim. kauppaan. Nukkumassa pärjäsi hyvin tuolla karvapuvulla äp:n makuupussissa.

Eli loppujen lopuksi, sopivaa kokoa ei voi ennalta tietää. Eihän ne kokoarviotkaan aina päde. Ostan ehkä tuon pienemmän, käytetään mikä käytetään ja tarvittaessa ostan uuden isomman. Ainahan sen pienen voi myydä eteenpäin.

Kyllä sillä 56 cm toppapuvulla varmaan hyvin pärjää maalis-huhtikuun. Ja tuolla pohjosessa ehkä vielä toukokuussakin voi olla toppapuku tarpeen kevyiden sisävaatteiden päällä.

Meillä tammikuussakin syntynyt pärjäsi 56 cm puvulla, sama puku jäi sitten vähän naftiksi marraskuussa syntyneelle, mutta meni lopputalvenkin. Minä hankkisin autoilua varten sen kaukalopussin, on näppärä kun saa pois sisällä vaikka vauva nukkuu kaukalossa.

[QUOTE="vieras";22019284]Meillä tammikuussakin syntynyt pärjäsi 56 cm puvulla, sama puku jäi sitten vähän naftiksi marraskuussa syntyneelle, mutta meni lopputalvenkin. Minä hankkisin autoilua varten sen kaukalopussin, on näppärä kun saa pois sisällä vaikka vauva nukkuu kaukalossa.[/QUOTE]

Toi on just sellanen pussi, tosin hihoilla :) Mutta vauvan saa siis nostettua siihen näppärästi ja pussukan edessä olevan leveän "läpän" saa helposti auki jos haluaa antaa vauvan jatkaa uniaan kaukalossa. Ja sama pussukka menee sitten muutenkin ulkovaatteena.

Kiitos kokemuksista!!

Yhteistyössä