Minkä kokoinen polkupyörä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mene pyöräkauppaan, niin saat asiantuntijan mielipiteen mikä on sopiva. Vaihtoehtoja kannattaa käydä katselemassa, vaikka lopulta ostaisikin markettipyörän tai vaikka käytetyn huutonetistä

osaako ajaa ilman apupyöriä? jos ei niin 16 tuumainen on parempi, niin yltää jalat maahan kun harjoittelee. 24 tuumainen saattais kyllä olla liian iso vielä..meillä 6 ½ vuotiaalla pojalla vielä 16 tuumainen. en ajatellut nyt ostaa isompaa.

ainakin olen löytänyt pyöräliikkeen sivuilta kokoluokitukset, joiden mukaan 24" on 8-12 vuotiaille. 5-7 vuotiaille suositellaan 16" :sta. Ja näillä koko suosituksilla on meidän tytöillä pyörät, ja ovat juuri sopivan kokoiset.
Ap:lle...nuorempi meillä myös 5 v, ja aika lailla saman pituinen kuin sinun lapsesi ja hänellä nyt tänä keväänä otettu kuuri käyttöön 16" :nen , ja on sopiva :)

Malleissakin voi olla eroa, lisäksi lapsen pituus ei kerro kaikkea. Onko mahdollista kokeilla ja katsoa voiko pyörän säätää kunnolliseksi. Pienemmällä on helpompi ajaa - satulaa ja ohjaustankoa voi nostaa.

ihan omasta kokemuksesta tämän totean, mulla on pitkät jalat ja lyhyt selkä - kaikki pyörät ja runkokoot eivät sovi minulle.

Yhteistyössä