Minkä ikäset teillä osaa jo kellon?

typyjen äippä

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
1 684
0
36
Mulla tuo tokaluokkalainen ei vielä osaa. Aloin miettiin et opetetaanko sitä koulussa? Ite olen yrittänyt opettaa mut molemmilla on samanlaiset hermot ettei siitä oikein tuu mitään :whistle:
Kyl se tietää et klo17 alkaa lastarit ja 7.55 muumi :D

Ekaluokkalainen osaa kattoa paljonko kello on mutta ei taas tajua digitaalisesta (?) kellosta mitään: eli jos jossain näkyy, että 16.47 niin ei tajua paljon kello on mutta tavallisesta kellosta osaa sen katsoa.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Ekaluokkalainen osaa kattoa paljonko kello on mutta ei taas tajua digitaalisesta (?) kellosta mitään: eli jos jossain näkyy, että 16.47 niin ei tajua paljon kello on mutta tavallisesta kellosta osaa sen katsoa.

Mä olen kohta 32, enkä tajua digitaalisesta mitään. Aina joutuu oikein ajattelemaan ja laskeskelemaan, että paljonkos tuo kello nyt sitten "oikeesti" on!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:

meillä tas opettelee kumpaakin tarkentaa et esim 12.45 onko se 15 vaille yksi
ja osaa suurin piirtein
siis ekalla poika on

Ei vielä ihan täysin osaa tokaluokkalainen, ja minusta koulussa kelloa ei paljon edes harjoitella, kaipa siellä odotetaan että vanhemmat opettavat lapselle kellon tuntemista, joo ja olen kyllä opettanutkin =)

Meillä 3,5 vuotias osaa kellon... on ollut siitä niin kovin kiinnostunut. Katsoo itse kellosta, että kohta pitää lähteä päiväkotiin kun kello on kohta kahdeksan ja illalla että kohta on nukkumaanmenoaika.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Meillä 3,5 vuotias osaa kellon... on ollut siitä niin kovin kiinnostunut. Katsoo itse kellosta, että kohta pitää lähteä päiväkotiin kun kello on kohta kahdeksan ja illalla että kohta on nukkumaanmenoaika.

Vielä sen verran, että koulussa matikassa on ekalla luokalla kellon opettelua ja sitä kerrataan sitten tokalla ja kolmannella luokalla.