Minkä ikäiset teillä katsoo salkkareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän 6-vuotias sanoi, että kaikki eskarikaverit saa katsoa! :o Ainakin tytöt siis. Miks helvetissä saa ton ikäiset LAPSET katsoa ohjelmaa, jossa petetään, käytetään huumeita, ammutaan jne.?

meil ovat kattoneet pienestä pitäen.... eihän se ole todellista.... elämää vaan ruudun sisältä katottuna kärjistettynä mutta millaisisa lapsista tulee jos ne kasvatetaan pullossa??? juu ja tytöt nyt kolmosella ja nelosella eivätkä ole mitenkään häiriintyneet....

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
meil ovat kattoneet pienestä pitäen.... eihän se ole todellista.... elämää vaan ruudun sisältä katottuna kärjistettynä mutta millaisisa lapsista tulee jos ne kasvatetaan pullossa??? juu ja tytöt nyt kolmosella ja nelosella eivätkä ole mitenkään häiriintyneet....

No ei ole todellista ei, mutta luulet että pieni lapsi osaa sisäistää ne asiat samanlailla kuin aikuinen? Ei lapsi sitä tajua, että ne vaan näyttelee. Ei se ole pullossa kasvattamista jos ei halua lapsensa näkevän elämän ääripäitä suoraan nenän edessä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Minä ja mun 4v tyttöni =)

Miksi? Olis kiva kuulla myös perusteluita, että miksi annatte noin pienen katsoa sitä ohjelmaa?

Okei toisinaan, mutta aika harvoin menee överiksi ja silloin keksin tytölle muuta puuhaa. Eikä se oikeesti oo innostunut sarjasta niinku mä :D Joskus vaan pötköttelee mun vieressä. Tyttö ei ehkä ihan ymmärrä esim. Joonatanilla ollutta pilleriongelmaa tai että sillä edes oli.. mutta jos näyttäis kummastuneelta/kysyis asiasta jotain niin voisin aivan hyvin selittää tytölle että on olemassa kaikenlaisia aineita joihin ei saa koskea, niistä ei välttämättä pääse eroon ja voi käydä todella huonosti jne jne.. Mutta en usko et vajaa 4v:lle vielä edes tarvii. Mieluummin annan tyttöni katsoa salkkareita kuin esim.pokemonia tai muuta väkivaltaa minkä taas monet vanhemmat hyväksyvät koska se on "lastenohjelma".

Minä ja mun 4v tyttöni =)

Miksi? Olis kiva kuulla myös perusteluita, että miksi annatte noin pienen katsoa sitä ohjelmaa?

Okei toisinaan, mutta aika harvoin menee överiksi ja silloin keksin tytölle muuta puuhaa. Eikä se oikeesti oo innostunut sarjasta niinku mä :D Joskus vaan pötköttelee mun vieressä. Tyttö ei ehkä ihan ymmärrä esim. Joonatanilla ollutta pilleriongelmaa tai että sillä edes oli.. mutta jos näyttäis kummastuneelta/kysyis asiasta jotain niin voisin aivan hyvin selittää tytölle että on olemassa kaikenlaisia aineita joihin ei saa koskea, niistä ei välttämättä pääse eroon ja voi käydä todella huonosti jne jne.. Mutta en usko et vajaa 4v:lle vielä edes tarvii. Mieluummin annan tyttöni katsoa salkkareita kuin esim.pokemonia tai muuta väkivaltaa minkä taas monet vanhemmat hyväksyvät koska se on "lastenohjelma".

Näinpä juuri! Kuinkas moni äiti on katsonut niitä "lastenohjelmia" mitä aamusin tulee??? Sieltä tulee kuule paljon sellaista piirrettyä tavaraa, mitä ei ainakaan alle kouluikäisen pitäisi katsoa...

Salkkarit ei kuitenkaan ole luokiteltu lastenohjelmaksi.

Ja niinhän sitä luulee, ettei lapsi tajua tai kuuntele. Niistä aineista ja pillereistä voi ja pitääkin puhua kyllä muutenkin, eikä levittää koko elämän kirjoa pienen silmien eteen. Ja että äiti vielä tykkää katsoa sitä.

minä ja 1,5v tyttö satunnaisesti. Mutta kohta alkaa salkkarit olla kiellettyjä myös lapselta. Lähempänä kahta ikävuotta viimeistää, kun alkaa muutenkin telkkari kiinostamaan. Nyt ei jaksa edes keskittyä, saattaa juuri ja juuri alkutunnarin kattoo.

Salkkarit ei kuitenkaan ole luokiteltu lastenohjelmaksi.

Ja niinhän sitä luulee, ettei lapsi tajua tai kuuntele. Niistä aineista ja pillereistä voi ja pitääkin puhua kyllä muutenkin, eikä levittää koko elämän kirjoa pienen silmien eteen. Ja että äiti vielä tykkää katsoa sitä.

Juu tykkää ja jokaisen jakson katsoneena voin sanoa ettei se oikeasti ole niin paha. =) Paljon pahempia on monet esim.viikonloppuisin tulevat piirretyt.. Tappelua ja väkivaltaa jne.. ja ne jutut.. Ja sit joku ihan vaan vaikka madagaskar 2.. Te keneltä löytyy se ni koittakaapas kuunnella...

Niin ja mä en ole koskaan luottanut noihin luokitteluihin. =)

Blondi tuli taloon ja Ihmeidentekijät olivat kumpikin samanlaisia "roskasarjoja" mutta en muista että niistä olisi syntynyt koskaan niin suurta haloota mitä salkkarit on aiheuttanut? Ja samat juonenkäänteet niissä pyöri.

Katsokaapa tätä:
http://www.youtube.com/watch?v=oXZrrCqr-DE

Viinaa missulle, parisuhdekiemuroita ja lapset leikkii tulella. Tuohon verrattuna salkut on asiallisempi kuin ajankohtainen kakkonen.

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:

Annahan jonkun ulkopuolisen arvioida tuo "häiriintymisen" aste... Eräs luokanopettaja sanoi, että osa luokkansa tytöistä alkoi tokan syksyllä puhua äksysti ja rähisten joka asiaan kuin kunnon pikku drama queenit ikään. Kävi ilmi, että nuo likat tuijottivat salkkareita joka päivä ja sieltä opittiin tiuskimismaneerit. Vanhemmat laittoivat sarjan pannaan ja käytös normalisoitui nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän 6-vuotias sanoi, että kaikki eskarikaverit saa katsoa! :o Ainakin tytöt siis. Miks helvetissä saa ton ikäiset LAPSET katsoa ohjelmaa, jossa petetään, käytetään huumeita, ammutaan jne.?

Meidän 7v ja 8v se ei edes kiinnosta.

meidän 2,3,5,7 vuotiaa.toi salkkarit on niihin tappele tapapiirrettyihin mitä tulee telkkarista nykyään tuutin täydeltä.
ja esim kakkosen pasila voi jessus mitä kielenkäyttöä oli ja kuinkas moni sitä näytti lapsilleen ja minut haukuttiin alimpaan helvettiin kun täällä erehtyin sitä päivitteleen miten tuollaista näytetään 2-3 aikaa päivällä kun kirotaan tuutin täydeltä siinä yms

En anna lasten katsoa salkkareita, vaikka ei meillä sitä muutenkaan katsota. Seuraan myös minkälaiset lastenohjelmat ovat sopivia 5- ja 3-vuotiaille. Pokemonia tai muita typeriä meillä ei lapset saa katsoa.

Meidän lapset osaavat jo itse sanoa, milloin tulee sellainen lasten ohjelma, jota he eivät saa eivätkä kyllä tykkääkään katsoa. Ovat liian väkivaltaisia tai muuten pelottavia.

Yhteistyössä