Minkä ikäiset lapset teillä saa olla tietsikalla pelaamassa/kattomassa lastenohjelmia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä, minkä ikäisenä saavat, mutta 3- ja 5-vuotias eivät ole vielä koneeseen koskeneetkaan. On heillä omat lasten läppärit kyllä, mutta niilläkin pelavat hyvin harvoin.

Meidän, pian 5 vuotias poikamme osaa käyttää niin läppärin, kuin pöytäkoneen hiirtä täysin. Tämä taito mahdollistaa mm. pikku-kakkosen laadukkaiden pelien pelaamisen, papunetin mainion sivuston käytön ja vanhempien valitsemat laadukkaat pelit. Hän on kehittynyt taidoissaan valtavasti, enkä näe mitä haittaa päivittäisessä, kuitenkin rajoitetun aikaisessa pelaamisessa on.

4-vuotias pelaa välillä pikkukakkosta, yleensä Hertan maailmaa.
Mun mielestä erittäin herttainen peli :D

Toki olen myös laittanut pöytäkoneelle (kun näyttö on kuin telkkari) joskus jotain lastenohjelmia tai leffoja pyörimään.

3,5-v. kuuntelee lastenlauluja netistä. Hän osaa itse laittaa hirellä play nappulan päälle. Isompo on aloittanut saman ikäisenä satunnaisesti. Yli 5-vuotiaana on ollut itetokoneella useammin, n. kolme tuntia viikossa yhteensä. Mutta vain vanhempien valitsemia laadukkaita nettisivuja ja cd-rom pelejä. Tuttava perheessä alle kouluikäiset ovat lähes koko ajan tietokoneella ja pelaavat sotaisia ja muutoin vauhdikkaita pelejä. Meidän koneelle on laitettu myös salasana, ettei lapsi pääse nettiin lupaa kysymättä.

Yhteistyössä