Minkä ikäisenä? (Vessa-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on 3,5v poika ja on pöntöllä käynyt vajaan vuoden verran. Kakan tekee pottaan ja jos ei ole pottaa, niin pönttöön sitten. Pyyhkimään huutelee vielä.

meillä poika käy yhtälailla pötöllä kuin potulla. ainoo ero et pöntöllä ei istu mut potalle istuu. tätä aiemmin ei oikeinn pottailu sujunut. nyt ikää 3.5v
pyyhkimistä ei oo vielä kun kakkaa edelleen sine housuihinsa teen mä mitä vaan.... :snotty:

meillä poika oppi ensin pytylle jostain syystä ei potalle tykännyt mennä.Noh se oli siinä jotain 2,5 ja nyt on 4v ja pyyhkiin pyytää kyllä.Itsekin yrittää ensin mutta äiti sitten vielä pyyhkii uudestaan eli harjoitellaan.

meillä poika 3v alko ensin käymään pöntöllä, kävi siinä pari kuukautta ja tajus vasta sitten että vieressähän on pottakin... pissalla käy aina pöntöllä ja kakalla potalla, en tiedä miksi näin

Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Asiasta ohi, mutta meidän poika 1 v osas ainakin aamulla pyyhkiä kakkapyllynsä sujuvasti vessan seinään.. :x :snotty: :kieh:

anteeks mut :laugh:

No juu kyhän se nyt jo naurattaa. mutta ei ollu kiva kun oikein hiertämällä hankas paskarannut sinne seinään... :headwall: :headwall: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vihree:
Vielä lisäkysymys. Minkä ikäisenä lapset osaavat pyytää vessaan ilman, että vanhempi kysyy tarvitseeko mennä?

meillä vasta opettelee tätäkin....nyt on viikon verran ollu tälläsiäkin ylläreitä että oikein pyytää sinne.... :o

Meidän 2v5kk käy pöntöllä kyllä itse pienentäjän kanssa mutta äiti joutuu vielä pesemään pyllyn. Ja parempi niin, kyllähän tuo haluais itse pyhkiä mut puhtaampaa tulee ku äiti tekee sen.

Vielä lisäkysymys. Minkä ikäisenä lapset osaavat pyytää vessaan ilman, että vanhempi kysyy tarvitseeko mennä?

ÖÖ ehkä meidän lapsen on olleet sen verran isoja 2,5v kun kuivaksi oppivat, joten ihan itse he potalle menivät alusta asti. Enemminkin niinpäin, että jos erehdyin kysymään, niin varma vastaus oli ei pissata.

Vaihtelee yksilöllisesti. Silloin kun lapsi on oikeasti oppinut kuivaksi, osaa hän myös itse tahtoa vessaan ilman kyselyitä.

Meillä alko käydä tossa n.3 vuotiaana pöntöllä. Eikä kummaltakaan muksulta oo tarvinnu kysy millon pitää mennä, vaan ne on joko ite sanoneet tai vaan menneet vessaan.

Yhteistyössä