minkä ikäisenä tutti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Martza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Martza

Jäsen
01.08.2005
738
0
16
siinä se kysymys. meiän poitsu nyt reilu viikon vasta mut selvästi välillä pitää tuota tissiä tuttinakin.... en muista miten esikoinen sai tutin ja keskimmäinen ei koskaan käyttänyt :)

Oisko ollut 1kk ikäinen, kun ruvettiin antamaan tuttia tai oikeastaan silloin imemisen tarve lisääntyi ja annettiin neidille tutti. Alussa ei tarvinnut mihinkään vaivaan, mutta sitten vähitellen unille mentäessä tms. Osaa onneksi sylkeä nykyisin pois, jos ei huoli. Ikää 3,5 kk.

En muista minkä ikäisenä annoin ekan kerran tutin, mutta sitten kun pojan imuote oli jo hyvä eikä sitä häirinnyt. Kolme kuisena sitten päätti, että on jo niin iso poika ettei tuttia tartte :|

Minulla on puolen vuoden kokemus vauvanhoidosta. Meillä ei käytetä tuttia. Jos vauva itkee, otan sen syliin, jos se herää yöllä, otan sen viereen. Aina on rauhoittunut. Voisiko joku kertoa miksi tuttia käytetään? Minusta se on turhuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Meillä kaikilla kolmella pojalla ollut tutti laitokselta lähtien =)

Komppaus, sekä meillä vielä tällä neljännellä tytöllä =)

Näin meilläkin :D Tosin kukaan muu esikoisen ja tän nuorimman lisäksi ei niitä suostunut syömään kun vain hetken aikaa

meillä ei kumpikaan tytöistä ole tuttia eikä tuttipulloa huolinut.
imemisen tarve vähentynyt ihan omaan tahtiin ja nyt jo 5kk tytöllä on tissin syönti vähentynyt kiinteiden myötä.
alkuun on hyvä välttää tuttia siksi että saa kanavoitua imemisen tarpeen maidonnostatukseen.enkä kyllä ole kuullut että "turhasta" tissin syönnistä olisi haittaa...itse olin esikoiselle välillä huvitutti mutta aikansa kutakin :)
Itsestä vaan on olu niin helppoa kun ei ole tarvinnut tutista vieroittaa

Alkuperäinen kirjoittaja upa:
Minulla on puolen vuoden kokemus vauvanhoidosta. Meillä ei käytetä tuttia. Jos vauva itkee, otan sen syliin, jos se herää yöllä, otan sen viereen. Aina on rauhoittunut. Voisiko joku kertoa miksi tuttia käytetään? Minusta se on turhuutta.

Mulla on aika monen vuoden kokemus lasten hoidosta (5 lasta), toisilla meidän lapsista on ollut tutti, toisilla ei. Kaikki lapset ei rauhoitu pelkästään syliin ottamalla vaan imemisen tarve on suuri, sitten roikutaan tissillä ja syödään liikaa, josta seuraa pulauttelua, vatsanpuruja jne. Silloin tutti voi olla parempi vaihtoehto
;)

tämä on mulla kolmas lapsi, ja keskimmäinen vasta 1v3kk ja myös mun "vauvani" vielä, en siis halua toimia vain tuttina vauvalle että olisi muillekin aikaa.... imetyksestä toki nautin ja syödä saa niin paljon kun napa vetää. ja mielestäni se,että imee jatkuvasti tissiä vaikkei nälkäänsä, ei ole välttämättä hyvä vaan aiheuttaa myös mahavaivoja. keskimmäinen meillä ei ole tuttia myöskään syönyt, esikoinen (täyttää 6) söi nukahtaessaan ja 1v otin tutin pois..

Sellaista vielä kysyisin teiltä kokeneemmilta äideiltä, onko tissistä vieroittaminen vaikeampaa kun ei ole tuttia käytössä? Pitäähän siitä tutistakin vieroittua. Minulle huudetaan toiseen korvaan, että anna sille tutti ja toiseen että älä anna. Yritän vain hoitaa lastani niinhyvin kuin osaan.

Alkuperäinen kirjoittaja upa:
Sellaista vielä kysyisin teiltä kokeneemmilta äideiltä, onko tissistä vieroittaminen vaikeampaa kun ei ole tuttia käytössä? Pitäähän siitä tutistakin vieroittua. Minulle huudetaan toiseen korvaan, että anna sille tutti ja toiseen että älä anna. Yritän vain hoitaa lastani niinhyvin kuin osaan.

En usko että on sen vaikeampaa vieroittaa tissistä ilman tuttia. Meillä ei ole kukaan kolmesta imenyt tuttia (eivät ole halunneet) ja tissistä vieroitus onnistui n. 1 vuorokaudessa noilla kahdella ekalla muksulla. Kolmosta vielä imetän. Luulen, että se tutista vieroitus vasta vaikeaa voikin olla.

Esikoinen ei ikinä syönyt tuttia, keskimmäisellä ja kuopuksella tutit olleet synnäriltä asti. Keskimmäisen vieroitin päivätutista helmikuussa 1v8kk iässä ja kivuttomasti kävi.

Yhteistyössä