Minkä ikäisenä teillä tytöt alkoivat itse haluta päättää mitä pukevat päälleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin tyttö kuin poika on jo pari vuotiaina alkaneet tuoda omaa mieltymystään esille. Ja kyllä heidän kanssaan neuvoteltiin. Välillä on joutunut kieltämään joitakin vaatteita. Ja kerran tyttö on kerännyt rahat saadakseen villatakin jonka halusi...(itse en suostunut maksamaan sitä)

Oliskohan ollut 5v tyttö kun sai hirveitä itkuraivareita aamusin kun pk:hon piti lähteä että " mä haluan hameen" " mä olen ruma housuissa" "kaikki nauraa mulle jos mulla housut". Aika usein hällä onkin hame, mutta järkeä käyttäen sekin.

joku 4-v tais olla ikä ja kyl ne siitä lähtien on sanoneet painavan mielipiteen... mie vaan ohjannu tarvittaessa.... nyt ovat vuoden verran suunnilleen itte ostaneet vaatteensa kaupasta (kesällä 10 ja 11-v)

kokonaan itse sitten kun on järkeä niin paljon että osaa ulokona olevan ilman mukaan pukea eli meillä 6v. vaate vaihtoehdoista olen antanut valita heti osaa esim. minkä paidan laittaa kahdesta vaihtoehdosta...

no pian 9v tyttö ei vieläkään ole isommin kiinnostunut, tykkää kaikesta mitä äiti hankkii :D mutta toinen, pian 5v käyttäisi vain hameita, ja jos mahdollista niin niistäkin vain puolikkaita hameita :D "äiti, voidaanko tänään laittaa sellainen puolikas hame..?" :D mutta, periksi en kyllä anna, ja kaikkia vaatekaapin osia käytellään :D

Esikoinen noin 5-vuotiaana, mutta hän kyllä suostuu helposti minunkin ehdotukseeni.

Keskimmäinen parivuotiaana, hirveät raivarit sai jos hänen vaaleanpunainen Bamse-takkinsa oli pesussa ja piti laittaa joku toinen. Nyt 3,5-vuotiaana kiukuttelee vaatteista ihan jatkuvasti.

Keskimmäiselle annan vaihtoehtoja, joista valita, esikoinen saa päättää aika pitkälti itse. Hän suostuu kyllä vaihtamaankin jonkin vaatekappaleen, jos on jotenkin epäsopiva tilanteeseen tai tulee ihan hirveä väriyhdistelmä :)

Meillä nyt alkaa hieman kuulua natinaa, jos vaatteessa on harmaata tai ruskeaa (kakanväristä). Tämä vain päiväkotipäivinä, kun isommat tytöt on sanoneet, ettei ko.väreihin sovi sonnustautua.

Tyttö nyt 5v.

Meillä alkoi n.1.5vuotiaana kiukuttelemaan, jos ei ollut mieleiset vaatteet. Nyt on 1.9v. ja sama jatkuu, jos ei vaate, minkä äiti valinnut miellytä. Ilmoittaa, ettei halua jotain tiettyä vaatetta tai haluaa juuri jonkun toisen vaatteen. Nyt järjestelin uudelleen vaatekaappia ja ajattelin alkaa antamaan kaksi vaihtoehtoa, mistä puetaan, jos menee hankálaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Meillä nyt alkaa hieman kuulua natinaa, jos vaatteessa on harmaata tai ruskeaa (kakanväristä). Tämä vain päiväkotipäivinä, kun isommat tytöt on sanoneet, ettei ko.väreihin sovi sonnustautua.

Tyttö nyt 5v.

Ja miellä tuo reilu4v ihan hulluna ruskeaan. Valitsi sen värisen vk puvunkin :D

Yhteistyössä