Minkä ikäisenä teillä lapset oppinut niistämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkaja-aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkaja-aino

Vieras
Siis tietysti ensin niin, että aikuinen pitää paperia. Tarkoitan nyt siis lähinnä sitä, että osaa itse puhaltaa nenästä sen rään siihen paperiin...
Meillä tuo 1v5kk niistää jo, ja ystäväni ihmetteli, että ompa aikaisin oppinut...

1 v. ja itse paperiin niistää. Meillä on kovasti ollut aina tuota räkää kun on allergioita jne. Puhaltamaan (siis kunnolla, soittelee huuliharppua) oppi samoihin aikoihin.

ohhoh. Oppivatko joidenkin lapset niistämään 1-veenä. En ole varma tajusivatko nuo meidän muksut hommaa kunnolla edes 4-vuotiaana.
Nyt ovat koulussa ja kyllä ne ihan kiitettäviä pääasiassa saavat, kai kaikki eivät sitten ole käytännön ihmisiä. en tiedä. jossain eskari-ikäisinä ehkä luulen hiffanneen niistämisen.

Mä muistan siitä että 1 v. synttäreillä osasi puhaltaa kynttilän ja oli sitä ennen oppinut niistämään ja se helpotti suuresti kun oli flunssia (ei valunut räkä jatkuvasti suuhun). Nyt pojalla ikää 3 v. ja osaa esim. kurlata, hyppiä yhdellä jalalla (4-5 hyppyä peränjälkeen), niellä tabletteja ja ottaa itse astmalääkkeet ilman maskia.

Meillä tuota niistämishommaa kummasteltiin neuvolassakin, en sitä mitenkää ole opettanut kuten en noita muitakaan vaan ihan itse on vaan alkanut tollai tehdä. EI mikään erityisen lahjakas motorisesti mutta sattuupahan vaan noi osaamaan.

Esikoinen oppi varmaan joskus parin vuoden hujakoilla, keskimmäinen samaten (synttäriaikaan oli kamalassa räkiksessä ) mutta nuorimmainen veti "pohjat" ja oppi yksi vuotiaana. Isoveljet olivat räkätaudissa ja toinen kovasti ihmetteli, että mitä ne nuo paperiin töristävät, niin pitihän sitä testata sitten itsekin ;)...

Yhteistyössä