Minkä ikäisenä teidän tytöille alkoi pojat soittelemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Muutama poika on jo tytölleni soitellut ja laittanut tekstiviestejä. Tyttö on onneksi tajunnut ettei vastaa niihin viesteihin. Tyttö on kertonut mitä asiaa pojilla on ja aika ronskia puhetta tuon ikäisiltä.

Tyttöni on siis tokaluokalla ja pojat ilmeisesti vuoden vanhempia. Pitäisikö tuohon puuttua muuten?

no silloin ku likka puhelimen sai, eskari-ikäisenä... sillä on poikia ihan kavereinakin, hui :D söpöjä pieniä poikia, ei tarvii pelätä, että pitäisivät huonoo huolta mun tytöstä kun pitkin metsiä leikkivät :D

Siis minkälaista tekstiä oikein on laiteltu?

Ensinnäkään tuonikäisen ei kannattaisi jaella puhelinnumeroaan ympäri kyliä/koulua. Ja toisekseen, tuonikäisten ei kuulu vielä "ronskeihin" juttuihin sotkeutua tai niitä harrastaa..

Riippuen nyt niistä viesteistä yms, osaat varmaan omallakin järjellä miettiä pitäisikö ottaa esim. poikien vanhempiin yhteyttä. Minä en haluaisi oman poikani lähettelevän tuonikäisenä enkä vähän vanhempanakaan mitään ronskeja viestejä kellekään, ja todellakin haluaisin siitä tietää, jos sitä tietäisin tapahtuvan!

Joten riippuen vielä niistä viesteistä, ottaisin itse aika varmasti vanhempiin+mahd. opettajaan/-iin yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no silloin ku likka puhelimen sai, eskari-ikäisenä... sillä on poikia ihan kavereinakin, hui :D söpöjä pieniä poikia, ei tarvii pelätä, että pitäisivät huonoo huolta mun tytöstä kun pitkin metsiä leikkivät :D

Joo nyt tarkoitan vähän eri hommaa. On tytölläkin poikia kavereina ja soittelevat puolin ja toisin. Mutta nämä kyseiset pojat eivät ole kovin hyviä kavereita, jostain ovat lapsen numeronkin onkineet.

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vähän sellaisia sänkyjuttuja.

No ehdottomasti ottaisin yhteyttä poikien vanhempiin! Jos mun lapsi lähettäisi tommosia jollekin tytölle niin lähtisi koko kännykkä kaniin!

Ei ole oikein todisteita kun tämä poika tai pojat soittivat ja lapsi vastasi kun ei tiennyt kuka siellä on. Muita viestejä on mutta ne nyt ei ole mitenkään pahoja.

jos omalle tokaluokkalaiselle tulisi jotain sänkyjuttua samanikäisiltä tai keneltä vaan, ilmoittaisin lastensuojeluun näiden viestittelijöiden nimet. tai jos yli 15v poliisille.

Ekaluokalla. Meidän pihakeinussa istuivat käsi kädessä, ja tuumasivat hymyillen, että me tykätään toisista :D :heart:

Tyty on nyt 11v, eikä mulla ole aavistustakaan :o hänen tekstareidensa sisällöstä. Pitäisikö olla? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Ekaluokalla. Meidän pihakeinussa istuivat käsi kädessä, ja tuumasivat hymyillen, että me tykätään toisista :D :heart:

Tyty on nyt 11v, eikä mulla ole aavistustakaan :o hänen tekstareidensa sisällöstä. Pitäisikö olla? :)

Mä olin paikalla kun tyttö alkoi saamaan niitä soittoja ja tekstareita. Nyt vilkasin tytön kännykkää (en salassa, vaan tytön nähden), ja oli tullut lisää tekstareita joltain muulta pojalta. Onneksi tyttö tajunnut ettei sellasiin tartte vastata.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mikset soita poikien vanhemmille?mitä ihmeen todisteita tarvitset?

Tarkoitin sitä, että vanhemmat voi haluta todisteita. Kukapa omasta kullannupustaan haluaisi mitään tuollaista uskoa.

Nyt ajattelet vaan sitä omaa kullannuppuas, ja olet jämpti, ja käyttäydyt sen mukaan. Kahdeksanvuotiaan ei kuulu saada tuollaisia viestejä/puheluita tms, vaan mne voivat jopa vahingoittaa "pitkässä juoksussa" lapsen psyykeä. Eipä yleensä verbaalisesta koulukiusaamisestakaan yms. jää todisteita, mutta silti siihen on puututtava ja puututaan.

Homman nimi on se, että otat yhteyttä opettajiin/opettajaan+vanhempiin, ja teet selväksi, että tuollaisten viestien lähettely sieltä suunnasta on loputtava. Toisaalta kannattaa olla ennenkaikkea kohtelias ja ystävällinen, eikä missään nimessä hyökkäävä. Kannattaa asiallisesti ottaa yhteyttä ja kertoa miten asiat ovat.

Yhteistyössä