Minkä ikäisenä pojat alkaa seisten pissiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kati1974

Aktiivinen jäsen
24.12.2005
2 308
0
36
Meiän poju (4v) sano aamulla, että hää haluaa pissiä seisten. Noh, suoritus onnistui mallikkaasti ja poika katto housujaan ja sano, et "ei menny vaatteillekaan. Pitäskö isille kertoa?" Naamasta näki, että oli niiiin ylpeä itestään =) Pitihän toi ilouutinen sit tietty isille kertoa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
:laugh: Söötti tapaus.

Mutta nykyäänhän sanotaan että miehille olisi terveellisempää pissiä istualtaan. En muista tarkkoja lääketieteellisiä selityksiä... ja tulee vähemmän siivottavaa :)

Juu hoidossa on sanottu joskus kanssa, että ne tykkäis, että pojatkin pissis istuvilleen, kun se sotku voi olla välillä hurja :laugh:

Suloinen poika... Iso mies mielestään jo! Mikä juttu on toi että olisi terveellisempää pissiä istualtaan? Miksi? Mä olen vähän sitä mieltä, että on jotenkin alentavaa komentaa miestä virtsaamaan istualtaan, jos ei sitä oma-aloitteisesti halua tehdä. Eihän mieskään komenna minua toimimaan WC:ssa jollain tietyllä tavalla. Molemmat siivoaa WC:ta samalla lailla, eikä ole ollut sotkuja. Meillä on kaksi poikaa, ja molemmille just se seisoviltaan pissaaminen on "miesten juttu".

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
En kyl tiedä. Meidän 3v ei halua pissiä ku istullaan.

Ei meilläkään ole aikasemmin olt mitään puhettakaan tosta, mut eilen poika jo viritteli sitä korokepallia pytyn eteen, mut sit tais jänskättää liikaa.. Aamulla alko taas pallin viritykseen, mut sit jo sanoin, et oisko helpompaa ilman.. :laugh:

meillä tuo poika 3v8kk joskus haluaa pissata seisten. Ja on sitten niin ylpeetä että. Mutta enimmäkseen käy potalla. Pojilla virtsarakko tyhjenee paremmin istualteen. Mutta kai 4v voi jo ruveta seisaalteen pissata jos haluaa. Tarkoittaa varmaan pienempiä :)

Mun esikoinen halus seisomapissailla siitä saakka kun oppi kuivaksi, jakkara vaan pöntön eteen ja siitä sit.. Eli 2-vuotiaana on mun esikoinen alkanut pissata seisten.
Tosin mun toivetta jos kysyttäis niin olis siistimpää jos pissis istuen.. mut kun haluu niin minkäs teet!?

(luovuttiin potastakin nopeaa ku kakkaa pöntönpienentäjällä istuen ja pissaa seisten pöntöön.. potta oli meillä käytös vain sen pienen hetken ku opeteltiin kuivaksi)

Alkuperäinen kirjoittaja kati1974:
Meiän poju (4v) sano aamulla, että hää haluaa pissiä seisten. Noh, suoritus onnistui mallikkaasti ja poika katto housujaan ja sano, et "ei menny vaatteillekaan. Pitäskö isille kertoa?" Naamasta näki, että oli niiiin ylpeä itestään =) Pitihän toi ilouutinen sit tietty isille kertoa =)

Mun 10v poika pissaa istualtaan. Sais mieskin kusta istualtaan, pytyn reunat ja lattia välillä ihan roiskeita täynnä.

Esikoinen tais alkaa pissiä seisten 5-vuotiaana, eli muutama kuukausi sitten. Mummi oli opettanut, eikä poika sitten enää istuen halunnut pissata. Pääasia, että ne pissat menee pönttöön, ei se pissaamistapa. :D Pojalla ei tule sotkua yhtään, mikä on hieno juttu.

Meillä on suunnilleen tähän asti, kun poika 4,5 v pissinyt istualleen, en ole edes ehdotellut, että pissaisi "kuin isot pojat". Yllätyin kun hän ihan itse hiljattain sanoi, että haluaa pissata niinkuin isot pojat. Sanoin että siitä sitten vaan, jos siltä tuntuu. Ja niin hän on tehnyt siitä lähtien! En todellakaan tiedä, mistä oli sellaista saanut edes mieleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti:
Meillä on suunnilleen tähän asti, kun poika 4,5 v pissinyt istualleen, en ole edes ehdotellut, että pissaisi "kuin isot pojat". Yllätyin kun hän ihan itse hiljattain sanoi, että haluaa pissata niinkuin isot pojat. Sanoin että siitä sitten vaan, jos siltä tuntuu. Ja niin hän on tehnyt siitä lähtien! En todellakaan tiedä, mistä oli sellaista saanut edes mieleensä.

Oiskohan nähnyt mallin isältään?

Alkuperäinen kirjoittaja satu:

Mun 10v poika pissaa istualtaan. Sais mieskin kusta istualtaan, pytyn reunat ja lattia välillä ihan roiskeita täynnä.

Taitaa olla hintti sun poika

Taitaa olla hintti sun poika

Meillä 35 pissaa edelleen istualteen.

No yäk. Miten aikuinen mies ei osaa kusta kunnolla, en ymmärrä.

Meillä alkoi pissiä seisaaltaan 2v6kk, katseli monesti kun isi pissi seisaaltaan. Yks päivä heitti housut ja vaipan pois ja meni potan eteen pippeli kädessä pissaamaan. Nyt "pojat" käy yhdessä pissillä ;) , mies pöntölle ja poika potalle vieressä.

Poika osaa myös pissiä istualtaan.