Minkä ikäisenä pieneksi ajaksi hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ja vauva 3 kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4 vkoa oli vauva kun jäi ystäväperheen (naapurissa) luo viideksi tunniksi kun kävimme kuuntelemassa Remun keikan. Vierailu sitten tosin venyi yön yli kun lapsi nukkui sikeästi eikä haluttu häiritä unta. Heti herättyä sitten kotiin :)

Mut varmaan leimataan ihan kauheaks ihmiseksi, mutta meillä poika oli 2vko kun oli ekan kerran yökylässä mummolassa, että saatiin rauhassa tehdä päivällä jouluostoksia ja nukkua yks yö kunnolla. Nyt 1½ vuotias, eikä oo kovin traumatisoitunut onneksi!

5vkoa, olin kuin zombie ja pakko oli nukkua. Mielestäni lapsen voi laittaa hoitoon, kun vanhemmasta tuntuu siltä. Itse ainakin ajattele, että hetken hengähdyksen jälkeen jaksan olla yhtä hyvä äiti, kuin lapseni ansaitsee

Täydellisten palstamammojen mielestä lapsen voi jättää ensimmäisen kerran hoitoon 18-vuotiaana.

ja isän kanssa jääminen on hoitoon jättämistä palstamammojen mielestä :D

meillä ei ole vielä ollut tarvetta jättää hoitoon,isän kanssa toki on ollut kun olen ollut kampaajalla.."hoitoon" jätän elixian lapsiparkkiin ensi kuusta alkaen,jos isä on mun treenien aikana töissä..silloin vauva on 2,5 kk

ja isän kanssa jääminen on hoitoon jättämistä palstamammojen mielestä :D

meillä ei ole vielä ollut tarvetta jättää hoitoon,isän kanssa toki on ollut kun olen ollut kampaajalla.."hoitoon" jätän elixian lapsiparkkiin ensi kuusta alkaen,jos isä on mun treenien aikana töissä..silloin vauva on 2,5 kk

Bonaire: miten uskallat jättää vauvan hoitoon lapsiparkkiin tuon ikäisenä? Ja tämä on silkkaa hyväntahtoista ihmettelyä, ei tuomitsemista enkä tarkoita pahalla..
Itse käyn toisella kuntoklubilla enkä uskalla jättää lapsiparkkiin, vauva 5kk, ajoitan kuntoiluni niin että isä kotona...En vaan uskalla luottaa että joku tuntematon osais hoitaa mun vauvaa...

Pariviikkoinen tuo esikoinen taisi olla. Jäi isoäidin kanssa, kun minä ja mies mentiin hammaslääkäriin (minä tulkiksi; olisi tuo itsekin osannut sinne mennä mutta varmuuden vuoksi menin tulkkaamaan).

Ja jos isän kanssa jääminen lasketaan, niin esikoinen oli 3-4 vrk jäädessään hoitoon :D. Samana päivänä kun tultiin kotiin synnäriltä, niin minä ja äitini kävimme shoppailemassa & mieheni ja isäni jäivät vauvan kanssa.

Toka muksu...hmmm, en muista. Isänsä kanssa jäi toki ihan alusta asti hetkeksi. Isoäidillä oli 12 h ollessaan 4 kk ikäinen, kun minä ja esikoinen käytiin pikku reissulla.

Kolmas tulee jäämään 2-3 kk iässä, ellei aikaisemmin jo.

Meillä vauva nyt 4kk ja ei ole oikeastaan hoidossa ollut, on pelkällä tissillä ja pullo ei kelpaa lainkaan, niin en kovin pitkäksi aikaa voisi jättääkään. Isän kanssa toki on ollut kotona, kun oon käynyt asioilla tai mummun kanssa esim. kauppareissun ajan. Kahdestaan ei vielä olla miehen kanssa käyty missään.

Omani on ollut ekan kerran mummin hoidossa kotona 4,5 kk ikäisenä 2 tuntia ja sen jälkeen n. kerran kuussa myös noin 2-3 tuntia.
Nyt jo vähän jännitän sitä, kun parin kuukauden päästä pitäisi jättää 11 kuukauden ikäinen hoitoon mummolle n. 9-20 tunniksi eli ehkä jopa yön yli.... Vaikka kaikki on mennyt aina hyvin aikaisemmin, mutta tuntuu pahalta jos lapsi "tarvitsee" äitiä tuona aikana eikä rauhoitukaan.

Yhteistyössä