minkä ikäisenä parturiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Laitanpa vielä tännekin puolelle..

Elikkä meillä on kohta vuoden ikäinen poika ja tukkaa on aika paljon ja ne ovat jo todella pikät, itse olen leikellyt aina silloin tällöin lähinnä etutukkaa ja korvien päältä, mut niskahiuksetkin alkaa olla PITKÄT ja en usko että niitä ehkä ite saa siististi leikattua ja kohta olisi 1 vee kuva pojalla.. Voiko siis tuon ikäistä yleensäkään viedä parturiin? Tai voi varmaan, mut tuleekohan siitä mitään, saako edes ammattilainen leikkattua jos lapsi siinä heiluu ja päätään pyörittää? Kertokaa siis jos on jatain kokemuksia.. Minkä ikäisenä olet vienyt lapsesi ekan kerran parturiin ja miten meni?

Poika oli melkein puolitoistavuotias kun kävi ekan kerran, Ja silloin saksittiinkin kunnolla eli vauvakiharat pois.
ensin yritettiin leikata sylissä, mutta helpommin meni kun lapsi sai istua sellaisella korokkeella. Parturi antoi käteen kaikkea kivaa tutkittavaa, joten kyllä ammattilaiset osaa hommansa näin pienienkin kanssa.
Tämän jälkeen ollaan säännöllisesti käyty n. 2 kk: n välein. Lapsella on vahva, kihartuva tukka. Haluan pitää sen siistinä "poikatukkana" ja eipä sit kutrit kutita niskassa.
Totuuden nimessä muksu aina inisee kun mennään parturiin, mutta alistuu nopeasti kohtaloonsa, ja on sit saksimisen jälkeen pollea kun hän on niin hieno !!
Ikää naperollani nyt melkein 2

Meillä nuorikko viettiin saksittavaksi eli "tukkalaan" noin 1½ vuotiaana. Kaikilla lapsilla on kihara punainen tukka.
Tyttö ei ikinä tahdo tukkalaan, mutta ighan hyvin on reissut menny. Huomenna se on taas edessä... :whistle:

ekan kerran oltiin parturissa noin 1v:nä,,, ko mies ei antanut enää mulle lupaa saksia haivenia :D :D :D (oli vissiin hiukka uupuvat noi parturin taidot.....))

nyt poika 1v7kk ja viimeksi leikattiin paljon tukkaa pois... ohennettiinkin oikein urekalla et tulis hiukka viileempi näin kesäksi....

Käytiin viime viikolla ensimmäisen kerran parturissa pojan kanssa hän on ny 1 v 10 kk. eipä ole ennemmin ollu tarvetta kun tukkaa ei ole ollut kovin paljon, eikä sitä nykään tuntunu olevan kauheesti mut kyl parturi sai siitä aika kasan leikattua. Poika istui minun sylissä kun ei halunnut yksin istua ja parturilla oli lelulaatikko josta katseli leluja. Pää kyllä kääntyili väliin nopeastikin mutta kyllä tottunut parturi kykenee näköjään silti leikkaamaan hiukset hyvin. Poika jopa antoi sillä rajauskoneellakin leikata korvien päälliset.

Uusimmat

Yhteistyössä