Minkä ikäisenä olette aloittaneet pottaharjoittelun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meku

Vieras
Meillä 10kk pikkuneiti pissaa jo pottaan, tietysti kun hänet siihen hetkeksi istutetaan, luonnollisestikaan ei itse potalle pyydä. Pissavaippoja tulee enää öisin. Kakkaa ei pottaan ole tullut. Mielestäni tässä ei mitää ihmeellistä ole, mutta olen saanut kummallisia kommentteja näin varhaisesta aloituksesta. Neuvolassa sanottiin,että kun istuu itse ilman tukea, voi potalla käyntiä harjoitella. Mielestäni homma ei ole turhaa, tyttö käy potalla mielellään, ja minä muistan potalle istuttaa. Joidenkin mielestä ihan turhaa hommaa, kun kuivana lapsi vasta kahden vuoden iässä, jos sittenkään (näin siis mulle kommentoitiin).

2 viikon iässä aloitettiin, lapsi nyt 1v7kk ja pottailee satunnaisesti, mutta ei vahingossakaan tee pissoja pottaan vaan odottaa niin pitkään että saa vaipan päällensä :D

Että ehkä me katsellaan asiaa taas myöhemmin uudelleen, niin me on tähänkin saakka tehty eli kokeiltu silloin kun on siltä tuntunut :)

No me aloitettiin siinä 6 kk iässä ja aika pian kaikki kakat tuli pottaan. Sen jälkeen pottailuun mahtui kymmeniä eri vaiheita (välillä kaikki tuotoksen vain vaippaan) ja nyt reilu 2-vuotiaana on päiväkuiva sisällä :D

Alkuperäinen kirjoittaja meku:
2 viikon, hurjaa =). tuonko mää kerron mun rakkaalle arvostelevalle ystävälleni, niin saan varmasti siunauksen tälle 10kk harjoittelulle =). Kiitos!

Eipä kestä :)

Meinkin suku piti hurjana tuota mutta kun omin silmin näkivät miten vauva pissaa kun häntä pissatettiin niin loppui narina :)

Riippuu ihan siitä miten mielellään lapsi potalle menee. Jos ei ole kypsä siihen hommaan ja kokee sen epämiellyttävänä, ahdistavana tai pelottavana ni ei siitä aikaisesta potatuksesta ole kuin haittaa. Mutta jos lapsi siinä mielellään istuksii ni ei se turhaa hommaa ole! ja (päivä)kuivaksi voi oppia kyllä ennen kahden vuoden ikää.

10,5kk iässä alkoi tulla pissaa pottaan, alle vuoden iässä pyrki itse vessaan ja päivävaipat jäi pois 1,5v iässä. Yövaippa vielä käytössä ja tytöllä ikää 2v8kk. Niistä kyllä alkaa olla iso osa kuivia aamuisin.

Joka tapauksessa säästää aika paljon vaipoissa, jos lapsi/vauva saa aikaiseksi pissoja pottaan! Meidän neiti pissasi pari kertaa päivässä pottaan ollessaan alle vuoden ikäinen ja siitä aina lähelle kahden vuoden ikää, jolloin alkoi uhmakausi, huuto ja kirkuminen. Nykyään hyvänä hetkenä voi pissat tulla pottaan tai pönttöön, huonona pissatus on yhtä huutoa ja kiljumista. Ikää on nyt 2v1kk.

Ei muista, mutta kaikki olivat vaipattomia reilusti alta kaksi vuotiaina... Minä olin muutaman viikon ikäinen, kun kakkasin vain sanomalehdelle, kertoi Mama. Luulikohan hän minua koiranpennuksi? :saint:

Meillä mentiin lapsentahtisesti, sitten kun itse kiinnostui pottailusta niin aloitettiin. Eli vasta 2v synttäreiden tienoilla. Oli ihan pottakammoinen tyttö niin enpä alkanut pakottamaan. Nyt sitten, 2v2kk päiväkuiva, kauppareissutkin ilman vaippaa. :)