Minkä ikäisenä lapsi rattaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zerio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

Zerio

Vieras
Minkä ikäsen lapsen ootte laittanut rattaisiin istumaan vaunussa makaamisen sijaan, sitten kun oppii itse istumaan -ko?? Entä ootteko harjotellu ratasajelua ensin kotona? Mua on peloteltu että laps saattaa saada hepulin ja ahdistua kaikesta uudesta, ja jos rattaatkin ovat vieraat, niin.. jopa babybjörnillä ulkoilu kasvot menosuuntaan on joidenkin mielestä vauvalle liian vaativaa.

Mielipiteitä?

Mä ainakin nostin ensin vaunun makuuosaa puoli-istuvaan asentoon, niin että sieltä näki ulos. Ja näin totutin jo hyvissä ajoin. Ei vauveli silloin edes osannut vielä istua.

Rattaissa suositellaan oltavan kasvot äitiin päin ja näin ei tule paniikki. Ei meillä mitään ahdistuksia kyllä ole ollut ikinä, ei mitään sen suuntaista.

Mä laitoin ensin kopassa vähän koholle ja 6kk rattaisiin kun oppi istumaan. Ei se ollu ko innoissaan päästessään pois kopasta ja aluksi oltiin kotipihalla rattaiden kanssa, lapsi istui kattelemassa kun me hommattiin jotain. Ensin poika oli silleen naama muhun päin mut alko äkkiä vääntää toisinpäin eikä halunnu matkata selkä menosuuntaan. Sama juttu turvaistuimessa ja kaupan kärreissä että väänti toisinpäin.Muuten kyl tykkäsi sylissä istua naamakkain mut liikkeellä ei. Liekö hälle ikävää olla takaperin. Kuten mullekin.

Mä olen laittanut aluksi puoli-istuvaan asentoon, ja 5kk iässä sitten istumaan valjaiden kanssa. Kuopus ei suostunut koskaan makaamaan vaunuissa, vaan päästiin ulos rattailla vasta kun sai istua. Kummatkin tykänneet olla mieluummin naama menosuuntaan.